Miten käyttäisit ylimääräisen 200e?
Kuvittele tilanne, että saisit ylimääräisen 200 euroa. Sitä ei saisi laittaa säästöön, eikä käyttää normaaleihin kuukausittaisiin laskuihin tai päivittäistavaroihin, vaan johonkin, mihin ei yleensä laita rahaa. Mihin käyttäisit sen?
Itse kävisin kampaajalla ja tilaisin jonkun ihanan Desigual-mekon tms. Ja joisin hyvässä kahvilassa cappuchinon, yksin.
Kommentit (24)
Pari Nendoroid-animefiguuria ja loppurahoilla saattaisin saada yhden mangan.
Tämä viesti ei ole ap vastaan vaan kritiikkiä koskien suomalaisten suhtautumista rahaan..
Anteeksi vaan, mutta koko kysymys on mun mielestä tavallaan järjetön. Mun mielestä on aina hassua kun on joku kilpailu ja joku voittaa vaikkapa 1000 euroa. Juontaja on heti utelemassa että mitä nyt sillä tonnilla aiot tehdä!
Ai miksi juuri sillä tonnilla pitäisi jotain tehdä! Jos itte saisin jostain tonnin, ei se aiheuttaisi oikeastaan mitään reaktiota mihinkään suuntaan!
Mitä sitten jos saa tonnin!
Oikeastaan koko kysymykseen pohjautuu suomalainen keskustelu rahasta, että jos on jollain rahaa se pitäisi heti tuhlata jonnekin. Suurinosa ihmisistä kuitenkin säästää ja heille tämä tonni on vaan siellä muiden tonnien joukossa, eikä aiheuta mitään erikoista.
Toivoisin että keskustelukulttuuri rahasta muuttuisi tulevaisuudessa enemmän sijoittamista ja säästämistä puoltavaksi.
Toki rahan voi tuhlata heti tai myöhemmin.
Ostaisin lapsille jotain kivaa yllätykseksi.