Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisilla on rahaa tilillä keskimäärin 25808 euroa, mutta mediaani 211 euroa

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päälle 100 000€, pitäs tehdä jotain.

Vierailija
2/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän ihmiset pitävät noin vähän rahaa tilillä? Mua ainakin stressaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tehdä jotain? Eikös se ole vain hyvä asia? Mediaani on kyllä älyttömän pieni, jos pitää paikkansa.

Vierailija
4/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Me naiset -kysely. Moniko mies on vastannut?

Vierailija
5/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein mietit ja tutkit muutamaa muuta tilastoa mm. tuloista ja sitten elinkustannuksista, niin huomaat suomalaisten olevan suurimmaksi osaksi varsin köyhiä ja rahan olevan tiukassa. Palkka riittää kolmeksi viikoksi.

Vierailija
6/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on niin vanha keksintö että kyllä sitä jo pitäisi olla kaikilla tarpeeksi

Vierailija
7/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen esimerkki mediaanin ja keskiarvon erosta. Keskiarvon perusteella voisi sanoa että kotitalouksien tilanne on keskimäärin hyvä. Toki omaisuus voi olla muuallakin kuin pankkitilillä.

Vierailija
8/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on niin vanha keksintö että kyllä sitä jo pitäisi olla kaikilla tarpeeksi

Myös rikkaita elää puutteessa.

Vierailija
9/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon mediaanin verran pidän minimissään käteisenä lompakossa.

Vierailija
10/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 % vuosittaisella inflaatiolla häviääkin rahan arvosta kymppitonni vuodessa, jos on hillonnut 100 000 euroa tililleen homehtumaan. Ehkä kannattaisi miettiä rahojen sijoittamista.

Vierailija
11/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ahdistaisi, jos olisi vain pari sataa käyttötilillä. Ja opiskeluaikoina monesti olikin.

Nykyään annan käyttötilillä olla vähintään pari tonnia, en halua stressata siitä, riittääkö rahat vai ei. Loppuja pidän säästötilillä, ei varmaan järkevää sekään..

Vierailija
12/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako siis että joillain on ihan sikana rahaa tilillä tavikseen verrattuna mikä nostaa keskiarvoa? Toi 211 kuulostaa kyllä järkyn vähältä ihan näin koulut-kesken-teiniäidinkin mielestä (no käyn sentään töissä mutta niin kai suurin osa ihmisistä).

Vierailija
13/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä ei ole mitään suuria summia, juuri ja juuri sairauspäiväraha kohtaa toisen tilillä. Lompakossa on kokolailla mediaanin verran käteistä. Käteistä käytän niin harvoin, että oikein hämmästyin, kun lompakossa oli niinkin paljon rahaa.

Säästöjä on rahastoissa riittävästi. Toistaiseksi ei ole ollut tarve realisoida säästöjä, vaan olen pärjännyt Kelan sairauspäivärahalla. Tilannetta helpottaa se, että asunto- ja remppalainat saatiin maksettua pois ja mies käy useammin kaupassa.

Vierailija
14/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kysytty käyttötilin saldoa. Omani on tällä hetkellä 186 euroa. Tuottotilillä on 30 000.

Vierailija
15/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kysytty käyttötilin saldoa. Monilla on säästötilillä paljonkin rahaa, mutta käyttötilillä vain sen verran kuin arvelee tarviivansa ennen seuraavaa tilipäivää. Tilipäivää edeltävänä päivänä käyttötilin saldo voi siis olla hyvinkin pieni, vaikka rahaa olisi paljonkin säästötilillä.

Jos kysely on tehty loppukuusta, ja on vastattu sen hetken tilanteen mukaan, ei ole ihme, että mediaani on noin alhaalla. Sitten muutama vastaajista joko säilyttää koko omaisuuttaan käyttötilillä, tai on vastannut säästötilin saldon. Tämä sitten nostaa keskiarvon huikean suureksi.

Vierailija
16/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ainakin hajauttaa eri pankkeihin, koska talletussuoja on yleensä 100 000 euroon asti.

Vierailija
17/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kysytty käyttötilin saldoa. Monilla on säästötilillä paljonkin rahaa, mutta käyttötilillä vain sen verran kuin arvelee tarviivansa ennen seuraavaa tilipäivää. Tilipäivää edeltävänä päivänä käyttötilin saldo voi siis olla hyvinkin pieni, vaikka rahaa olisi paljonkin säästötilillä.

Jos kysely on tehty loppukuusta, ja on vastattu sen hetken tilanteen mukaan, ei ole ihme, että mediaani on noin alhaalla. Sitten muutama vastaajista joko säilyttää koko omaisuuttaan käyttötilillä, tai on vastannut säästötilin saldon. Tämä sitten nostaa keskiarvon huikean suureksi.

Monella palkkapäivä on kuun puolivälissä, ei sen alussa. Oma palkkapäiväni on 20. päivä.

Vierailija
18/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hitto pitää noin paljon rahaa tilillä? Eikö ihmiset ole kuullut sijoittamisesta tai edes säästötilistä.

Vierailija
19/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän ihmiset pitävät noin vähän rahaa tilillä? Mua ainakin stressaisi.

Miksi pitäisin rahaa laiskana tilillä? Minua taas stressaisi jos rahat makaisi laiskana tilillä infaation armoilla. Töihin ne rahat pitää pistää. Tänä vuonna olen laittanut 11000 € sijoituksiin.

Vierailija
20/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tehdä jotain? Eikös se ole vain hyvä asia? Mediaani on kyllä älyttömän pieni, jos pitää paikkansa.

no rahan makuuttaminen tilillä on todella typerää ja vielä typerämpää on pitää yli 100 000 yhdessä pankissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi