Kyllä käy ovi tiuhaan kalliissa K-marketissa
Ihmiset on kai rikkaita kun ostavat k marketista ruokaa. Oon seurannut niin kyllä 30 asiakasta tunnissa käy. Vertailin vähän ruuan hintoja mitä ostan primasta niin ruokakassini olisi k marketissa 22.35 euroa kalliimpi.
Kommentit (59)
Asun tällä hetkellä alueella, jolla on yllättävän surkeasti palveluja ottaen huomioon sijainnin. En kerro sen tarkemmin. Ihan lähelle tulee muutama uusi kauppa lähitulevaisuudessa ja sitten alan käydä niissä. Nyt toistaiseksi on pakko käydä siellä minne helpoiten pääsee. On minulla auto, mutta en voi aina käyttää sitä.
En yleisesti ottaen pidä k-marketeista, mutta lähimmässä Koossani on kyllä ihan mukava meininki ja siellä on yksi oikein nykyaikana erikoinen myyjä, aina niin hyväntuulinen muttei mikään tekopirteä. Hänen näkemisensä piristää aina.
Meidän K-kaupan palvelutiski o9n halvempi kuin läheisen Prisman. 10e/kg saa mm. possunfileepihvejä, kirjolohta...kun taas Prismassa silakkafilee on 15,95e/kg.
Vierailija kirjoitti:
Asun tällä hetkellä alueella, jolla on yllättävän surkeasti palveluja ottaen huomioon sijainnin. En kerro sen tarkemmin. Ihan lähelle tulee muutama uusi kauppa lähitulevaisuudessa ja sitten alan käydä niissä. Nyt toistaiseksi on pakko käydä siellä minne helpoiten pääsee. On minulla auto, mutta en voi aina käyttää sitä.
En yleisesti ottaen pidä k-marketeista, mutta lähimmässä Koossani on kyllä ihan mukava meininki ja siellä on yksi oikein nykyaikana erikoinen myyjä, aina niin hyväntuulinen muttei mikään tekopirteä. Hänen näkemisensä piristää aina.
Sitä piti sanomani, että tässä maailmantilanteessa on periaatteessa aivan sama missä kaupassa asioi, halpaa ei ole missään. Ei edes Lidlissä. Sitten kun hinnat alkavat normalisoitumaan, tulee hintaerotkin esiin paremmin (eli varmasti kuten ennenkin: Prisma on edullisin, sitten Lidl, sitten S-market jne.)
Eli minun mielestäni nyt kannattaa käydä ihan vain siellä minne pääsee helpoiten ja jättää vertailut myöhemmälle. En minä koskaan boikotoi Koota, mutta aina jos Lidl on vaihtoehtona niin se menee edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä piti sanomani, että tässä maailmantilanteessa on periaatteessa aivan sama missä kaupassa asioi, halpaa ei ole missään. Ei edes Lidlissä. Sitten kun hinnat alkavat normalisoitumaan, tulee hintaerotkin esiin paremmin (eli varmasti kuten ennenkin: Prisma on edullisin, sitten Lidl, sitten S-market jne.)
Eli minun mielestäni nyt kannattaa käydä ihan vain siellä minne pääsee helpoiten ja jättää vertailut myöhemmälle. En minä koskaan boikotoi Koota, mutta aina jos Lidl on vaihtoehtona niin se menee edelle.
Mikä sut saa kuvittelemaan että kauppiaat enää ikinä laskee hintoja?
Vierailija kirjoitti:
Meidän K-kaupan palvelutiski o9n halvempi kuin läheisen Prisman. 10e/kg saa mm. possunfileepihvejä, kirjolohta...kun taas Prismassa silakkafilee on 15,95e/kg.
Kyllä jämpti on niin. Tuoreempaa ja halvempaa.
Prismassa on tosiaan vähän tarjouksia normipäivänä.
Hieman yksinkertaistaen, jos inflaatio tippuisi nollaan vaikkapa seuraavaksi vuodeksi (0%) se ei tarkoita että hinnat laskisi. Se tarkoittaa ainoastaan sitä ettei hinnat nouse vuodentakaisesta.
Ja toiseksi, miten ihmeessä hinnat voisi palautua samaan mitä ennen ukrainan tapahtumia. Mm. palkat on nousseet, palkkojen pitäisi muiden kustannusten lisäksi tippua edeltävälle tasolle.
Lienee aika mahdoton ajatus että hinnat kaupoissa laskisi merkittävästi.
Kysyntä on asia joka yleensä ohjaa tai vaikuttaa hintoihin. Kun jonkun tuotteen kysyntä nousee, nousee monesti myös hinta ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa on tosiaan vähän tarjouksia normipäivänä.
Tuo on kyllä nykyään niin totta. Ainoastaan silloin niillä on kahvistakin tarjous kun naapurin Citymarket tai Lidl ilmoittelevat kahvitarjouksistaan ja leipätarjouksia en ole huomannut Prismoissa enää kohta kahteen vuoteen. Lisäksi ihmettelen niitä niiden venäläisiä työntekijöitä jotka eivät edes yritä ymmärtää ja autaa asiakasta jos niiltä joskus jotain yrittää kysyy. Alaspäin on menneet Prismat kaikessa muussa paitsi siinä, että ne on nykyään kalliita.
Ikävä on sitä kyläkauppaa joka ei kuulu mihinkään ketjuun ja tutulle laitetaan silavaa vähän kaupan päälle tutulle ihmiselle.
Mitä se ketään haittaa, missä ruokakaupassa kukin käy? Suomi on vapaa maa.
Olen kai tullut hulluksi, mutta nykyään käyn melkein pelkästään kalliissa k-marketissa. Olen aina inhonnut kaupassa käymistä, mutta korona-aikana aloin käydä k-marketissa, kun siellä oli vähemmän väkeä. Ja totesin, että on minulla varaa maksaa siitä, että kaupassa on viihtyisää ja hyvä valikoima. Nykyään kaupassa käyminen ei enää tunnu niin vastenmieliseltä, vaan välillä jopa mukavalta. Ennen en periaatteesta käynyt kalliissa kaupoissa, kun halvempiakin on.
Faith kirjoitti:
Tiedän kyllä että Prismassa on halvempaa kuin pienemmissä lähikaupoissa, mutta ei niin kauas jaksa usein lähteä kävelemään.
Ne tuo kotiin jos maksat vähän lisää. Kolmen viikon tavarat niin ei tarvi ravata kaupaasa kovin tiuhaan
Kävin ostamassa tänään Citymarketista pari pilttiä kotiin. Aivan sama mitä nuo maksaa ei niitä nyt montakertaa vuodessa osteta että sillä olisi jotakin suurta taloudellista merkitystä.
Jukurtti ja rahka samoissa hinnoissa kuin muualla.
Nykyään saa normaalihintaista ruokaa vain punalaputettuna. Energiakriisi meni, korona meni, kohonneet hinnat eivät tosin menneet minnekkään.
Mies tulee huomenna Puolasta.
Meni käymään Carrefourissa ja meni kuulemma 150 euroa.
2 laukkua on täynnä ostoksia. Kuktakortti pöytään kotia kohti.
Älyttömästi säästää, kun ostaa kerralla vaikka mitä.
käytävillä on mukavampi liikkua, kun siellä ei tungeksi köyhiä
Vierailija kirjoitti:
Nykyään saa normaalihintaista ruokaa vain punalaputettuna. Energiakriisi meni, korona meni, kohonneet hinnat eivät tosin menneet minnekkään.
tämä on sitä vihreää siirtymää
Meidän naapurissa on K-market. On ihan sikakallis, mutta joskus käyn hakemassa sieltä jotain jos puuttuu jokin yks tai pari asiaa, niiden vuoksi en jaksa lähteä 3km päähän Prismaan.