Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä käy ovi tiuhaan kalliissa K-marketissa

Kuluttaja
14.03.2023 |

Ihmiset on kai rikkaita kun ostavat k marketista ruokaa. Oon seurannut niin kyllä 30 asiakasta tunnissa käy. Vertailin vähän ruuan hintoja mitä ostan primasta niin ruokakassini olisi k marketissa 22.35 euroa kalliimpi.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian ei ole varaa ostaa ruokaa koska se kallistuu 30% lisää.

Vierailija
22/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaja kirjoitti:

Ite poljen 7 km prismaan aina vaikka k market on 50 metrin päässä.

Polkeminen kuluttaa energiaa ja syö sitten enemmän, tulee kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anskun mä arvaan. AP käy nat sisiwassa, koska siellä se yhden valikoiman ruokakassi on halvempi.  Kun hinnat suhteutetaan valikoimien laajuuteen niin se Liiteri häviää mennen tullen K ja S ketjuille.

Vierailija
24/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiklund Herkku Turussa on S-market ja remontin jälkeen kyllä huomaa sen vasemmistolaisuuden.

Itsepalvelukassoilta on otettu se valvojakassa pois ja seurauksena niitä ei enää käytetä. Valtavat jonot kassoilla jonotetaan kuin Neuvostoliitossa.

Lihatiski on kymmeniä metriä pitkä ja myyjät joutuu juoksemaan yhdestä päädystä toiseen koko ajan

Hedelmövaaoilla joutuu painamaan kahta eri nappulaa kun ennen riitti yksi.

Vierailija
25/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-kaupat ja ympäristö on myös sottaisempia. En tiedä miten niitä siivotaan mutta hieman semmoinen kommunisti-fiilis jos näin saa sanoa.

Saa sanoa ja samaa mieltä olen. Olen K-kauppojen asiakas ja hyvällä syyllä.

Vierailija
26/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä tulee käytyä hakemassa ruuat. Kookaupasta ja salesta sitten jotain pienempiä ostoksia kun ne on lähellä

Vierailija
27/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alkanut valikoimaan mitä syön. Pitää todellakin miettiä mitä ostaa, ennen pystyi ostamaan mitä vaan ja syömään kunnolla joka päivä. Nykyään ei ole varaa kuin 1-2 ateriaan päivässä. Kesä tulee joten merestä saa kalaa. Aion kalastaa joka ppäivä jos sää sallii ja syön kalaa paljon. Siinä säästää paljon rahaa.

Vierailija
28/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin K-supermarketista ja siellä oli lisäkseni vain muutama asiakas. Olen alkanut epäillä että ihmiset ostaa ruuan suoraan jostain koska kaupoissa on niin tyhjää. Vai syökö kaikki jotain puuroa päivästä toiseen?

Vierailija
29/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-market on lähellä. Siellä on hyvä valikoima eikä tarvitse koko hallia kävellä ympäri maitopurkin takia. K-marketissa ei tarvi jonotella. Suurin osa tuotteista on laadukkaampia kuin prismassa. Varsinki pirkkatuotteet verrattuna vaikka prisman extra/kotimaista/rainbow tuotteisiin. K-marketissa on parempi palvelu, tutut myyjät ja kaikki löytyy näppärästi. Laajat aukioloajat ja toteuttavat asiakkaan tuotetoiveita. Uutuustuotteetkin tulevat k-markettiin huomattavasti nopeammin kuin prismaan.

Kaikin puolin mukavampi asioida eikä henkilökohtaisesti ole rahasta niin tiukkaa että valitsisin ankean persoonattoman hallin ruokakaupakseni.

Vierailija
30/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hauska näky kun täti Moonika laskimen ja listan kanssa kiertelee hyllyjä.

Vierailija
31/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hauska näky kun täti Moonika laskimen ja listan kanssa kiertelee hyllyjä.

Ihmeellisempää olisi jos vähempiälyiset ymmärtäisi suunnittelun ja laskemisen päälle.

Vierailija
32/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä oli lihapiirakka 0,49e, nyt yhtäkkiä 0,69e.

Vierailija
33/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tulin K-supermarketista ja siellä oli lisäkseni vain muutama asiakas. Olen alkanut epäillä että ihmiset ostaa ruuan suoraan jostain koska kaupoissa on niin tyhjää. Vai syökö kaikki jotain puuroa päivästä toiseen?

Kuka ihme jaksaa tuollaisessa säässä käydä kaupassa. Wolt/Foodora on puksuttanut koko päivän ruokaa ihmisille.

Vierailija
34/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluttaja kirjoitti:

Ite poljen 7 km prismaan aina vaikka k market on 50 metrin päässä.

Polkeminen kuluttaa energiaa ja syö sitten enemmän, tulee kalliiksi.

Suurin osa suomalaisista on ylipainoisia eli ihan hyvin voi olla välillä miinus kaloreilla...

Vierailija
35/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi syödä muutakin kuin eineksiä ja hiilari ruokia. Terveellinen ruoka maksaa paljon.

Vierailija
36/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla väheni ruokaan menevä raha todella paljon, kun rupesin syömään vain sen minkä tarvitsen.

Sinänsä erikoista, että ylipainoa oli vain viisi kiloa, mutta sain pudottaa kolmasosan pois syömisistä ja paino ei silti juurikaan pudonnut kahden vuoden aikana. Taidan olla sellainen läpikakkaaja :)

Vierailija
37/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kylällä ilmeisesti kaverit ja sukulaiset haluaa tukea tuttua K-kauppiasta joka nähdään vieressä olevan S-marketin sijaan jotenkin enemmän kyläkauppana, vaikka ihan samanlaiseen ryöstöketjuun sekin kuuluu.

Vierailija
38/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli käytyä ja aika normiostokset. Kilo perunoita 79 senttiä ja toinen kilo porkkanoita. Jauhelihaa -30 prosentin tarjouksena ja lisäksi munia. Niin ja muutama omena. Onhan hinnat kalliimpia kuin muualla mutta Prismaan vaikkapa bussikyydit maksaisi 7 euroa. Se pitää omalla kohdallani huomioida jos en mitään supertilauksia tekemässä. Silloin onkin kannattavinta ottaa kotiinkuljetus ja saa tuoretuotteita lukuun ottamatta viikkojen tavarat kerralla. Kuukauden tai puolentoista välein tilaan kaapit ja varastot täyteen ja muutoin pientä mikä loppunut lähikaupasta.

Vierailija
39/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä itte tykkää, mutta itse pidän siitä että voi suosia kotimaisia pientuottajia, joten siksi K-kauppa koska siellä on enemmän paikallisia tuottajia.

K-kaupoilla on käsittääkseni enemmän valtaa siihen mistä ne tuotteet hankitaan myyntiin myymälöihin.

Syön mielummin paikallista, koska sehän on luonnollista. Tuskin esi-isämmekään söi suomessa ulkomaalaista ruokaa. Tosin kyllähän täällä juotiin viinejä jo satoja vuosia sitten, mutta kuitenkin.

Ehkä olen hieman idealisti, mutta mielummin työllistän suomalaisia ruoantuottajia mitä ulkomaisia ihan vaan työllisyyden & verotulojenkin vuoksi.

Tulevaisuudessa toivoisin että jokaisessa isommassa kylässä olisi omaa elintarviketuotantoa tyyliin, leipomo, panimo jne.

40/59 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla rikas asioidakseen K-Marketissa. Riittää, että ei ole montaa suuta ruokittavaa eikä järjettömiä asumiskuluja. Eikä ole perustoimeentulolla elävä. Mä olen lähes koko elämäni asioinut K-ketjun kaupoissa. Ihan jo silloin 1970-luvullakin. Myös nuorena aikuisena, opiskelijana, yksinhuoltajana matalapalkka-alalla jne. Käyn mä joskus harvoin Lidlissäkin, mutta todella harvoin missään S-ketjun kaupoissa. Ihan siksi, että mulla ei ole autoa ja aina Prismat ja Lidlit on olleet kauempana. 

Monta vuotta tilasin ostokseni Ison Omenan Citymarketista kotiinkuljetuksella, mutta tammikuussa vaihdoin tohon meidän pieneen K-Marketiin. Ihan siksi, että siinä aloitti uusi nuori kauppiaspariskunta ja ajattelin, että koska en mä nyt kuitenkaan syö kilokaupalla sapuskaa päivässä, niin voisin vaikka tukea ostovoimallani uutta kauppiasta. Ja on ollut kiva, kun tilasivat ihan vain mua varten yhden koiranruuan, jota aiempien omistajien aikana siinä kaupassa ei ole ollut. Lidlistä haen edelleen sinappisalaatinkastikkeen ja marinoidut pikkusipulit, mutta en muuta. Niitä kun ei muista kaupoista saa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän