Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023

Kuu
15.03.2023 |

Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!

Kommentit (2176)

Vierailija
1861/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellainen kysymys, että miksi valittuja on laitettu ensin 99 sitten se muuttui 96 ja nyt 93 eli miten tämä on mahdollista, että valittuja pienennetään.

Vierailija
1862/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla, että tulee itku kurkkuun, kun seuraavan kerran päivittävät, nyt mennyt jo pari päivää, ettei todellinen paikkojen vastaanottotilanne ole näkynyt.

Sama tilanne täällä mua jänittää ihan hirvestä tekee mieli itkee jo nyt😭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipunen pyöristää luvut (aloituspaikkoja lukuun ottamatta) aina kolmella jaolliseen lukuun, eli vaikka vastaanottaneita olisi 34 niin näyttää silti 33.

Tätä lukiessa tuntuu, että tämä oli tässä ja ei enää täällä kerta tule valituksi koska valittuja on kans pyöristetty kolmella esim jos paikkoja on 40 ja valittuja on 48 niin ne ottaa niitä 40 ei 48 koska 48 on jaollinen kolmella ja se vaikuttaa siihen kun valittuja jaetaan kolmella.😭

Vierailija
1864/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vipunen pyöristää luvut (aloituspaikkoja lukuun ottamatta) aina kolmella jaolliseen lukuun, eli vaikka vastaanottaneita olisi 34 niin näyttää silti 33.

Tätä lukiessa tuntuu, että tämä oli tässä ja ei enää täällä kerta tule valituksi koska valittuja on kans pyöristetty kolmella esim jos paikkoja on 40 ja valittuja on 48 niin ne ottaa niitä 40 ei 48 koska 48 on jaollinen kolmella ja se vaikuttaa siihen kun valittuja jaetaan kolmella.😭

Käytännössä paikkoja on juuri sen verran tarjolla kun siellä opintopolulla oli hakuvaiheessa luettavissa. Vipunen on vain tilastoja, se ei vaikuta mitenkään paikkojen määrään.

Vierailija
1865/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että siellä on jostain syystä ylitäyttöä. Jos vipunen näyttää 48, käsitykseni mukaan se voi olla joko 47, 48, tai 49. Jos valittuja olisi 40, vipunen näyttäisi 39

Vierailija
1866/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sellainen kysymys, että miksi valittuja on laitettu ensin 99 sitten se muuttui 96 ja nyt 93 eli miten tämä on mahdollista, että valittuja pienennetään.

Mitä alunperin opintopolussa sanottiin aloituspaikkojen määrästä?

Vierailija
1867/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opintopolku päivittynyt tänään? 

Vierailija
1868/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä alunperin opintopolussa sanottiin aloituspaikkojen määrästä?

Mulla ei oo tietoja. Oon hakenut paikan jossa aloituspaikkoja on 80 mutta valittuja oli ensin 99 sitten se muuttui 96 ja nyt se näyttää 93 ja paikkoja on vastaanotettu 60 en yhtään tietä tuleeko saaman varasijan kautta paikka olen varasijalla 7. Todella jännittävä tilanne en pystyy nukkumaan kunnolla yöllä enkä päivällä pystyy keskittymään kunnolla mihinkään.

Vierailija
1869/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Vierailija
1870/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos paikkoja on tarjolla 40 miks vipusessa lukee, että valittuja on 48. Vähän mun pää meni sekaisin eli ottaako 40 tai 48 ihmistä sisään. Jos ottaa 40 miks sitten valittuja on 48?

Vierailija
1871/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituspaikat = Tämän verran niitä opiskelupaikkoja on tarjolla. (Tämä luku ei muutu mihinkään, MUTTA koulun on mahdollista esim. tasapistetilanteessa ottaa muutama ylimääräinen mikäli haluavat.)

Valitut = Henkilöt, joille on tarjottu kyseistä opiskelupaikkaa JOSSAIN VAIHEESSA HAKUA. Tämä ei siis tarkoita, että hakukohteeseen otetaan vaikka kaksinkertaisesti enemmän väkeä kuin aloituspaikkoja on, vaan ainoastaan sitä, että kuinka monelle paikkaa on tarjottu haun aikana. Esimerkki: Matille tarjotaan paikkaa koulussa X. Hän saa seuraavana päivänä tiedon että onkin päässyt ylempään vaihtoehtoonsa kouluun Y. Nyt paikka koulussa X peruuntuu automaattisesti ja sitä tarjotaan seuraavalle henkilölle jonossa. Tämän takia tilastoissa valittuja on yleensä aina enemmän kuin aloituspaikkoja.

Paikan vastaanottaneet = No, nimensä mukaisesti ne ketkä ovat vastaanottaneet opiskelijapaikan. Hieman epäselvyyttä siinä, lasketaanko tähän myös ehdollisesti vastaanottaneet.

Ja edelleenkin, vipunen on tilastointisivu, jolla ei ole mitään osaa tai arpaa itse hakuprosessissa.

Vierailija
1872/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kyllä tosi epäselkeä viesti, mutta jos ymmärsin nyt ollenkaan mitä yritit sanoa, niin tuossa kohteessa on valittuja 47-49, eli aloituspaikkoja on jostain syystä haun aikana päätetty lisätä, kenties tasapisteiden takia. Jos aloituspaikkoja taasen olisi se alun perin ilmoitettu 40, niin valittujen kohdalla lukisi 39.

Vierailija
1873/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamkin osalta on päivittynyt

Vierailija
1874/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävän turhauttavaa kun osa varasijoista on liikkunut melkein 20 sijaa samalla kun olen roikkunut yhteen paikkaan varasijalla 1 jo monta viikkoa.

Vierailija
1875/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on, ei mullakaan kakksos varasija liiku mihinkään, mutta tietysti ne peräpään paikat liikkuvat. Ymmärrän hyvin, että mua edellä oleva ei halua paikastaan luopua.

Vierailija
1876/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävän turhauttavaa kun osa varasijoista on liikkunut melkein 20 sijaa samalla kun olen roikkunut yhteen paikkaan varasijalla 1 jo monta viikkoa.

Sama juttu mun yhteen hakukohteen varasijat liikuneet ainakin 175 sija ja toinen ei liikkunut ollenkaan ja oon siellä varasijalle 3. Tosi masentava tilanne katotaan mitäs huomenna tule tapahtumaan.

Vierailija
1877/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelupaikan läsnäoloilmoitus. Siis kun pitää ilmoittaa onko ekalla lukuvuodella läsnä vai poissa. Itse oon omaan hakupaikkaan ottanu paikan vastaan, mutta jonotan ylempiin hakupaikkoihin. En nää sellasta kohtaa opintopolussa josta vois ilmoittaa itsensä läsnäolevaksi. Mistä se tehdään? Vai eikö vielä voi ilmoittaa jos jonottelee? Opintopolussa luki että pitää ilmoittaa samaan mennessä kun opiskelupaikan vastaanottokin? Eikä hakijapalvelut ko. amkssa oo auki tän viikon lopulla enää. Osaako joku auttaa?

Vierailija
1878/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu mun yhteen hakukohteen varasijat liikuneet ainakin 175 sija ja toinen ei liikkunut ollenkaan ja oon siellä varasijalle 3. Tosi masentava tilanne katotaan mitäs huomenna tule tapahtumaan.

Mullakin sama juttu. Oon varaija 1 ja vipusen mukaan 48/55 ottanut paikan vastaan, mutta jono ei vain liiku yhtään.. Tää on vain ärsyttävää odottelua...

Vierailija
1879/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin sama juttu. Oon varaija 1 ja vipusen mukaan 48/55 ottanut paikan vastaan, mutta jono ei vain liiku yhtään.. Tää on vain ärsyttävää odottelua...

Niin ja ensikertalaisuudella ei ollut yhtään hyötyä

Vierailija
1880/2176 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kyllä tosi epäselkeä viesti, mutta jos ymmärsin nyt ollenkaan mitä yritit sanoa, niin tuossa kohteessa on valittuja 47-49, eli aloituspaikkoja on jostain syystä haun aikana päätetty lisätä, kenties tasapisteiden takia. Jos aloituspaikkoja taasen olisi se alun perin ilmoitettu 40, niin valittujen kohdalla lukisi 39.

Noup, tuo tarkoittaa vain että aloituspaikkoja on edelleen ne 40 ja paikkaa on tarjottu 48 henkilölle. Aloituspaikkoja ei ole lisätty kesken haun. Tuossa vain on ihmiset joko kieltäytyneet paikasta tai päässeet ylempään vaihtoehtoon ja paikkaa on tarjottu aina seuraavalle jonossa, joten valittuja on tilastollisesti enemmän kuin aloituspaikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän