Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023

Kuu
15.03.2023 |

Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!

Kommentit (2176)

Vierailija
1801/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on paikka vastanotettu sitten se on sitoutuva, silloin ei voi luopuu opiskelupaikasta? eikö se ole näin että jos paikat eivät ole täytetty silloin se haku kestää 1.8 asti, mutta jos täydetän aikaisemmin silloin see pääty. 

Vierailija
1802/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun 1.8 asti voi tulla varasijalta valituksi. 

Toki mitä vähemmän on paikkoja vastaanottamasta, sitä epätodennäköisemmäksi käy varasijoilta opiskelupaikan saanti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo tuollainen ehdollinen paikan vastaanottaminen on?

Vierailija
1804/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta jos on paikka vastanotettu sitten se on sitoutuva, silloin ei voi luopuu opiskelupaikasta? eikö se ole näin että jos paikat eivät ole täytetty silloin se haku kestää 1.8 asti, mutta jos täydetän aikaisemmin silloin see pääty. 

Jos kaikki paikat on vastaanotettu niin homma oli siinä.

Vierailija
1805/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo tuollainen ehdollinen paikan vastaanottaminen on?

Ottaa paikan vastaan, mutta jää jonottamaan ylempien hakutoiveiden varasijoille. Jos ylemmästä toiveesta vapautuu paikka niin tämä jonottaja saa sen, muussa tapauksessa se ehdollinen paikan vastaanottaminen muuttuu sitovaksi.

Vierailija
1806/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki mitä vähemmän on paikkoja vastaanottamasta, sitä epätodennäköisemmäksi käy varasijoilta opiskelupaikan saanti.

Saanko kysyä miksi?🤔

Vierailija
1807/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opintopolku päivittynyt tänä aamuna? :D

Vierailija
1808/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko opintopolku päivittynyt tänä aamuna? :D

Oli jo kahdeksan jälkeen aamulla päivittynyt

Vierailija
1809/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka oikeesti oo ollenkaan metropolia terveydenhoitajien varasijat liikkuneet? Äh.. Alkaa jo olemaan epätoivoa ilmassa varasijoilla. Vipusen mukaan ei oo enää montaa paikkaa kuittaamatta..

Vierailija
1810/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä miksi?🤔

Jos vastaanottamattomia paikkoja on vaikkapa 15 niin on todennäköisempää, että tähän porukkaan voi osua useampikin tyyppi joka syystä tai toisesta ei ota paikkaa vastaan. Jos vastaanottamattomia paikkoja on vaikkapa neljä, niin ei ole kuin neljä mahdollista tyyppiä, jotka jättää paikan ottamatta. Toki ekalla varasijalla olevalle riittää se yksikin ,joka ei ota paikkaa vastaan. Muiden tilanne on jo heikompi.

Vierailija
1811/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä miksi?🤔

Jos vastaanottamattomia paikkoja on vaikkapa 15 niin on todennäköisempää, että tähän porukkaan voi osua useampikin tyyppi joka syystä tai toisesta ei ota paikkaa vastaan. Jos vastaanottamattomia paikkoja on vaikkapa neljä, niin ei ole kuin neljä mahdollista tyyppiä, jotka jättää paikan ottamatta. Toki ekalla varasijalla olevalle riittää se yksikin ,joka ei ota paikkaa vastaan. Muiden tilanne on jo heikompi.

Jännitys tiivistyy. Perjantain jälkeen ollaan viisaampia kun näkee miten jonot liikkuu.

Vierailija
1812/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että teidän ENSIKERTALAISUUS menee, joilla se on vielä. Sen jälkeen vähän hankalampaa päästä opiskelemaan. JOTEN käyttäkää VIISAASTI teidän ensikertalaisuutta eli se kannattaa SÄÄSTÄÄ SINNE MINNE OIKEASTI HALUAT/UNELMA PAIKKAASI! Silloin kun sen on käyttänyt (ottanut jonkun opiskelupaikan vastaan) niin sit pitää työstää että saa varmasti opiskelupaikan jos haluaa vaihtaakin alaa!

Vierailija
1813/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että teidän ENSIKERTALAISUUS menee, joilla se on vielä. Sen jälkeen vähän hankalampaa päästä opiskelemaan. JOTEN käyttäkää VIISAASTI teidän ensikertalaisuutta eli se kannattaa SÄÄSTÄÄ SINNE MINNE OIKEASTI HALUAT/UNELMA PAIKKAASI! Silloin kun sen on käyttänyt (ottanut jonkun opiskelupaikan vastaan) niin sit pitää työstää että saa varmasti opiskelupaikan jos haluaa vaihtaakin alaa!

Niin ihan totta. Mä oon kans nyt miettimässä mitä mun kantaa tehdä otaanko paikan vastaan vai jätän vastaamatta, koska en ole varmaan siitä alasta mitä olen hakenut mutta koulusta olen varmaan haluaisin mielummin päästä minun nykyisessä paikkakunnassa, mutta en päässyt ainakin monta yrityksestä huolimattakin enkä halua nyt menettää ensikertalaisuuteeni, jos myöhemmin mieleni muuttuu. Mutta toisaalta halusin mielummin mennä opiskelemaan, koska olen ollut pitkästi työtön ja kotona en enää jaksaa.

Vierailija
1814/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö perjantaina ottaa paikka sitovasti vastaan? Ettei enää voi jäädä odottamaan varasijalle paikkaa ylemmästä hakutoiveesta?

Vierailija
1815/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö perjantaina ottaa paikka sitovasti vastaan? Ettei enää voi jäädä odottamaan varasijalle paikkaa ylemmästä hakutoiveesta?

Voi ilmeisesti ottaa ehdollisesti vastaan niin että jää jonottamaan ylempiä hakuja. Samoin jos ei ota tarjottua paikkaa vastaan jää jonoon ylempiin vaihtoehtoon. Valinta muuttuu sitovaksi jos ei pääse ylempiin.

https://opintopolku.fi/konfo/fi/sivu/paikan-vastaanotto-ja-ilmoittautum…

Vierailija
1816/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli perjantaina ei ehkä olekaan tiedossa varasijojen liikkumista. Kaikki vaan jumittaa odottamassa ylempiä toiveita:(.

Vierailija
1817/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli perjantaina ei ehkä olekaan tiedossa varasijojen liikkumista. Kaikki vaan jumittaa odottamassa ylempiä toiveita:(.

Niin se vaan kokoajan pitkittyy ja jos pääseekin varasijan laittaa niin miten ihmiset ehti löytää 3 viikon aikana asunto ja muuttaa toisen kaupungin. Mua ärsyttää ihan sikana tämän takia ehkä jätän paikan vastaamatta jos pääsen varasijan kautta, koska en usko ehti löytää noin helposti asunto ja muuttaa toisen kaupungin.😒

Vierailija
1818/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku katsoa moniko on ottanut paikan vastaan Tamkin biotuotetekniikan tutkintoon, itse varasijoilla ja ensikertalainen. Valintakokeen kautta hain.

Vierailija
1819/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku katsoa moniko on ottanut paikan vastaan Tamkin biotuotetekniikan tutkintoon, itse varasijoilla ja ensikertalainen. Valintakokeen kautta hain.

Lisäyksenä vielä että viimeinen sisäänpäässyt on saanut kokeesta pisteen enemmän kuin minä....

Vierailija
1820/2176 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Vipunen päivittynyt tänään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme