Kiinnostavatko teitä kauppojen jäätelöuutuudet?
Kommentit (40)
3 kaverin jäätelöt kiinnostaisi, mutta on niin törkeän hintaisia, että jää altaaseen.
Kyllähän ne aina kiinnostavat, useamminkin saisi valikoima vaihtua.
Kahta olen tänä keväänä kokeillut.
Tavallaan joo, kesällä. Mutta suurimmasta osasta niistä tulee ripuli. Kaura- ja soijajäätelöistä ei tule, siksi suosin niitä.
Ei kiinnosta enää ainakaan Valio pätkääkään, kun lopettivat aikoinaan sen herkullisen mustikka-jogurttijäätelön, sitä sai jäätelökioskeista palloina, ja sellaisissa tiiliskiven mallisissa peruspakkauksissa. Oli kevyttä jäätelöä maistumatta keinotekoisen light-tyyliselle.
Sitten menivät vielä pilaamaan mango-melonijäätelön, samaisissa pakkauksissa, ihan laimean ja teollisen makuiseksi.
Oliko Valiolla sellainen rommi-rusina jossa pienen pientä suklaahilettä kauttaaltaan seassa ja voimakkaampi makea rommin maku, vai oliko se jonkun muun valmistama? Ingman? Jeppiksen Sun Ice?
Kyllä kiinnostaa, ja oman suosikkini olen niistä jo löytänytkin. Ikävä vaan, että se on ilmeisesti monen muunkin suosikki, joten se loppui kaupoista todella nopeasti. Toivottavasti tekevät kesäksi isomman erän, jotta riittää kaikille halukkaille.
Miks kaikkiin jäätelöihin pitää nykyään tunkea keinotekoista SUOLAKINUSKIKARAMELLIA, tai törkysuolaista SALMIAKKIA, tai närästystä aiheuttavaa HAPANTA SITRUSTA, tai HOMEISILLE MAISTUVIA LÖYSIÄ MARJOJA?!?!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki uutuudet näyttävät olevan jotain aivan käsittämättömiä yhdistemiä tyyliin salmiakki-anjovis.
Tekisivät nyt pẹrkele edes vaniljajäätelöä joka maistuu sille kuin pitääkin eikä krakatulle ja vaahdotetulle rypsiöljylle johon on vatkattu hajukumeissa käytettyä esanssia
Allekirjoitan tuon kritiikkisi nykyajan "vaniljajäätelöitä" kohtaan. En ole aikoihin hyvää vaniljajäätelöä löytänyt.
Toinen, mistä on vaikea löytää hyvää, ovat suklaajäätelöt. Halpis "suklaajäätelöt" ovat kaakaolla värjättyjä halpis "vaniljajäätelöitä". Kalliimmissa suklaajäätelöissä on enemmän panostettu suklaan laatuun, mutta jäätelö on ihan kuraa tai sitä on liian vähän suhteessa suklaan määrään. Mieluummin ostan sitten rehellisen suklaapatukan. Eli toivoisin, että se jäätelö olisi pääosassa, ja olisi hyvää, ja siinä olisi mukana oikeasti hyvää suklaata. Liikaa vaadittu?
Valiolla on minttusuklaa-cookie jäätelömakuna, ja siitä tuli mieleen että mihin kaupoista on kadonneet kaikki vanhat rehelliset minttusuklaan makuiset keksit?
Nyt on jotain Pätkis-minttusuklaata joka maistuu sille patukalle, mutta minne on jääneet sellaiset perinteisemmät? Haluaako kaikki ällön makeita suolakinuskia tai pähkinänougatia nykyään? Ruotsistako se trendi tulee, nehän on hulluina kaikkeen ällön makeaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Aino-jäätelö on ainut mitä ostetaan.
Minä saan noista ihan järkyttävän ripulin saman tien, ja muutaman päivän turvotuksen eli sellaista kuin selluliittia olisi keho täynnä vyötäröstä alaspäin.
Enkä edes kärsi laktoosi-intoleranssista tai mistään allergioista, ja olen hoikka rakenteeltani.
Mikä noissa on? Jotkut lisäaineet?
Vierailija kirjoitti:
3 kaverin jäätelöt kiinnostaisi, mutta on niin törkeän hintaisia, että jää altaaseen.
Niitä juuri kokeilin kaksi erilaista, eli se kehuttu lakritsituutti ja joku pähkinä-kinuskipuikko. Ihan ok, mutta ei hintansa arvoisia kuitenkaan. Ei tarvitse jatkossa enää ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Aino-jäätelö on ainut mitä ostetaan.
Minä saan noista ihan järkyttävän ripulin saman tien, ja muutaman päivän turvotuksen eli sellaista kuin selluliittia olisi keho täynnä vyötäröstä alaspäin.
Enkä edes kärsi laktoosi-intoleranssista tai mistään allergioista, ja olen hoikka rakenteeltani.
Mikä noissa on? Jotkut lisäaineet?
Jep. Ainosta tulee ripuli. Guargumi on se aine.
Jos jäätelöt kiinnostaa kannattaa katsoa esim. Jymy, Hägen Datz... Ei kiinnosta isot toimijat kuten Ingmann, Valio jne.
Yleensä jäätelöissä on liikaa sokeria.
Maustamatonta jogurttia, marjoja/hedelmiä, vaniljaa, kardemummaa, nokkosta, kuusenkerkkiä, ravintohiivaa, piparminttua, sitruunamelissaa...
Voisinkin tehdä tässä keväällä avokado-suklaajäätelöä 🥰
Jäätelö koukuttaa ainakin minut. Parempi välttää ettei karkaa käsistä.
ei kiinnosta, en ole jäätelöä ostanut vuosikausiin.
Kyllä kiinnostaisi mutta jäätelö on diabeetikolle sama kuin narkkarille heroiini pistettynä suoraan suoneen. Eli siis karmea sokeripommi.
Itse en yleensäkään uutuuksien perässä juoksentele, vaan tuttuja valintoja teen. Olen useasti ostanut pelkkää vanilja jäätelöä litran pakkauksessa, jolloin saa kerralla aina aimo annoksen syötävää (puoli pakettia).
Nyt kokeilin pirkan toffee tuutteja 6kpl pakkauksessa ja ai että oli makeita. Tästä taitaa tulla uusi duosikkini vaikkei mikään uutuus olekaan.
Kaikki uutuudet näyttävät olevan jotain aivan käsittämättömiä yhdistemiä tyyliin salmiakki-anjovis.
Tekisivät nyt pẹrkele edes vaniljajäätelöä joka maistuu sille kuin pitääkin eikä krakatulle ja vaahdotetulle rypsiöljylle johon on vatkattu hajukumeissa käytettyä esanssia