Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten homma on edennyt, kun ette ole pystyneet maksamaan opintolainan lyhennyksiä?

Vierailija
15.03.2023 |

Itsellä lyhennykset ovat melkein tonnin ja korot vajaa 200€, työttömänä ei tuollaisia tietenkään pysty maksamaan, joten annan mennä ulosottoon tai mihin ne nyt sitten meneekin. Kelasta ei apua ole tullut näin etukäteen, joten ottaako pankki sitten suoraan itse takaajaan eli Kelaan yhteyttä kun maksut jää maksamatta vai miten se menee?

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain 2010 anteeksi opintolainat jotka oli otettu 1988-90. Korkoa oli enemmän kuin pääomaa, aivan helvetisti jo kun ysärillä se oli 14%. On muunkin tyyppisiä velkoja jotka vanhenevat 15-20 vuoden perinnän jälkeen, ei opintolaina ole mitenkään uniikki tässä mielessä. Opintolainaa koskevat samat vanhenemislait kuin monia muitakin velkoja.

Tämäpä tämä!

Jätin oman lainani maksamatta kylymän viilesti. Ei vaan pystynyt. Kelalle sitten vuosien jälkeen vähän kerrallaan makselin takaisin. Loput meni vanhaksi.

Näinpä juurikin tein itsekin. En pystynyt mtn maksamaan niin pystyyn jäi. Kela oli takaaja niin se maksoi pankille. Minä sitten vuosia Kelan Takaisinmaksu yksikölle pikkusummina lyhentelin. Mitä pystyin. Vähäistä se oli.

Vierailija
102/102 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla