Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä et enää osta säästösyistä

Vierailija
15.03.2023 |

Kukkia en osta

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy lounaalla paikallisessa kasvisravintolassa. Ennen kävin ehkä kerran kk. Mäkin ja Hesen hampurilaiset lopettanut täysin. Kosmetologin ja hierojan palvelut jo liki 10v sitten. Ruoasta seuraan tarkasti kilohintoja. Vaatteita hyvin maltilla.

Vierailija
42/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikaareja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha, kala, raejuusto, aurajuusto ja emmental, jogurttia vain isoina pakkauksina.

Vierailija
44/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit ja pullat jääneet kauppaan. Tosin muutenkin olin ajatellut alkaa syömään paremmin. Kauhea määrä sokeria ja suolaa tuli syötyä. Sipsit ja suolapähkinät samoin jääneet ostamatta. Ruoka selvästi kallistunut tänään 15.3.23 kävin ruokakaupassa ostin jauhenliha, kurkku kotim.,ulkom. Tom, keräsalaatti, 2 kpl riisipiirakkaa, 2 kpl 2,5dl Hyla kevyt maito, 4 banaania, edam juusto, broilerin fileeleike, kaura- rahkaleipä, 2 kpl pakaste vihannessekotus, piimä, 3 pss oregano. 1 pss hieno valkopippuri, oululainen jälkiuuniviipale ohut. Kauppakuitti 36,30€. Olisin ostanut kotimaisia tomaatteja mutta hinta kovin korkea joten tomaatit on ulkomaalaisia. Pyrin suosimaan kotimaisia tosin hinta nyt sanelee. Paprika älyttömän kallista joten sitä en ostanut.

Vierailija
45/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihaa.....

Vierailija
46/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosi kotimaisia elintarvikkeita. Teemme ruokaa paljon itse suurissa määrissä. Sellaista joka voi pakastaa. Jauhelihasta, maidosta eli eläinperäisistä tuotteista olemme luopuneet. Vaatteet joko käytettyinä tai sitten ulkomailta. Ostan ulkomailta sen minkä voin ja säästöä on jo kertynyt aika paljon. Kampaajalla en enää käy jne.

Vierailija
47/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha, kala, makkara, eksoottiset hedelmät, valmissalaatit, kalliimmat einekset, leivonnaiset, pikkuleivät, pähkinät, tuoreyrtit, maitojalosteet (jugurtit, proteiinirahkat, yms.) , herkkujuustot, sipsit, kerma, virvoitusjuomat, tuoremehut, smoothiet ja olut pois ostoslistalta

Hese ja muut vastaavat, ravintolakäynnit, kahvilakäynnit

Hotelliyöpymiset, matkat

Kampaaja, hieroja, kuntosali, gyne ja silmä- sekä hammaslääkärikäynnit

Vaatteita vain kirppikseltä, ei kenkiä tai koruja

Ei sisustustuotteita, verhoja, huonelkaluja, ei elektroniikkaa

Ei elokuvakäyntejä, teatteria ei edes näyttelyitä tai museoita

Ei tilattuja lehtiä, kirjoja ostan vain kontista

Ei ystävien kanssa vietettyjä tyttöjen iltoja, ei ylimääräisiä lahjoja kenellekään

En lämmitä saunaa ja käyn suihkussa uimahallissa, koska sinne pääsen ilmaiseksi kerran viikossa

Näillä päätöksillä olen pärjännyt alle 450e kuussa

Vierailija
48/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen ollut pihi niin paha vähentää kulutuksesta.

Vierailija
49/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinirahkojen tilalla jogurttia.

Rahkat maksaa 1,2€ per 175 gramman pikari. Jogurttia saa melkein litran samaan hintaan.

Vierailija
50/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräisiä leivonnaisia en enää osta. Leivon itse, jos tulee mieli. Kalaa en ole raaskinut enää ostaa muussa muodossa kuin puikkoina.

Vierailija
51/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuittu 62 kirjoitti:

Liha, kala, makkara, eksoottiset hedelmät, valmissalaatit, kalliimmat einekset, leivonnaiset, pikkuleivät, pähkinät, tuoreyrtit, maitojalosteet (jugurtit, proteiinirahkat, yms.) , herkkujuustot, sipsit, kerma, virvoitusjuomat, tuoremehut, smoothiet ja olut pois ostoslistalta

Hese ja muut vastaavat, ravintolakäynnit, kahvilakäynnit

Hotelliyöpymiset, matkat

Kampaaja, hieroja, kuntosali, gyne ja silmä- sekä hammaslääkärikäynnit

Vaatteita vain kirppikseltä, ei kenkiä tai koruja

Ei sisustustuotteita, verhoja, huonelkaluja, ei elektroniikkaa

Ei elokuvakäyntejä, teatteria ei edes näyttelyitä tai museoita

Ei tilattuja lehtiä, kirjoja ostan vain kontista

Ei ystävien kanssa vietettyjä tyttöjen iltoja, ei ylimääräisiä lahjoja kenellekään

En lämmitä saunaa ja käyn suihkussa uimahallissa, koska sinne pääsen ilmaiseksi kerran viikossa

Näillä päätöksillä olen pärjännyt alle 450e kuussa

Sama täällä. Jää jotain säästöönkin. Harmi vain, etten oikein pysty mistään enää tinkimään, joten pakko tinkiä säästötavoitteesta.

Vierailija
52/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni olemme tinkineet melko vähästä (vielä), mutta nämä nyt tulivat mieleen:

Paprika ja kurkku jää kauppaan, tilalle edullisempia. Jogurtit, maidot, leikkeleet, tee, kahvi, wc-paperi ainakin ns. halpuutettu. Katsomme tarkemmin tarjouksia.

Hammaslääkärin osalta menin kunnallisen jonoon. Vaihdoin työpaikkaa kävelymatkan päähän (parempi palkka koronnousuakin ajatellen), säästän HSL-lipun kuukausihinnan.

Emme ostaneet uutta pesukonetta vanhan hajottua, käytämme pesutupaa.

Vierailija
53/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain vähemmän. Olen vienyt paljon vaatteita kierrätykseen. Haluan, että on vain vaatteita, joita tulee pidettyä, joten turhaan niitä ostaa kaappeihin. Vieläkin olisi kassikaupalla vietävää. Ruokalaskua voisi kyllä vieläkin karsia, voisin alkaa paastota joka toinen pv, sehän on terveellistäkin. Juotavaksi vain teetä ja vettä näinä päivinä.

Vierailija
54/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin toimimaan tasa-arvoisesti enkä maksa naisille enää asioita

Vierailija
55/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita. Pidän vanhat loppuun ja saan siskoilta heidän pitämiään, mitkä pienellä korjailulla sopii mainiosti. Ompelukone oli viime vuoden paras investointi. Kirpparilta 9 eurolla täysin soiva Husqvarna.

Vierailija
56/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomit jää jatkossa kauppaan.

Vierailija
57/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut, joka näkee tämän hintojen nousun vain positiivisena asiana? Ihmisillä on aivan käsittämätön ajatusmalli kuluttamisen suhteen ja samalla huudetaan kuinka ollaan niin köyhää ja niin köyhää. Kuka edes miettii uusien kenkien ostamista, jos edelliset käyvät vielä? Tai jonkun kauden takin uusimista jos edellinen ei ole edes siinä kunnossa, etteikö sitä voisi paikkailla? Kuka edes miettii alle 4 km matkalle auton käyttämistä? Ihan järkyttävää.

Mä en ole mistään joutunut luopumaan, koska muutenkin käytän satokauden kalenteria ja suosin lähiruokaa ja "uusia" vaatteita ja kenkiä ostan vasta kun edelliset on rikki eli vaatteissa käytän nettikirpputoreja. Autoa en ole koskaan omistanut, vaikka on BC ajokortti. Polkupyörä oli, mutta se varastettiin niin jäi uusi hankkimatta. Pitäisi sellainen nyt hankkia taas.

Nyt tämän talven jälkeen joudun kyllä uusimaan villakangastakin vuorin, koska on revennyt sisältä niin pahasti. Saatan itse tehdä kaavat edellisen mukaan ja ommella takkiin kiinni. Mua ei hirveesti hetkauta, jos samalla lähtee se Hugo Bossin lappu siinä mukana. Takki on muuten palvellut todella hyvin viimeiset kymmenen vuotta ja sitä ennen edellisellä omistajalla kuulemma neljä vuotta. Ostin silloin 10 vuotta sitten takin 90 eurolla. Talvikenkinä on edelleen samat nahkamaiharit (Särmä) ja nahkakorkokengät (Novita) kuin viimeiset neljä vuotta ja ne menee varmaan ainakin 4 vuotta vielä. Kesäkengissä luultavasti ostan uudet tai käytetyt nahkaballerinat ja niillä läpystelen seuraavat vuodet. Mun kaikki vaatteet ei ole kalliita ja suurinosa on noita käytettynä ostettuja perus t-paitoja ehkä pienellä hikitahralla tmv., jonka saa puhdistettua ja uudelleen värjättyä, mutta pesen niitä myös huolellisesti ja kuivaan aina ilman kuivuria. Lisäksi korjaan tuotteita jos silittäessä huomaan jotain reikää tai silmäpakoa ja tosiaan värjään vaatteita jos ne menettävät pesussa väriä. Sillä saan toisinaan hyvinkin edullisesti muuten siistejä vaatteita.

Pyykkiä ja astioita pestään vain täysi koneellinen, sehän on ihan luonnollista. Ja vaatteita voi pitää parikin päivää. Mä pidän ensin töissä yhden tai kaksi päivää ja sitten siirrän kotiin päiväksi pariksi ja lopuksi pesen. Mun mekot on sellaisia, että olen niillä töissä ja vapaa-ajalla. Lisäksi lämpötilaa asunnoissa voi pitää +18 tai +19 -asteen paikkeilla. Suihkussa voi käydä joka päivä, mutta ei siellä tarvitse lotrata. Käytän nykyään K 18 shampoota ja hoitoainetta niin ei tarvitse kuin shampoopesun tehdä suihkussa ja samalla saippuoi ja suihkun jälkeen jätettävä hoitoaine. Säästyy ne hoitoaineen huuhtelut pois. Hiukset on siis paksut, pitkät ja luonnonlaineella. Joskus käyn kampaajalla ottamassa latvaan vaaleaa väriä. En halua päänahan lähelle mitään ylimääräistä kemikaalia.

Ruokailussa ei kuulu kurkut ja paprikat muutenkaan näin talven tuotteisiin. En usko niiden vitamiinipitoisuuksiin, koska eivät ole kasvaneet auringon alla. Osaan laittaa leivälle esimerkiksi lanttua tai maa-artisokkaa ja vaikka sinaappia tuomaan makua. Ruokailussa muutenkin käytän pääasiassa juureksia. 

Vierailija
58/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkut ja tomaatit on jääny pääsääntöjään hyllyyn. Ei oikein kiinnosta maksaa 6 euroa kilolta tuotteesta, joka on 90% vettä. Hollantilaisia tomaatteja ostin taannoin Prismasta, kun oli 3,59€/kg. Sekin on tomaateista jo täysin kipurajahinta, jota ei viitsi ihan koko ajan maksaa.

Vierailija
59/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurikaan joutunut tinkimään mistään. Autoni tankkaamista tosin harkitsen tarkemmin, minä päivänä tankkaan. Alkuviikosta näyttäisi olevan halvinta täällä meillä päin. Eli nyt loppuviikon ajelen vähemmän, että bensa riittää ma-ti asti.

Vaatteita en ole ostanut vuoteen, sukkia ja alusvaatteita lukuunottamatta. Kohta on jo pakko ostaa paita tai kaksi, kun vanhat lahoaa päälle ja pitäisi vähitellen palata sairauslomalta töihin. En vain vielä jaksa kaupoille.

Ruoasta ei varsinaisesti ole ollut tarpeen säästää. Korkeintaan kokolihaa on syöty vähemmän ja tomaatteja yms. ostetaan tarkemmin sen verran kuin syödään. Porkkanaa, lanttua ja naurista on ruokapöydässä useammin kuin tomaattia ja kurkkua. Hävikkiä on tarkkailtu enemmän, eli kauppaan mennään vasta kun on pakko.

Nyt kun oikein mietin, niin meidän ruokavalikoima on laajentunut ja muuttunut halvemmaksi viimeisen parin kuukauden aikana. Syömme paljon keittoja, pataruokia runsailla juureksilla, broilerista halvempia osia (ennen syötiin vain fileetä), kasvisruokia mm. juurespihvejä ja tomaattista papukastiketta pastan tai riisin kanssa.

Vierailija
60/65 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein lopettanut "kokeilutuotteiden" ostamisen, siis en laita rahaa esim. uutuuskekseihin tai tuntemattoman merkin astianpesuaineeseen. Ostan tuttuja ja hyväksi havaittuja tuotteita, koska ne tulee sitten ainakin käytettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi