Nelikymppiset! Onko teillä jo tullut kuukautiskiertoon muutoksia?
Mulla kierto lyheni reilusta 30 päivästä 27-28 päivään. Onko nää jo jotain esivaihdevuosia?
N41
Kommentit (33)
Nelikymppisenä alkoi kierto lyhentyä, pahimmillaan 46-vuotiaana kuukautiset tuli 14 päivän välein, sitten 47 vuotta täytettyäni väli alkoi nopeasti pidentyä.
Nyt vuoden sisään on kierto heittänyt kaksi kertaa niin, että on alkaneet etuajassa. Toisella kertaa viikon ja toisen kerran pari kolme päivää. 44v.
Kyllä minulla kiertoa alkoi vähitellen lyhentyä jo reilusti alle nelikymppisenä ja oli lopulta usein vain esimerkiksi 22 pvää, kun se nuorena oli 28-30. Nyt se on alkanut pidentyä, mutta edelleen tulee menkat joka kuukausi.
N51
Nuoruuteen verrattuna menkkojen kesto päivissä on lyhentynyt.
Suhteellisen säännöllinen kierto.
Kierto melko ennallaan, mutta PMS sellaisissa sfääreissä, ettei mitään järkeä. Hiki lentää, sydän hakkaa, turvottaa, ahdistaa.
35-vuotias, kierto ollut reilun vuoden 25-26 päivää. Aiemmin täsmällisesti 28 päivää. Mistä lie johtuu.
Mulla myös on taas monta kuukautta ollut kierto 27 päivää aiemman 28 sijaan. Jo muutaman vuoden ajan on satunnaisesti ollut joku vielä hieman lyhyempikin kierto silloin tällöin. Multa otetttiin 3 vuotta sitten amh-arvo joka kuvastaa jonkin verran sitä, miten kaukana vaihdevuodet on, ja oli yllättävän matala vaikkakin viitteessä. Löysin netistä viisi vuotta vanhempia naisia, joilla arvo oli parempi.
Ja joo kyllähän just se kierron lyhentyminen on lähestyvien vaihdevuosien oire, vaikka voikin alkaa jo vaikka kymmenen vuotta ennen varsinaista menopaussia.
t 36v.
Kyllä. Olikohan 37-vuotiaana, kun meni ehkä 3kk ettei tullut ollenkaan. Luulin jo että se oli siinä, mutta sitten alkoi taas, ja jonkin aikaa tuli kahdet kuukaudessa. Ja siitä lähtien se on ollutkin sitten varsin satunnaista että miten tulee vai tuleeko. Nyt on mennyt 5 viikkoa ettei ole tullut, mutta veikkaan että ennen kuun loppua taas tulee. Sais kyllä loppua jo, olen 43, en tarvi tämmöistä enää.
Säännöllinen 30 päivää ollut itsellä. Paitsi tämän kuun alussa, kun kuukautiset jäivät pois ja plussa pärähti raskaustestiin 😳 N43
Mulla katosi 45-veenä menkat 5 kk ajaksi. Sit ne tuli takas, mut suunnilleen joka toinen kk on tullut. Oon nyt 46 ja taitaa olla pari kk edellisistä menkoista🤔 Kävin gynellä viime syksynä ja esimenopaussista se puhui..
Aina ollut se 28 päivää, nyt pari vuotta tulleet ihan miten sattuu. Viimeksi tais menkat alkaa joskus 10.2. tai niillä main. En laita niitä mihinkään ylös, tulevat kun tulevat. Huolestun vasta sitten jos ei tule, minut on nimittäin steriloitu.
41v
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen 30 päivää ollut itsellä. Paitsi tämän kuun alussa, kun kuukautiset jäivät pois ja plussa pärähti raskaustestiin 😳 N43
Auts. Osanottoni.
Vierailija kirjoitti:
Onnea sinulle!
Olen 31-vuotias. Kiertoni on ollut vuosia keskimäärin 29 pv, kun vuoden sisään kiertoni on ollut keskimäärin 26 pv. Vähän pelottaa. Minulta mitattiin verestä vuosi sitten se joku aine, joka kertoo jotain hedelmällisyydestä tai kuinka pitkään on hedelmällinen. Lukuni oli ikäisekseni aika alhainen, mutta siinä ei kuitenkaan sinänsä ollut mitään ongelmaa. Olen siis jonossa lahjasoluhoitoihin, minkä takia tuo verikoe tehtiin. Tiedän kuitenkin, että äidilläni on alkanut vaihdevuosioireet jo suhteellisen nuorena, päälle 40-vuotiaana. Hän tosin sai yhteensä 3 lasta kolmenkympin molemmin puolin, eikä raskautumissa ollut mitään ongelmia. Itsekin on kuitenkin toiveena enemmän kuin yksi lapsi, mutta saa nähdä kerkeänkö.
Minulla läti kiertämään vastapäivään. Pahimmillaan kävelen peruuttamalla..
Ei ole tullut. Syksyllä täytän 50v.