Nelikymppiset! Onko teillä jo tullut kuukautiskiertoon muutoksia?
Mulla kierto lyheni reilusta 30 päivästä 27-28 päivään. Onko nää jo jotain esivaihdevuosia?
N41
Kommentit (33)
Mulla pienentynyt vuoto sitten nuoruuden mutta vielä ihan säännöllinen 27-31 päivää. Otettiin juuri AMH-arvo joka oli onneksi vielä 2.46. Tämä lähinnä siksi että ensimmäistä kertaa elämässä yrittämässä lasta 40-vuotiaana. Aikaisemmin ei ollut suhdetta joten ei voinut saa nähdä miten käy.
Olen 44, kierto alkoi lyhenemään jo alle 40v, alkuun muutamia päiviä, sitten meni pitkään, että oli 21-15 pv ja jörkyttävät pms oireet. Käytännössä kuukaudesta 1 viikko oli hyvää ja loput paskaa. Oli raskasta. Nyt kierto alkanut taas pitenemään. Voi olla, että kuulun noihin, joilla menkat jää pois jo aika aikaisin. Ihan eri lailla kuin mun äidillä, jolla on kuulemma ollu 50v asti kellontarkka kierto 28 pv ja sit menkat jäi pois 51v.
Ei muuten kuin raskauksista johtuen.
On tullut, sellainen mielenkiintoinen muutos että toinen puoli toimii normaalisti, mutta toisen munasarjan vuorolla kierto onkin yhtäkkiä 19 päivää aiemman 27 päivän sijaan. :O Eli siis joka toinen kuukausi tulee tuo lyhyempi väli.
Onko tämä mielestänne ok vai pitääkö käydä gynellä? Kierukkaa laittaessa eivät kysyneet kierrosta mitään, ja silloin oli vasta kerran tullut tuo lyhyempi, niin en tullut maininneeksi oma-aloitteisesti.
N45
Olen 45v. Kierto lyheni viime vuonna ja on nyt 25-27 päivää. Ennen oli aina tasan 28.
Lyhenemisen myötä vuoto kestää nyt 4 päivää kun ennen kesti aina 5. Muita muutoksia ei ole kierrossa ollut, mutta iho ja hiukset ovat muuttuneet kuivemmiksi, joten epäilen syyksi esivaihdevuosia jotka kuulemma voivat kestää jopa 10 vuotta.
43v
Aiemmin kierto oli jämptisti 29-30 päivää. Nyt viimeisen vuoden aikana lyhentynyt 23-25 päivään.
Joo, 42-vuotiaana yks kaunis kuukausi ei enää tullut menkkoja eikä koskaan enää sen jälkeen. Nyt siitä on mennyt jo 15 vuotta.
Sitä ennen kierto ei ollutkaan koskaan säännöllinen vaan vaihteli 10-31 päivän välillä. Välillä ei pystynyt tietämään onko kyseessä sama kierto vai vaihtuuko kierto välillä, kun vuoto saattoi kestää yhtäjaksoisesti 6 viikkoa, kunnes se kaavinnassa lopetettiin.
Vierailija kirjoitti:
35-vuotias, kierto ollut reilun vuoden 25-26 päivää. Aiemmin täsmällisesti 28 päivää. Mistä lie johtuu.
No tietenkin hormonimuutoksista eli esivaihdevuosista. Tuossa iässä hedelmällisyys laskee jo rajusti. Tämän pitäisi olla naisille ihan yleistietoa.
kyllä se on normaalia nelissäkymmenissä.
Ei muutoksia.Olen 53v.Sais kyllä loppua jo.
Täytän loppuvuodesta 48v., 3 lasta olen saanut, viimeisen 26-vuotiaana. Noin 43-vuotiaana alkoi kierto lyhentyä ja tasaantui nopeasti siihen 23-25 päivään ja menkat kesti noin viikon, joista 2 päivää vuotaa tosi paljon ja kivuliaasti. Tätä siis useampi vuosi.
Nyt sitten tapahtui joku muutos, edellinen kierto olikin 32 päivää ja ne menkat kesti 10 päivää kaikkineen. Nyt on juuri uusi kierros menossa, kp 11 ja edelleen vähän tuhruttaa. Saa nähdä miten pitkään tämä kestää. Voin sanoa, että jos palaa tuohon noin 24 vrk niin kyrsiiiiii!! Ei paljon ole vuodottomia päiviä välissä. Voisi jo loppua koko menkkatauti :D
Vielä kaikki ihan ennallaan, säännöllinen kierto. Suvussa vaihdevuodet alkaneet vasta viisikymppisenä.
N45v
Ei muutoksia. Kaksi lasta olen saanut ja ikää 48v.