Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viininystävät & yksin juominen

Vierailija
15.03.2023 |

Kuinka usein käytätte alkoholia yksin? Siis ihan arkena tai vapaalla.

Itse kolmekymppinen nainen, joka elää nyt pääsääntöisesti etäsuhteessa ja saatan arki-iltanakin nauttia muutaman lasin välillä viiniä.

Olisi mielenkiintoista kuulla etenkin mitä touhuatte yksinollessanne pienessä maistissa? Itse olen ollut tänään niinkin villi että olen kuunnellut musiikkia, siivonnut ja pessyt pyykkiä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmin yksin kun kenenkään kanssa. En ole koskaan kaivannut seuraa siihen. Viihdyn muutenkin yksin ja ihan parasta pään nollausta on ensin siivota kunnolla, lämmittää sauna, viini, hyvä ruoka ja musiikki ja oma seura.

Vierailija
22/30 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama lasillinen päivässä ei tee juoppoa. Uskikset taas vauhdissa :I

No niinpä! Mun ranskalaiset, italialaiset, espanjalaiset ja saksalaiset kaverit juo muutaman lasillisen päivässä, ruuan kanssa lähinnä.

Ranskan toimiston työkaverit ottaa lasillisen viiniä lounaallakin, töissä, kun käyvät kaupungilla lounasravintolassa. Joskus ottavat sen lasillisen jaetun jälkiruokajuustolautasen kanssa.

Ihmettelevät miksi Suomen alkoholipolitiikka on kuin arabimaissa eivätkä usko ettei täältä saa viinejä ruokakaupoista, vaikka ollaan EU:ssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe oli iltapäivä lehdet. Naisesta joka joi yksin viiniä kotinsa työn jälkeen.Joten aihen omeit lehdestä itsellesi.No käyhän se ninkin.Aihe on todelista varsinkin naisilla. Viin päisään sitten soitelevat illalla maratoni puheluja ja puhuvat ihan ohi.Itse estänyt selasten henkilöiden puhelut. Kuka pilaa iltansa 3h. maratooni puhelua kunellen ?

Vierailija
24/30 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa juodaan vähemmän viiniä kuin Keski- ja Etelä-Euroopassa, mutta silti täällä väki kuolee sydän- ja verisuonitauteihin todella nuorena.

Kaikki minun tuntemat haima- ja maksasyöpään kuolleet suomalaiset ovat olleet raittiita ja savuttomiakin.

Italiassa asuvan ystävättären isovanhemmat on terveitä 90-vuotiaita, ja he juovat pari lasia punaviiniä päivässä, on vahva antioksidantti. Ovat aina pysyneet terveinä.

Vierailija
25/30 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihe oli iltapäivä lehdet. Naisesta joka joi yksin viiniä kotinsa työn jälkeen.Joten aihen omeit lehdestä itsellesi.No käyhän se ninkin.Aihe on todelista varsinkin naisilla. Viin päisään sitten soitelevat illalla maratoni puheluja ja puhuvat ihan ohi.Itse estänyt selasten henkilöiden puhelut. Kuka pilaa iltansa 3h. maratooni puhelua kunellen ?

Oletko itse kännissä tai jossain aineissa kun tuon epäselvän tuotoksen kirjoitit.......?

Vierailija
26/30 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo monta vuotta kun lapsen opettaja soitti noin tunnin puhelun. Naisella tuntui riittävän asiaa ja tunnistin hyvin nopeasti että täti ei ole selvinpäin. Ei mua haitannut enkä ole heti tuomitsemassa jos vähän päihteet maistuu. 

Vierailija
27/30 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma alkoholismin ensimmäinen merkki on se, että nauttii yksin juomisesta.

Totta. Kokemuksesta tiedän. Aluksi se kielletään tai vähätellään, että eihän tässä nyt mitään ongelmaa ole, muutama hassu lasi siellä täällä, työni ja asiani kuitenkin hoidan, jne. Siitä sitten fast forward muutamat vuodet eteenpäin ja ollaan minun tilanteessani. Viiniä menee 2-4 tonkallista viikossa. Siis ei lasillista, vaan tonkallista, niitä kolmen litran pahvilaatikoita. Pullollisina siis noin 10-12 pulloa viikossa, eikä mitään litkuviiniä vaan 13-14%alc.

Ja ihan samaa touhuan kuin ap. Musiikkia, leffoja, kotihommia, ruokaa pyykkiä siivousta, kaikkea normi kotoilua, mutta jatkuvassa viinipöhinässä, joka päivä töiden jälkeen.

Huomaan omaavani samat geenit.

Asun maassa, jossa viini ja gourmet-vissyvesi pyörivät samassa litrahintaluokassa. Eli ei kärrätä rahaa valtiolle tuosta harrastuksesta.

Toistaiseksi on pysynyt homma kasassa ja keskittynyt vain viikonloppuihin, mutta jollei olisi justiinaa kotona vahtimassa, ottaisin taatusti muutaman lasin joka päivä töiden jälkeen.

Ei-yhteensopivien työvuorojen vuoksi on paljon "omaa aikaa".

Vierailija
28/30 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin join enimmäkseen. Touhusin vähemmän kun join. Nyt kun en enää ole harrastanut juomista, niin olo on paljon virkeämpi. Kohta lähden lenkille. Ennen ei olisi onnistunut näin sunnuntaiaamuna. Raittius kannattaa! :)

Vierailija
29/30 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma seura on usein parasta seuraa tällaiselle introvertille. Teen jotain hyvää ruokaa, katson hyvää sarjaa tai luen kirjaa.

Vierailija
30/30 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaisten ja suomalaisten ero on juuri siinä että viini aterian kanssa on aivan eri asia kuin juoda se pelkkä viini.

Itse juon muutaman kerran vuodessa saunan jälkeen esim. yhden siiderin tai lasin viiniä. Jos hyvää seuraa saattaa mennä pullo viiniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi