AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Mä oon ollut Xamk restonomi verkkototeutukseen jo pitkään varasijalla. Ei tunnu liikkuvan, vaikka ensisijaisia hakijoita oli paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä kouluilla on henkilökunta varmaan myös lomalla, päivittävät seuraavan kerran tilastoja 17.7, kun kaikki tulokset tulleet? Ei tuota vipusta kannata kytätä, laahaa perässä.
Miten henkilökunnan loma vaikuttaa varasijoihin?🤔 eikö opintopolku päivittyy automaattisesti?
En tiedä, ajattelin, että kyllä siellä joku päivittää sitä mukaan kun paikkoja vastaanotetaan? Ainakin vipuseen, voin olla väärässäkin, toiveajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä kouluilla on henkilökunta varmaan myös lomalla, päivittävät seuraavan kerran tilastoja 17.7, kun kaikki tulokset tulleet? Ei tuota vipusta kannata kytätä, laahaa perässä.
Miten henkilökunnan loma vaikuttaa varasijoihin?🤔 eikö opintopolku päivittyy automaattisesti?
En tiedä, ajattelin, että kyllä siellä joku päivittää sitä mukaan kun paikkoja vastaanotetaan? Ainakin vipuseen, voin olla väärässäkin, toiveajattelua.
Mulla oli liikahtanut TOISKERTALAISENA yks inssi 14.->12. ja toinen inssi 11.->10. yks trade 10.->9. 😁 ei näillä vielä sisään pääse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen hitaasti noita paikkoja kyllä otetaan vastaan.
Tai eivät ainakaan ilmeisesti päivity kuin korkeintaan kerran viikossa?Ne joilla ylempien hakutoiveitten valinnat ovat kesken eivät pääse ottamaan paikkoja vastaan ja osa joka pystyisi ottamaan paikan vastaan miettii mahdollisimman pitkään haluaako kyseisen paikan vuoksi menettää ensikertalaisuutensa.
Niin totta. Mä pääsin Xamk Kouvolaan, mutta en ottanut vielä paikan vastaan, koska halusin mielummin päästä pääkaupunkiseudulla kouluun, mutta muutama yrityksestä huolimatta se ei onnistunut ja jäin aina varasijalle ja en osaa nyt päättää otanko nyt tätä koulua missä pääsin vastaan vai en. En tunne siellä ketään ja se on vielä pieni kaupunki mulla on nyt vähän vaikea päättää mitä tehdä.
Pääkaupunkiseudulle kilpailu on aina kovempaa. Kouvola on ihan mukava pikkukaupunki ja siellä asuminen on huomattavasti pääkaupunkiseutua halvempaa. Kyllä sieltä omasta opiskelujapirukasta saa kavereita kun vaan itse on aktiivinen. Opiskelujen alussa monet ovat samassa tilanteessa kuin sinä ja ihmiset ovat innokkaampia tutustumaan toisiin kuin joskus myöhemmin. itselläkin parhaat ystävät löytyi opiskelukaveteista. Orientaatioviikolla järjestetään monenlaista ryhmäytymistoimintas ja se oma tuutorryhmä tuutorineen on aluksi tuki ja turva. Kannattaa myös osallistua oman ainejärjästön toimintaan- ne yleensä tarjoaa monenlaista vapaa-ajan toimintaa .
Niin, mutta olen kuullut, että siellä ei toimii kunnolla kulkuvälineet esim bussi jokaisessa paikassa, jos ei ole oma auto. Kyllä tiedän, että pyörällä kans voi liikkua, mutta talvella se on vähän vaikea. Mutta kyllä siellä voi asua ainakin se 4 vuotta opiskelujakso, mutta olen ensikertalainen niin pelkän menettää sen turhaan.
Kuulopuheita kannattaakin uskoa. Monet ihmiset pyöräilevät myös talvella, paikkakunnasta riippumatta.
Tuleeko noista varasijoilta valitsemisistakin sähköpostiin ilmoitus? Mulla ei tällä hetkellä ole pankkitunnuksia joilla kirjautua Opintopolkuun kun jouduin ne eilen kuolettamaan, ja saan uudet aikaisintaan ensi viikon puolivälissä. Pieni kuumotus, jos tuon takia jäisi paikka saamatta kun ei saa tietoa valitsemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko noista varasijoilta valitsemisistakin sähköpostiin ilmoitus? Mulla ei tällä hetkellä ole pankkitunnuksia joilla kirjautua Opintopolkuun kun jouduin ne eilen kuolettamaan, ja saan uudet aikaisintaan ensi viikon puolivälissä. Pieni kuumotus, jos tuon takia jäisi paikka saamatta kun ei saa tietoa valitsemisesta.
Opiskelupaikasta ilmoitetaan aina
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee. Opintopolkuun vähän aikaisemmin vain.
Moikka! Mun Vipunen ei toimi oikeen puhelimella kunnolla niin osaako joku sanoa Salon sairaanhoitaja onko moni ottanut paikan vastaan? Itse varasijalla 5 aluksi ja nyt 3. Mahtaako olla mitään mahdollisuutta enää.
Vipusen lukemat päivittyi juuri tämän päivän osalta. Salon sairaanhoitaja monimuodossa 15 ja päivässä 18
Vaikka aika marginaalisen pieni prosentti niin ei saatana kun ei vaan pysty luovuttamaan toivosta. Lappeenrantaa tradenomi sijalla 31 ja paikkoja vielä 48 vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Salon koulun nimi?
Turun Ammattikorkeakoulu Salo IoT Campus
Vierailija kirjoitti:
Vaikka aika marginaalisen pieni prosentti niin ei saatana kun ei vaan pysty luovuttamaan toivosta. Lappeenrantaa tradenomi sijalla 31 ja paikkoja vielä 48 vapaana.
Täällä samat fiilikset! Eikös se sanonta ole, että periksi ei anneta ennenkuin käyrä on suora! 😂💪 Lapin ammattikorkeaan tradenomi-linjalle jonotan. Luovutetaan vasta 1.8, kun tulee lopulliset tulokset. 😉
Nyt kun vipunen päivittynyt, niin onko teiän varasijat menneet eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Varasijat päivittyvät yleensä aamuisin eli huomenna aamulla voi liikkua.
No niin pannukakkuun päättyi tämäkin parin kuukauden piina, kaikki paikat vastaanotettu ja jäin varasijalle 2.
Ei enää ikinä tätä, se on varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasijat päivittyvät yleensä aamuisin eli huomenna aamulla voi liikkua.
Kyllä luulis että huomenna on jotain liikettä kun tänään on otettu enemmän paikkoja vastaan. Jotkut ei ehkä edes huomannu että jo pari päivää on pystyny vastaanottamaan alempia kohteita
Osaako joku selittää mikä ja millainen on kielten tasotesti esim englannin ja ruotsin tasotesti? AMK aloitusviikolla on tämmöinen suunitelma.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku selittää mikä ja millainen on kielten tasotesti esim englannin ja ruotsin tasotesti? AMK aloitusviikolla on tämmöinen suunitelma.
Tavallinen kieltenkoe. En tiedä onko kaikkialla sama, muistaakseni kielioppia ja sanastoa ja idiomeja. Luetun ymmärtämistä jne Jos kokeen läpäisi riittävän hyvin ei tarvinnut mennä kielten kursseille.