kuka hoitaa lapsia kun perhe norovituksessa?
Muutama vuosi sitten minä ja mieheni saimme noroviruksen ja emme pystyneet hoitamaan lastamme. Lapsi oli kaksi vuotias ja jotain soppaa saimme hänelle annettua purkista, kun muuhun emme kyenneet. Meillä ei ole muuta perhettä taikka läheisiä joita voisi pyytää apuun. Tilanne oli sen verran pelottava, että olen yrittänyt saada selvyyttä mistä saamme hoitoapua vastaavassa tilanteessa nyt kun perheessä on lisäksi vauva.
- neuvolasta ohjattiin kääntymään yksityisen palvelutarjoajan apuun.
- Yksityinen palvelun tarjoaja "sairaan lapsen hoitoapua" ei hoida tarttuvia tauteja, kuten norovirus tapauksia
- Kysyin ylipäätään apua myös kunnan lapsiperheiden kotiavusta, jossa periaate on ettei kotiapua saa sairastapauksiin muutenkaan.
Mistä voisi saada siis apua? Olen valmis maksamaan palvelusta reilusti, kunhan apu on nopeasti saatavilla.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä ap:n lyttäämistä! Jos kumpikin aikuinen pas koo vettä ja oksentaa suunnilleen sisuskaluja ulos + päälle korkea kuume jonka noro nostaa niin miten he lämmittävät lapsen ruuat,vaihtavat vaipan ym?
Koettakaapa itse vaihtaa vaippaa samalla kun oksennatte! Ja tulkaa sitten pullistelemaan miten hoidatte itse oman lapsenne .No pakkohan se on. Ei ole vaihtoehtoja.
Aina on mahdollisuus kiireelliseen huostaanottoon, jos vanhemmat eivät kykene huolehtimaan lapsesta. Sitä tosin voi seurata hyvin pitkittynyt palautusprosessi.
Vierailija kirjoitti:
Aina on mahdollisuus kiireelliseen huostaanottoon, jos vanhemmat eivät kykene huolehtimaan lapsesta. Sitä tosin voi seurata hyvin pitkittynyt palautusprosessi.
Ei ole kiireellistä huostaanottoa, kiireellinen sijoitus voi tulla kyseeseen ja jos syy on vanhemman akuutti sairaus niin kyllä ne lapset palautetaan heti kun mahdollista. Huostaanotto tehdään vain tapauksissa joissa perheessä on pidempään jatkuvia ongelmia.
Niin, kun me muut olemme kunnossa kuin kunnossa hoitaneet lastemme (monikossa) sairastelut, myös raskaana norossa. On vaikeaa, uuvuttavaa ja siinä meinaa vaipua epätoivoon. Mutta kyllä siitä ap:kin selviää.