Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

inkivääri " reseptejä" pahoinvoinnin helpottamiseen???

24.11.2006 |

Kertokaahan ihmeessä miten olette inkivääriä käyttäneet!!!

Tuoreeltaan aika kamalan makuista...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanhan ajan keino on laittaa inkivääriä viilin päälle. Siis sitä mausteena saatavaa inkiväärijauhetta... jota mm. piparkakkutaikinaan laitetaan.

Olen kokeillut myös jugurtin sekaan, mutta kyllä parhaiten maistuu 1-2 tl viilin kanssa. Ja ehkäpä auttaa myös siihen pahoinvointiin :)

Vierailija
2/9 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kyllä koko raskauden ajan pahoinvointia runsaasta inkiväärin nautinnasta huolimatta. Toivottavasti auttaa sinulla.

Mä taas rakastan inkivääriä. Laitan usein aasialaista ruokaa, johon tulee inkivääriä.

Inkivääriä saa muuten sokeroituna vähän niinkuin kuivattuna hedelmänä. On tosi hyvää.

Tässä yksi norjalaisen kokin resepti, vaikka niitä reseptejä et tainnut kyselläkään. Olen laittanut uunin vähän kuumemmalla...

Verkkaisesti kypsennettyä lohta soijakastikkeessa ja inkiväärissä

2 annosta

500 g lohifileetä nahkoineen

runsas ½ dl soijakastiketta

3 rkl hienonnettua tuoretta inkivääriä

Kuumenna uuni 60-asteiseksi.

Huuhtele filee kylmällä juoksevalla vedellä. Taputtele kuivaksi talouspyyhkeellä. Kuumenna soijakastike pienessä kasarissa kiehuvaksi ja keitä kokoon 3 minuuttia tai kunnes 2/3 on jäljellä. Ota pois liedeltä.

Pane filee uunivuokaan. Sivele soijakastikkeella ja ripottele pinnalle puolet inkivääristä. Kypsennä uunissa noin 45 minuuttia. Ripottele päälle loput inkivääristä ja tarjoile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tarkoitettu nimenomaan raskausajan pahoinvointiin.

Ovat tehokkaita, auttavat muutamassa päivässä.

Vierailija
4/9 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeestihan sitä inkivääriä kans saa nautittua glögin kanssa. Kaupasta ostetusta glögistä löytyy sitä ja voisin väittää, että mun kohdalla pahoinvointi katosi kulaus kulaukselta kun join koko lasin. Ei tarvitse odottaa kauaa siis. Totesin tämän alkuviikosta tehokkaaksi.

Vierailija
5/9 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, just laitoin oman aloituksen tuosta inkivääristä ja nyt vasta huomasin tämän... Itse kun olin huolissani siitä että kai se inkivääri on turvallista. Mutta kai se sitten on ja turhaan huolehdin :o)

Tässä siis minun reseptini:

Pilkon pieneksi tai raastan noin puoli teelusikallista tuoretta inkivääriä ja sekoitan siihen noin 1/4 teelusikallista hunajaa. Kippaan kurkkuun ja päälle kylmää maitoa. On hyvänmakuista ja raikasta ja tuntuukin vatsassa mukavalta. Voi tietysti tehdä isomman annoksen kerralla jos ei halua olla koko ajan pilkkomassa.

rosmariini

Vierailija
6/9 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että ne mainostamasi inkiväärikapselit ovat juuri multi-tabsin? Yritin hakea tuotetta netistä mutta ei löydy... Tässä linkki kaikista multi-tabs valmisteista, eikä mikään noista sisällä inkivääriä.

http://www.ferrosan.fi/multi/multi.htm

Voisitkos vähän valaista! Itsekin kärsin pahasta raskauspahoinvoinnista ja kaikki neuvot olisivat todellakin enemmän kuin tarpeen!

Vierailija
7/9 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u, Multi-tabsin valmiste se on. Sinivalkoinen paketti, nimeltään Raskaus inkivääri. Pakkauksessa on 60 kapselia, päiväannos on 1 kapseli 2 krt päivässä. Mikä parasta, kapselit eivät maistu lainkaan inkiväärille!

Valmiste on vasta hiljattain tullut markkinoille, apteekistakaan eivät osanneet sanoa sitä ostaessani, onko se tehokas vai ei. Pyysivät, että tulisin sitten kertomaan:). Ehkä siksi siitä ei löydy tietoa valmistajan sivulta?

Kipaise vaan apteekkiin kysymään!

Vierailija
8/9 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tiedosta. Olen saanut tuolla [b]rosmariinin[/b] " reseptillä" ainakin tänään pahoinvoinnin kuriin, eli kyllä se tuo inkivääri taitaa auttaa! Eli kiitokset myös [b]rosmariinille[/b] neuvosta!

Vierailija
9/9 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos [b]Dipidii[/b] tuosta Multi-Tabsin raskausinkivääri vinkistä! Sain taas uuden toivon, että jospa tämä auttaisi. Olen voinut niin kammottavan pahoin tästä raskaudesta ja mikään ei tunnu auttavan.

Nuo muuten löytyi meidän apteekista luontaistuote -puolelta (ja sielläkin laatikossa piilossa) eikä vitamiineista, mistä mä niitä yritin löytää...

Nyt vaan odotellaan tehoaako!

-satu rv 13+2