Mitä tuliaisia viedä Suomesta ulkomaille?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Lakkalikööriä
Ja mesimarja-, on kyllä tosi makeaa.
Ainoa jota Italiassa asuvana kaipaisin oli puolukat ja jotkut suomalaiset apteekin tuotteet.
Olen asunut pois Suomesta n. 25 vuotta. Älkää missään nimessä tuoko minulle salmiakkia tai lakritsia (pahaa ja nostaa verenpainetta), lakkahillon siemenet ovat ikäviä, ja lakka-tai mesimarjalikööri ovat ällöttävän makeita, joten ei niitäkään, kiitos.
Jos saa toivoa, niin Ruispuikulat ja vastaavat menevät kuin kuumille kiville koko perheelle. En oikeastaan keksi mitään muuta, mitä Suomesta kaipaisin.
Riippuu tietysti siitä, mihin maahan olet viemässä. Esim. Australiaan e8 saa viedä mitään elintarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut pois Suomesta n. 25 vuotta. Älkää missään nimessä tuoko minulle salmiakkia tai lakritsia (pahaa ja nostaa verenpainetta), lakkahillon siemenet ovat ikäviä, ja lakka-tai mesimarjalikööri ovat ällöttävän makeita, joten ei niitäkään, kiitos.
Jos saa toivoa, niin Ruispuikulat ja vastaavat menevät kuin kuumille kiville koko perheelle. En oikeastaan keksi mitään muuta, mitä Suomesta kaipaisin.
Viime reissulla ainakin Prismassa oli lakkahilloa ilman siemeniä.
Kylmäkassiin kyytipojaksi juustoleipää; kylmäkalleja ei tunnu saavan mistään, joten kaksi pussiä halvimpia pakastevihanneksia messiin ja juustoleipä kassin keskelle iltapäivälehteen käärittynä.
Espanjalainen työtoverini piti kovasti Kyrön ginistä.
Jouluna erehdyin tuomaan omaa herkkuani lanttulaatikkoa. Argentiinalainen vaimoni puhuu siitä edelleen kauhunsekaisin tuntein. Joten tuskin kelpaa tuliasiksi...
Kuivattuja marjoja, marjarouhetta tai -jauhetta.
Fazerin sinistä, Halvan salmiakkia.
Hapankorppuja.
Jos säilyy, niin kunnollisia karjalanpiirakat, kylmäsavuporoa.
Brasseissa työskennellessäni ei työpaikalle ollut mitään asiaa palata ellei Suomen tuliaisina ollut Fazerin suklaata, Fazerina oli ehdoton ykkönen.
Tyrnihilloa/-hyytelöä.