Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono itsetunto - todistukset ovat hyviä mutta pelkään, että osaamattomuuteni "paljastuu" enkä olekaan tarpeeksi ammattimainen. Pelkään, että en suoriudu työstä kuten pitäisi.

Vierailija
16.03.2023 |

Olen vasta hetken ollut alalla ja olen tietenkin otettu siitä, että olen saanut hyvät numerot ja muutenkin kannustusta sekä positiivista palautetta sieltä missä olen ammattia harjoittanut.
Mielestäni en kuitenkaan osaa tarpeeksi enkä oikein tiedä kunnolla asioita, unohtelen helposti vaikka olen tietenkin yrittänyt opiskella ja välillä katson kirjoja/videoita tai koulumateriaalia vihkostani, jotta palautuisi mieleen ne joissa on osaamisessa aukkoja.

Silti vain jännittää jos en ole tarpeeksi hyvä tai minulta odotetaan jotain noiden todistusten perusteella vaikka olen ihan keskivertotyyppi ja tulen tarvitsemaan kyllä neuvoja sekä ohjausta monessakin asiassa vielä.
Välillä jopa mietin, etten edes ansaitse kaikkea koska en vain osaa, silti ei voi olla sattumaa, että olen saanut joka puolelta niin hyvät palautteet sekä parhaimmat arvosanat. Enkä nyt kehu vaan mielestäni tuo johtuu vain puhtaasti siitä, että olen ihmisiä kohtaan ystävällinen sekä muutenkin tunnollinen työssäni. Perusasiat kai suurimmaksi osaksi olen sisäistänyt rutiiniksi mutta siitä huolimatta on pelko perseessä, että suoriudunko tarpeeksi hyvin.

Onko muilla tällaista?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti yritän ottaa vain rennosti eikä ehkä ulkoapäin niin pahasti tämä näy vaan menen vain virran mukana iloisesti ja kokeilunhaluisesti. Yritän vain kokonaisuudessaan suoriutua hyvin enkä sinällään aseta paineita itselleni mutta jossain taka-alalla kuitenkin jännitän, että mitä jos olenkin oikeasti huono ammattillisesti. Ei tätä oikein osaa selittää. 

-Ap

Vierailija
2/11 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan samaistua tekstiin ja miten on mennyt? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo Huono itsetunto-todistukset otsikossa tarkoittaa?

Vierailija
4/11 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vidhu mitä paskaa. Kuka jaksaa lukea tuollaista pötköä?

Vierailija
5/11 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsi rakas, kun me aikuiset ollaan totuttu lukemaan hieman pidempiäkin tekstejä, ihan semmoisia kirjojakin. Treenaat vaan, pienissä pätkissä, niin se alkaa sujua, pikkuhiljaa. Tsemppiä!

Vierailija
6/11 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla aloittelijana vielä

taitava työssään? Vaadit liikaa itseltäsi.

Taitoa tulee vasta rutiinien ja epäonnistumisten

myötä. Ei kukaan ole seppä syntyessään.

Vierailija
7/11 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazon audiblesta stop overthinking. Liika miettiminen nostaa muureja.

Vierailija
8/11 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Impostor!! Jäit kiinni!

Vierailija
9/11 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyijarisyndrooma. Terapiassa voi parannella

Vierailija
10/11 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy näihin huijarisyndrooman tunteisiin, että  "uuh, olen niin hyvä, mutta voikin paljastua, että olen vain huono" on justiinsa siinä, että ihminen oikeasti kuvittelee, että on tosi taitava aloittelijana. Kun suostuu myöntämään itselleen sen, että ei todellakaan osaa vielä kaikkea se voi tuntua pahalta itsetunnossa, mutta tuo realismia peliin.

Jos koet vaatimukset liian stressaaviksi, älä hae niin vaativia töitä, vaan etene pienemmin askelin ja hanki aitoa itsevarmuutta tuovaa kokemusta.

Vierailija
11/11 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsi rakas, kun me aikuiset ollaan totuttu lukemaan hieman pidempiäkin tekstejä, ihan semmoisia kirjojakin. Treenaat vaan, pienissä pätkissä, niin se alkaa sujua, pikkuhiljaa. Tsemppiä!

On se aika raskasta lukea tuotosta jonka sisältö on nolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi