Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te joilla on lapsia muistatte hoitaa kaikki asiat? Minä en millään

Vierailija
15.03.2023 |

Ensinnäkin lasten asiat. Pitää muistaa koko ajan hankkia vuodenaikaan ja säähän sopivat vaatteet. Lapsi kasvaa koko ajan eikä edellisen kesän vaatteet tai kengät millään mahdu tukevana kesänä, hyvä jos kevätkengät mahtuu tulevana syksynä. Pitää olla hellekampetta, sadetakkia ja vaikka mitä. Ja aurinkolasit, polkupyörät jne. Sitten tietenkin pitää muistaa ostaa lapselle tarvittavat lääkkeet ennen kuin ne loppuu, uusia reseptit ennen kuin ne vanhenee jne. Varata lääkäriajat ym. Puhumattakaan mitä miljoonaa nippeliasiaa pitää koko ajan muistaa ilmoittaa päiväkotiin ja viedä päiväkotiin. Kaverisynttärilahjoista en edes sano, kun ahdistaa ajatellakin.

Sitten omisi omat hoidettavat asiat. Veroilmoitus, vakuutusilmoitukset, lääkäriajat, kampaaja-ajanvaraukset, omien reseptien uusimiset, taloyhtiöön liittyvät asiat ja asumiseen, itsellekin olisi hyvä muistaa hankkia ajoissa kesäkengät viime kesänä hajonneiden tilalle. Ja työssä muistettavaa hoidettavaa on aivan valtavasti.

Jne jne jne loputtomiin. En vain muista puoliakaan. Vaikka on muistilistat, muistilaput ja kännykkähälytykset.

Kommentit (189)

Vierailija
1/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon neljän lapsen äiti ja mitkä ihmettelen et mitkä lääkkeet? Ei kai nyt yleisesti lapset lääkkeitä syö?

Vierailija
2/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syököhän muuten aikuiset paljon? Itse oon jotenkin ajatellut että säännöllinen lääkitys on vanhusten hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon neljän lapsen äiti ja mitkä ihmettelen et mitkä lääkkeet? Ei kai nyt yleisesti lapset lääkkeitä syö?

Oma lapseni joutuu käyttämään allergialääkkeitä. Siskoni lapsi astmalääkkeitä. Ei se varmasti ollenkaan harvinaista ole.

Ap

Vierailija
4/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun uhka motivoi hoitamaan lapsen asiat. Koko ajan takaraivossa on tieto siitä, että jos en hoida näitä juttuja niin lapsi saatetaan hakea pois ja perhe hajoaa.

Vierailija
5/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole erikseen kenkiä jokaiselle vuodenajalle. On talvikengät, kumisaappaat ja tennarit. Tennarit menee melkein vuoden ympäri täällä etelässä. Kevät, kesä ja syksy. Sadesäälle kumpparit. Laitan kännykän kalenteriin hälytyksiä. Aina en silti muista, onneksi mies hoitaa asioita myös. Välillä unohtuu joku lasku j joutuu maksamaan maksumuistutuksia. Ollaan ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä muttei vaan hirveän järjestelmällisiä. Se on ihan ok, lapset pysyy hengissä kuitenkin.

Vierailija
6/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tuli kauhean kaoottinen vaikutelma sun arjesta, kun luin tämän. En tiiä paljonko sulla on lapsia, koska se vaikuttaa oleellisesti. Minulla on yksi lapsi ja hyvin muistan hoitaa hänen ja muut perheen asiat. Enkä edes omista kalenteria, en käytä puhelinhälyytyksiä enkä muistilappuja. Mutta oon kyllä yksinkertaistanut elämän joka saralla ja karsinut kaiken tavarankin minimiin. Meidän arki on minusta aika kiireetöntä.

Vierailija
7/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä hommaa, vaikka mulla vain yksi lapsi. Vielä äitiyslomalla kiertelin kirppiksiä ja etsin aina halvimpia ja ekologisimpia vaihtoehtoja, nykyään ostan vaan netistä könttänä joka kaudelle uudet vaatteet.

Vierailija
8/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, tuli kauhean kaoottinen vaikutelma sun arjesta, kun luin tämän. En tiiä paljonko sulla on lapsia, koska se vaikuttaa oleellisesti. Minulla on yksi lapsi ja hyvin muistan hoitaa hänen ja muut perheen asiat. Enkä edes omista kalenteria, en käytä puhelinhälyytyksiä enkä muistilappuja. Mutta oon kyllä yksinkertaistanut elämän joka saralla ja karsinut kaiken tavarankin minimiin. Meidän arki on minusta aika kiireetöntä.

Minulla on vain yksi lapsi, mutta kaoottista on.

Olen itsekin pyrkinyt yksinkertaistamaan kaiken minkä voin. Tavara karsittu minimiin, jotta kodin siivoaminen olisi helppoa ja nopeaa jne. Mutta kaaos hoidettavien asioiden suhteen on ja pysyy.

Ap

Vierailija
9/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä hommaa, vaikka mulla vain yksi lapsi. Vielä äitiyslomalla kiertelin kirppiksiä ja etsin aina halvimpia ja ekologisimpia vaihtoehtoja, nykyään ostan vaan netistä könttänä joka kaudelle uudet vaatteet.

Sama. Kalliimmaksihan tuo tulee, mutta ajan ja vaivan säästö on merkittävä. Ap

Vierailija
10/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin, en koe sitä vaikeaksi yhtään. Yksi lapsi.

Vierailija
11/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta ja seinäkalenterin sekä kännykkämuistutusten avulla sujuu ihan hyvin. Vaatteiden kanssa nyt on helppo muistaa ihan vuodenaikojen vaihtumista seuraten. Kevät on tulossa: aika tarkistaa, pitääkö hankkia uusia kevättakkeja tai lenkkareita.

Vierailija
12/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta eikä muistisairautta.

Hoidan raha-asioita kerran kuussa.

Katsotaan lapsille huomisen vaatteet aina edellisenä iltana. Niitä nyt vain on aina valmiina kun ennakoi edes vähän.

Polkupyörät ym. päivitetään aina keväällä, uimakamppeet kesäisin jne.

Luen Wilma ym. pk:n viestit aika satunnaisesti, kerran kuussa kun varaan lapsille hoitoaikoja. Mies saa niistä ilmoituksia ja katsoo useammin.

Ja tosiaan muistan vaan mitä asioita minkäkin päivinä on, esim. harrastusajat ja jos joku harkkaa-aika muuttuu, kirjoitan seinäkalenteriin ja se jää siitä jo mieleen.

Lasten kavereiden synttärit merkkaan myös kalenteriin heti kun kutsu tulee ja vastaan heti, että tulee. Seuraavan kerran kun käydään kaupassa napataan sieltä myös lahja valmiiksi.

Vähän ihmettelen miten joku ei vaikka muista hankkia lapselle kuratakkia tai pyörää kun ei nuo edes ole ihan päivän päälle että milloin niitä just tarvitaan? Kun lämpötila menee alle nollan niin hokaat vaan, vitsi käynpä kattoo mikä tilanne on talvivaatteiden kanssa että mitä uutta pitää hankkia, mitä viedä varastosta pois ja tarviiko uusia suksia, monoja, liukureita yms... Ei siinä kauaa mene

Vierailija
13/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti on myös pientä muistettavaa ihan loputtomiin. Muista ostaa uusi hammasharja lapselle. Myös uusi hammastahna. Koskakohan xylitolpastillit loppuu, niitäkin pitää muistaa ostaa. Ja lasten shampoo. Joo nämähän voi ostaa helposti kaupasta, mutta ne pitää aina ajoissa MUISTAA. Kaiken muun sälän lisäksi. Ja päiväkotiin pitää ilmoittaa ja/tai viedä jotain useita kertoja joka viikko. Ja aina niissä on myös joku deadline, joka sekin pitää MUISTAA. Lista on ihan loputon, eikä aivoni kykene käsittelemään sitä sälän määrää. Vaikka olen älykäs ja koulutettu ihminen. Unelmoin elämästä jossain boraboralla, jossa pitäisi muistaa vain laittaa hattu päähän suojaamaan auringolta.

Ap

Vierailija
14/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti on myös pientä muistettavaa ihan loputtomiin. Muista ostaa uusi hammasharja lapselle. Myös uusi hammastahna. Koskakohan xylitolpastillit loppuu, niitäkin pitää muistaa ostaa. Ja lasten shampoo. Joo nämähän voi ostaa helposti kaupasta, mutta ne pitää aina ajoissa MUISTAA. Kaiken muun sälän lisäksi. Ja päiväkotiin pitää ilmoittaa ja/tai viedä jotain useita kertoja joka viikko. Ja aina niissä on myös joku deadline, joka sekin pitää MUISTAA. Lista on ihan loputon, eikä aivoni kykene käsittelemään sitä sälän määrää. Vaikka olen älykäs ja koulutettu ihminen. Unelmoin elämästä jossain boraboralla, jossa pitäisi muistaa vain laittaa hattu päähän suojaamaan auringolta.

Ap

Osta pastilleja ja hammasjuttuka kaappi täyteen ennakkoon jos on vaikea muistaa. Ne päiväkodin laput pistät tiettyyn paikkaan näkyville, vaikka jääkaapin oveen niin et voi kävellä niiden ohi ja unohtaa.

Vierailija
15/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Osta pastilleja ja hammasjuttuka kaappi täyteen ennakkoon jos on vaikea muistaa. Ne päiväkodin laput pistät tiettyyn paikkaan näkyville, vaikka jääkaapin oveen niin et voi kävellä niiden ohi ja unohtaa.

Ei ne tule lappuina vaan niitä tipahtelee sellaiseen sähköiseen järjestelmään, sähköpostiin ja tekstarilla. Olisikin lappuja.

Ap

Vierailija
16/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kovin järjestelmällinen ihminen ja aina on ollut vähän vaikea pitää langat käsissä arjen suhteen. Mutta pakka levisi aivan kun piti alkaa hoitamaan myös kaikki lapsen asiat, hoidettavien asioiden määrä vähintään triplaantui lapsen myötä.

Ap

Vierailija
17/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä näin kouluttamattomana ja tyhmänä äitinä olen ihan hyvin pärjännyt. Ei sitä muistettavaa, niin kamalasti ole ollut.

Vierailija
18/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuule ihan lapsesta.

Ja pitäähän kaikille huolehtia vitamiinit yms.

Ohis

Vierailija
19/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niitähän voi ostaa myös varastoon. Eikä aina ylsi asia kerrallaan.

Vierailija
20/189 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole kyllä koskaan ollut mitään ongelmaa.

Lapsia on kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän