Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko avioliittoaan somessa hehkuttavilla oikeasti asiat hyvin?

Vierailija
14.03.2023 |

Tuli mieleen kun eräs entisen ystävän mies on joka välissä kehumassa muten ihana vaimonsa on, miten hyviä ruokia tekee jne.. Laitoin tarkoituksella tuohon entinen ystävä koska hän on lakannut pitämästä yhteyttä useisiin ystäviin jotka on tuntenut jo vuosia ennen miehen tapaamista. Kuulin myös ettei edes omat sukulaiset enää ole tärkeitä, ainoastaan miehen suku. Ovat olleet jo vuosia yhdessä niin jotenkin tuntuu että haluaisi kai muutakin tehdä vapaalla kuin olla miehensä kanssa mutta joko ei halua tai sitten ei saa. Tuntuu niin surulliselta koska kuitenkin viikottain nähtiin aiemmin ja pikkuhiljaa tapaamiset väheni, puheluihin ei vastattu ja viestilläkin vaan hyvin lyhyesti jos jotain kyselin. En toedä mitä ajatella. Itekin monta vuotta mieheni kanssa yhdessä ollut. Lapsiakin syntynyt ja aika hektistä elämä välillä ollut, ei mutta aina on jonkinlainen yhteys ystäviin pysynyt

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään olla kotona, mutta kyllä silti vastaan puheluihin ja soittelen ystäville. Meille on tervetulleita kaikkien niin miehen minun kuin lastenkin kaverit. Ei mun mies välttämättä edes tykkää horveesti kaikista mun tosi paljon ja kovaa puhivista ystävistä mutta ymmärtää silti että ne on mulle tärkeitä ihmisiä

Vierailija
42/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun facekavereissa tuoreet parit tekevät rakkaushuuruissaan imeliä parisuhdepäivityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin minkä voin laskea parisuhdepäivitykseksi on vuoden takaa - sairastuimme molemmat koronaan😂

Muuten lähinnä päivityksiä 2. kodin rempasta, matkoista tai puutarhasta

Hyvin menee silti, 27v ja jatkuu...

Vierailija
44/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin mun serkun luona paljon aikoinaan pariskuntana kun meillä on samanikäiset lapset. Sitten heille tuli ero ja serkkuni löysi uuden miehen. Ajateltiin jo lastenkin takia että kaikki jatkuu ennallaan mutta muutaman tapaamisen ja yhteenmuuton jälkeen tää mies ilmoitti ettei hänen kotonaan tarvii kokoajan juosta. Yritettiin sitten järjestää tapaamisia meillä, puistoissa jne.. vaan yllättäin alkoi oleen vatsatautia flunssaa päänsärkyä auto rikki ja milloin mitäkin. Luovutin kun tuntui että yksipuolisesti pidin yhteyttä. Lasten takia harmittaa, muuten olen sitä mieltä että olkoot jos kerran ei halua olla yhteyksissä

Vierailija
45/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee facebookissa että olen naimisissa. Ei muuta. Perheen ja lasten asioita en jaa siellä missään muotoa. Jos joskus jonkun päivityksen teen se koskee vaan minua itseäni. Puhun kyllä paljon perheestä ja miehestä ystäville mutta en nää tarpeelliseksi somessa hehkuttaa

Vierailija
46/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someen jaamme herkästi elämämme huippuhetket  olipa se oma naama tai ihana parisuhde tai matka jossakin .  Niiden haaste muille on ymmärtää, ettei joku yksinkertaisesti keksi sen parempaa tarinaa elämästään. Päivitykset ovat kieltämättä  teksteiltään tylsiä ja kuvat/videot usein huonoja, mutta niihin ei kannata syventyä liikaa. Meidän henkilökohtaisesta elämän jakamisesta somessa on tullut samanlaista kulutustavaraa kuin talouspaperirulla. Sitä käyttää, mutta voi olla käyttämättäkin. Tämän päivän päivitys on huomisen unohdus. 

Itseään ei kannata verrata muihin niin kuin ap nyt tekee. Jos joku on päättänyt jatkaa elämäänsä ihan muualla vastaamatta enää yhteydenottoihini tulkitsisin sen niin, etten ole enää hänen elämässään. Ihmisiä voi poistaa seurattavistaan. Tai estää niin, ettei seuraa. 

Vierailija
47/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko ne superonnettomia jotka ei ole somessa. Ihan sama onko hyviä vai huonoja aikoja, matkoja tai ei matkoja,en ole somessa. Ei ole tilejä missään. Monet väittää sen sillä että jos ei ole mitään näytettävää. Ei se aina siitä ole kiinni ja mikä on jonkun mielestä näytettävää ja mikä ei. Ja jos ei ole somekavereita niin miksi ei ole niitä. Ainakin tiedän aika monia syitä,jopa henkilöstä itsestään riippumattomia syitä ja kaipaako kaikki varsinaisesti kavereita. Monille riittää perhetutut eikä henk. koht. kavereita niin kaipaa jos on jo perhe ja lapsia.

Vierailija
48/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Someen jaamme herkästi elämämme huippuhetket  olipa se oma naama tai ihana parisuhde tai matka jossakin .  Niiden haaste muille on ymmärtää, ettei joku yksinkertaisesti keksi sen parempaa tarinaa elämästään. Päivitykset ovat kieltämättä  teksteiltään tylsiä ja kuvat/videot usein huonoja, mutta niihin ei kannata syventyä liikaa. Meidän henkilökohtaisesta elämän jakamisesta somessa on tullut samanlaista kulutustavaraa kuin talouspaperirulla. Sitä käyttää, mutta voi olla käyttämättäkin. Tämän päivän päivitys on huomisen unohdus. 

Itseään ei kannata verrata muihin niin kuin ap nyt tekee. Jos joku on päättänyt jatkaa elämäänsä ihan muualla vastaamatta enää yhteydenottoihini tulkitsisin sen niin, etten ole enää hänen elämässään. Ihmisiä voi poistaa seurattavistaan. Tai estää niin, ettei seuraa. 

Ihan kuin elämä olisi pelkkää somea. Ei ihmisiä napin painalluksella voi poistaa oikeasta elämästä tai se ei ainakaan ole mitenkään kohteliasta

Vierailija
49/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Joillain on ja joillain ei. Mun isäni laittoi viime kesänä todella ihanan postaukseen Facebookiin, kun viettivät äitini kanssa 70-vuotishääpäiväänsä. Muutenkin äitini on ollut isäni suuri rakkaus kaikki nämä vuosikymmenet ja on tehnyt asian selväksi kaikille. Tosin somessa isä on ollut vasta viitisen vuotta. 

Mutta somessa siis isäsi postailee jatkuvasti kuinka upea puoliso hänellä on ja kuinka ihana rakkaus hänellä on vaimonsa kanssa? Ei pelkästään merkkipäivinä ja äitien-/isäpäivänä?

Vierailija
50/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käy niinkin vielä nykyäänkin että uusi mies tai vaimo onkin paremmasta ja rikkaammasta suvusta. Silloin jää yhteydenpito näihin köyhiin vuokra asuja sukulaisiin ja ystäviin. Hävettäähän se käydä kylässä jos ei ole ok taloa ja mersua vaan kerrostalo kolmio ja nissani

Vierailija
51/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis poistanut ystäviä ja sukulaisia oikeasta elämästä mutta ei somesta. Kaikki näkee miten hienosti heillä menee muttei kuitenkaan halua siitä puhua oikeasti tai mähdä ystäviään. Tulee mieleen ainoastaan yksi syy. Se ettei pysty päin naamaa valehtelemaan. Somessa se on helpompaa

Vierailija
52/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meillä! Musta itsestä on ihanaa lukea jos toiset on onnellisia mielummin ku valitusta. Haluan sillä osaltaan osoittaa arvostukseni puolisolle, vaikka toki kiitän ja viljelen arvostusta myös Suomen ulkopuolella.

Itse taas tiedän pareja jotka ei jaa ikinä mitään ja sitten toinen miettii jo eroa. Ei vissiin ole mitään jaettavaa.

Haha tämä viimeinen kappale 😂

Mä en jaa sosiaalisessa mediassa elämästäni, matkoistani/matkoistamme, asuntokaupoistamme, ravintolaillallisistamme viikonloppu hotelliöistämme, harrastuksistamme jne. koska sain tarpeekseni siitä mökötyksen määrästä muilta ihmisiltä. Kaikilla ei ole asiat niin hyvin. Voisin poistaa oikeastaan koko profiilin, mun läheisten kanssa jaetaan noita kuulumisia pikaviestisovellusten kautta.

Vierailija
53/53 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vähän kateellinen, kun mies ihan ulkopuolisillekin kehuu vaimoaan. 

Kerran viikossa ystävien tapaamista on todella paljon! En todellakaan tapaa ystäviä yhtä usein, vaikka aikaakin olisi. Mieti miksi olet tarrautunut tähän ystävääsi niin tiukasti, että voi hyvin olla, että hän välttelee sinua sen takia jatkossa entistä enemmän.