Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naista rankaistaan 10000€ takaisinmaksulla

Vierailija
15.03.2023 |

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ei saa tehdä ns. vapaaehtoistöitä, eläkeläisenä saa. Olet kuulemma pois työmarkkinoilta, jos osallistut vapaaehtoistyöhön tai teet jotain talkoita jne.

Ihan järjetöntähän se on, mutta sellaiset ovat säännöt.

Toisaalta yritykset saavat käyttää työttömiä työkokeiluissa verorahoilla työvoimana ja saavat näin etua kilpailjoihin nähden, jotka maksavat palkkaa, ettei ihminen ole enää työtön. Mutta tästä pitää olla työvoimapoliittinen lausunto, eli työkkärin lupa.

Ja Kela valvoo.

Näihin voi vaikuttaa äänestämällä. Moni taho ajaa kansalaispalkkaa, siihen loppuu tällainen epätasa-arvo. Sen jälkeen jokainen työtunti on ihmiselle itselleen hyödyksi, sekä myös yhteiskunnalle verotuloina.

Vierailija
42/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millähän perusteella ei tarvitsisi maksaa takaisin, jos kerran ei ole tukeen oikeutettu? Taas voisi laittaa valot päälle.

Lueppas nyt kunnolla, ota oikein silimä näppiin!

EI ollut oma vika edes!

Selitä miksi ei tulisi maksaa takaisin, jos ei ole tukeen oikeutettu. Se, että kyseessä on virheellinen päätös, ei oikeuta tukeen.

No siksi, että tämä on oikeusvaltio, jossa lähdetään siitä, että asiakkaan tulee voida luottaa viranomaiselta saamiinsa lausuntoihin ja ohjeistuksiin, eikä ihmistä voi vastuuttaa toisen tekemistä virheistä. Oikeusvaltiossa virastot ja viranomaistahot ottavat vastuun tekemistään virheistä.

Ei tuota summaa toisaalta kuulu siltä virkailijaltakaan periä, vaan on todettava vain, että kyseessä on viranomaisen tahaton virhe. Takaisinperinnästä luovutaan kohtuusyistä. Toki voidaan tehdä päätös, että jatkossa osa-aikatyö ei enää ansiosidonnaisella onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tuossa menee väärin? :O Hän on saanut 10 000 € hänelle kuulumatonta rahaa eli oikeudetonta etua. Tottakai raha pitää palauttaa takaisin oikeaan paikkaan.

Trollaatko jotain yksinkertaista, nöyrää sääntöuskovaista, vai mikä tää sun juttu on?

Vierailija
44/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tämän takia minä en tule enää ikinä opiskelemaan. Olen kotona ja pidän asuntoni luxus puhtaana.

Eilen siivosin makuuhuoneen, tänään on vuorossa kylpyhyone.

Puhdas koti on luxusta.

Nimittäin moni kunta ja kaupunki ei myönnä enää palveluseteliä eläkeläisten ja vammaisten kodin siivoukseen.

Vierailija
45/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämän takia minä en tule enää ikinä opiskelemaan. Olen kotona ja pidän asuntoni luxus puhtaana.

Puhdas koti on luxusta.

Nimittäin moni kunta ja kaupunki ei myönnä enää palveluseteliä eläkeläisten ja vammaisten kodin siivoukseen.

Ja työtön omainen siivoaa vain oman kotinsa ettei vaan lähde tuet.

Itse en koskaan ikinä tule auttamaan ketään. Hoidan vain itseni ja oman kotini.

Vierailija
46/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutus lastensuojeluun maksaa tuhansia euroja?

Eivätköhän lastensuojelun virkailijat ole sosionomeja, sosiologeja, lähihoitajia jne. koulutettua väkeä, joiden koulutus maksaa huomattavasti enemmän, kuin joitain tuhansia euroja.

Yhden lapsen peruskoulun hinnaksi tuli vuonna 2013 laskettuna hintaa 80415 euroa. Nyt inflaation myötä on summa tietenkin isompi.

https://www.ksml.fi/paikalliset/2638725

Tähän päälle lukio ja erikoiskoulutus, kyllähän sille hintaa kertyy.

Mutta onneksi ihmiset kouluttautuvat, kuka tahtoo sellaisen toheloiden ja torveloiden yhteiskunnan, missä kukaan ei osaa eikä tajua mitään? Vaipuisimme kehitysmaaksi nopeasti.

Vierailija
47/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni YTK saisi periä rahan TE-toimistolta tai luopua takaisinperinnästä. Aivan todella kurja tilanne työnhakijan kannalta.

Vierailija
48/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdas koti on luxusta.

Niin, osastohoito ei kuulu maksukattoon, 2 viikkoa sairaalassa maksaa 320 ja jos eläke on 900 niin ei tuosta enää koti siivousta osteta.

Vierailija
49/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhottakaa keskustelut näiden viranomaisten kanssa ja pitäkää tallessa. Kiitätte sitten, kun olette tuon naisen tilanteessa.

Tai sitten voi varautua siihen, että kaiken joutuu maksamaan takaisin, vaikka viranomainen ja päätökset sanoisi mitä ja olisit antanut kaikki tiedot.

Vierailija
50/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutus lastensuojeluun maksaa tuhansia euroja?

Eivätköhän lastensuojelun virkailijat ole sosionomeja, sosiologeja, lähihoitajia jne. koulutettua väkeä, joiden koulutus maksaa huomattavasti enemmän, kuin joitain tuhansia euroja.

Yhden lapsen peruskoulun hinnaksi tuli vuonna 2013 laskettuna hintaa 80415 euroa. Nyt inflaation myötä on summa tietenkin isompi.

https://www.ksml.fi/paikalliset/2638725

Tähän päälle lukio ja erikoiskoulutus, kyllähän sille hintaa kertyy.

Mutta onneksi ihmiset kouluttautuvat, kuka tahtoo sellaisen toheloiden ja torveloiden yhteiskunnan, missä kukaan ei osaa eikä tajua mitään? Vaipuisimme kehitysmaaksi nopeasti.

Tässä tuo nainen oli itse maksanut koulutuksen ja maksanut siitä tuhansia euroja. Joten mikä sellainen koulutus on? Peruskoulun ja sosionomin koulutuksen maksaa yhteiskunta.

Vierailija
51/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millähän perusteella ei tarvitsisi maksaa takaisin, jos kerran ei ole tukeen oikeutettu? Taas voisi laittaa valot päälle.

Työttömälle oli sanottu että on oikeutettu. Virhe oli virkailijan, siksi on väärin ja kohtuutonta että ko työtön joutuisi summan takaisinmaksamaan. Hän ei ole tehnyt yhtään mitään väärin, ts vastoin saamiaan ohjeita/lupia.

Ei mitään merkitystä mitä on sanottu. Jos tuleen ei ole oikeutettu, niin se peritään takaisin. Ihan päivänselvää.

On sillä merkitystä, valoja päälle sinulle nyt. Jos joku on korvausvelvollinen niin se virheen tehnyt VIRKAILIja, ei työtön.

Eivät virkailijat ole korvausvelvollisia inhimillisistä virheistä. Virheitä sattuu kaikille. Ikävä tapaus kyllä. Ei kukaan suostuisi tekemään mitään päätöstyötä, jos olisi korvausvelvollinen virheistä.

Vierailija
52/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdas koti on luxusta.

Kun sosiaaliohjaaja soittaa sairaalasta, että täytyisi pitää palaveri eläkeläisen hoidosta niin sille sanotaan haista v.... ja lyödään luuri kiinni.

Vanhuuseläkkeellä on 1 300 000. Sotessa kannattaisi jo miettiä miten kaikki eläkeläiset hoidetaan, kun omaiset ei osallistu.

Vierailija
53/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tuyöttömyyskorvauksen maksaja on eri firma. Tietysti niillä on oikeus periä se takaisin. Sitten työvoimatoimisto ja asiakas sopii tai sotii keskenään asiat.

Jos työttömyyskassa sopeuttaisi rahaa pienemmäksi ja jotain Kela olisi silti maksanut siltä opiskelijalta. Ehkä se kattaisi sen takaisin perinnän.

Mutta kaiken kaikkiaan työtön on kyllä smoothiepussi, joka imetään tyhjiin Mikko n vain.

Vierailija
54/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdas koti on luxusta.

Kun sosiaaliohjaaja soittaa sairaalasta, että täytyisi pitää palaveri eläkeläisen hoidosta niin sille sanotaan haista v.... ja lyödään luuri kiinni.

Vanhuuseläkkeellä on 1 300 000. Sotessa kannattaisi jo miettiä miten kaikki eläkeläiset hoidetaan, kun omaiset ei osallistu.

On jo sanottu, että kaikille eläkeläisille ei riitä apua, palveluseteli siivous poistettiinkin jo monessa kaupungissa.

Me nuoremmat emme auta. Olkoot paskaisissa kodeissaan ilman apua.

Vierailija
55/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tuossa menee väärin? :O Hän on saanut 10 000 € hänelle kuulumatonta rahaa eli oikeudetonta etua. Tottakai raha pitää palauttaa takaisin oikeaan paikkaan.

Jos hän olisi ollut työttömänä, olisi hän joka tapauksessa saanut summan työttömyystukena eikä koulutustukena. Pakkohan hänen on jostain saada menettämänsä työttömyysturva, kun hän olisi saanut olla "rauhassa työtön maatesaan jouten."

Toivottovasti hän voittaa jutun eikä tukea tarvitse maksaa takaisin. Nämä esimerkit nostavat niskavillat pystyyn.

Vierailija
56/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdas koti on luxusta.

On jo sanottu, että kaikille eläkeläisille ei riitä apua, palveluseteli siivous poistettiinkin jo monessa kaupungissa.

Karma iskee sitten vanhempana teihin, kun se teitä nuorempi sukupolvi on oppinut teiltä, ettei vanhempia auteta ja te jäätte sitten vielä huonompaan tilanteeseen.

Vierailija
57/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen virhe voi tapahtua inhimillisen erehdyksen kautta, mutta tuo voidaan toteuttaa ihan simputuksenakin.

Aina työtön on ollut syyllinen ellei voi luotettavilla asiapapereilla todistaa olevansa syytön. Aina työttömälle on kuulunut selvitysvelvollisuus, joka kumoaa työvoimavirkailijan velvollisuuden neuvoa ja antaa oikeaa tietoa. Aina työtön kärsii, vaikka työvoimavirkailija olisi neuvonut väärin tai tehnyt virheen. Mitä tahansa tietoa työtön kysyykin, niin se ei koskaan kuulu sillä hetkellä palvelevan työvoimavirkailijan toimenkuvaan.

Aina on ollut tilanteita, että toinen työtön saa ja toinen ei saa. Nämä, jotka ovat saaneet ovat joka paikassa haukkumassa niitä, jotka eivät saa. Ne jotka saavat, vaikka oikeastaan eivät saisi, niin heille voi käydä kuten lehtijutun henkilölle.

Yleensä työtön joutuu maksamaan takaisin, mutta julkisuus ja suhteet voivat auttaa tässäkin tapauksessa.

Vierailija
58/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliohjaajat suunnittelevat, että omaiset osallistuvat eläkeläisten hoitoon.

No, ei osallistuta näin huonolla kohtelulla ja ansiosidonnaisen leikkauksella.

Sosiaaliohjaajien pitäisi varmaan kutsua Kookoomus kokoukseen ja selittää tilanne.

Huonokuntoiset eläkeläiset tulevat olemaan se isoin kärsijä 10 vuoden sisällä. Apua ei tule mistään.

Vierailija
59/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki siitä, millaiseen sekoiluun yhteiskunnan niukkoja resursseja käytetään. TE-toimistoon ei todellakaan voi luottaa, koska koskaan ei voi tietää miten joku toinen, muuttuva virkailija, tulkitsee kenenkin työttömän tilanteen. 

Itse en ilmoita heille yhtään mitään muuta kuin ne pakolliset 4 työpaikan hakua kuukaudessa, ettei tule mitään sekaannuksia tai väärin ymmärryksiä tai muuta länkyttämistä.

Ei minun tarvitse heiltä lupaa kysyä mitä harrastan tai elämässäni teen silloin kun en ole palkkatöissä. Mitä enemmän heille asioitaan selittää, sitä enemmän he menevät sekaisin asioissaan.

Meillä on vuosittain kymmeniä tapauksia, joissa asiakas ei ole kertonut opinnoistaan ja kun ne tulevat ilmi, alkaa takaisinperintä. Kukaan ei jostain syystä tule omalla nassullaan esille kertoakseen, että yritin huijata työkkäriä ja maksajaa, mutta jäinkin kiinni.

Vierailija
60/80 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdas koti on luxusta.

Karma iskee sitten vanhempana teihin, kun se teitä nuorempi sukupolvi on oppinut teiltä, ettei vanhempia auteta ja te jäätte sitten vielä huonompaan tilanteeseen.

Ei haittaa, meillä on vuokra-asunto ja paskaisen kodin siivous jää asunnon omistajalle.