Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuka hoitaa lapsia kun perhe norovituksessa?

Vierailija
15.03.2023 |

Muutama vuosi sitten minä ja mieheni saimme noroviruksen ja emme pystyneet hoitamaan lastamme. Lapsi oli kaksi vuotias ja jotain soppaa saimme hänelle annettua purkista, kun muuhun emme kyenneet. Meillä ei ole muuta perhettä taikka läheisiä joita voisi pyytää apuun. Tilanne oli sen verran pelottava, että olen yrittänyt saada selvyyttä mistä saamme hoitoapua vastaavassa tilanteessa nyt kun perheessä on lisäksi vauva.

- neuvolasta ohjattiin kääntymään yksityisen palvelutarjoajan apuun.
- Yksityinen palvelun tarjoaja "sairaan lapsen hoitoapua" ei hoida tarttuvia tauteja, kuten norovirus tapauksia
- Kysyin ylipäätään apua myös kunnan lapsiperheiden kotiavusta, jossa periaate on ettei kotiapua saa sairastapauksiin muutenkaan.

Mistä voisi saada siis apua? Olen valmis maksamaan palvelusta reilusti, kunhan apu on nopeasti saatavilla.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun olette noin avuttomia, niin ei tosiaankaan olisi kannattanut tehdä toista lasta. Tietysti vanhemmat hoitaa lapset vaikka olisivat itse kipeitä.

Vierailija
2/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kettua? Kyllä ne muksut hoidetaan ihan ite sillon ku kipeenä ollaan. Ei ketään tietentahtoen tartuteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviltä, omaisilta apua. Kotivara tuollaisten varalta. Aina säilyvää, helppoa ruokaa ja juomaa kaappeihin, särkylääkettä ym. Tv ja lastenohjelmat pelastaa noita hetkiä. Ruokaa saa onneksi tilaamallakin. Naapureihin kannattaa tutustua.

Vierailija
4/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vanhempi joka ei ole vessassa.

Vierailija
5/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat itte kun itte teit. Ellet sitten saa kusetettua jotain sukulaistyttöä tai -poikaa hoitamaan palkkaa vastaan, mutta vähän epistä sekin kun pian myös hoitajalla ribbe lentää.

Vierailija
6/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä apua mistään saa. Itse on hoidettava.

Vierailija
7/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä apua mistään saa. Itse on hoidettava.

Niin ja siis hyvä että nykyisin voi ruokaa tilata kotiin, ettei lapsi kuitenkaan nälkään kuole, vaikkei kauppaan pääse.

Vierailija
8/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on vaan pärjättävä...

Meidän perheeseen kun iskee noro kaikkiin niin levitämme patjoja lattialle / sohvan sängyksi olkkariin, vuorataan pyyhkeillä makuupaikat ja laitellaan ämpäreitä sinne tänne. Elokuvat pyörimään.

Nykyään saa kauppatilaukset suoraa kotiovelle, sekä ruokaa myös niin ei pitäisi olla ongelma saada lapselle ruokaa.

Terveisin kolmen lapsen vanhempi

Vierailija
9/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla lukemaan, että viittaako otsikko noroviruksen vai norovitutukseen.

Vierailija
10/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti tulla lukemaan, että viittaako otsikko noroviruksen vai norovitutukseen.

Sama

Vierailija
11/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmettelen miksi lapsia täytyy tehdä jos tukiverkkojen puute koetaan huonoksi ja ihmetellään miten saadaan hoidettua lapset itse.

Eräskin tuttuni esikoisensa ollessa pieni aina valitti, ettei ole apuja. Silti tehtiin se toinen lapsi ja kaikki oli entistä vaikeampaa. Miten kehdataan valittaa

Vierailija
12/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat itse hoitaa. Näin toimii joka vuosi monet perheet. Kannattaa tosiaan varautua jollain valmispöperöllä ja sillä että kaapissa on perustarpeet varalla, niin pärjää muutaman päivän.

Vierailija
13/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne lapset voi sinne päiväkotiin tuupata.. 🙄

Vierailija
14/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on kutsuttava paikalle NoroMies!

Vierailija
15/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö niitä lapsia, jos olette niin avuttomia että aina pitää rääkyä muita apuun kun on vaikeaa.

Vierailija
16/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vanhemmat hoitaa. Ei pidä olla niin uusavuton. Meillä on aina kotona tarvikkeita mahataudin varalle. On erilaisia juomia, lapsille ja aikuisille varulta nesteytystabletteja jotka liuotetaan veteen ja ruokaa löytyy aina.

Vierailija
17/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olemme lapsemme hoitaneet. Kerran koko perheellämme oli norovirus, eli meillä vanhemmilla ja kolmella lapsellamme, lapset olivat 3, 5 ja 8 vuotiaat. Muistan oikein hyvin kuinka revin jonkun lapsen sängystä yrjölakanoita pyykkikoneeseen ja juoksin välillä itse yrjöämässä, mies taas piti itkevää pienintä sylissä ja yrjösi toisessa kainalossa olevaan ämpäriin.

Se oli aika kauhea viikonloppu, mutta selvisimme. Ihan itse hoidettiin siis ja ei todellakaan edes ajateltu soitella isovanhempia apuun ja saamaan itsekin norovirus.

Vierailija
18/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaahan se hoitaminen on, mutta kyllä siitä hengissä selvittiin. Olin 2v. lapsen yh kun noro iski. Onneksi emme samaan aikaan sairastaneet vaan lapsi ensin ja minä sen jälkeen.

Kun lapsi oli kipeä, sain yllättäen apua lapsen isältä, vaikka olimme todella huonoissa väleissä. Hän kävi kaupassa ja jätti ostokset oven taakse.

Kun tauti iski minuun ja lapsi oli täynnä virtaa, oli rima matalalla. Rajaton ruutuaika ja pelkkä selviytymismoodi. Ruokaa kun lämmitin, niin kävin välillä makaamaan keittiön lattialle. Pari päivää siinä meni ja kummasti olin saanut jopa pyykkiä pestyä. Hidasta oli toiminta, mutta kyllä sitä vaan tsempaten pystyi tuohon.

Vierailija
19/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ne lapset on hoidettava vaikka vanhempi/vanhemmat olisi norossa. Onneksi meillä oli noro vain kerran ja ihan ok siitäkin selvittiin vaikka eihän se helppoa ollut eikä sitä unohda koskaan. Onneksi oli edes 2 vessaa mikä kyllä pelasti paljon.

Vierailija
20/64 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin on kutsuttava paikalle NoroMies!

Kaikkien norojen sankari!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä