Hellurei
Täällä ollaan nipinnapin hengissä, pahoinvointi ei hellitä, ei yhtään. Nytkin oksennus kurkussa. Välillä tuntuu ettei osaa muuta kuin itkeä kuin tää olo on niin helv**tiä! Että niille jotka ei kärsi pahoinvoinnista tai ainakaan kovin pahasta, olkaa onnellisia! Alkuun kun voimakas pahoinvointi alko olin suorastaan vihainen ja katkera niille joilla sitä ei ole... =o/ Otan päivän kerrallaan ja yritän selvitä hengissä, mitäpä tässä muuta voisi. Muistakaa laittaa viikot perään niin tietää sitten jos joku kirjottaa että pahoinvointi hellittää että mitkä on viikot, se mua kiinnostaa ;o)
Muuten kaikki on ok, ootan ens viikon neuvolaa, toivon että sydän ään et jo kuuluis sillon rv 10+1.
ELVI saikin jo vastauksia juustokysymykseen. Itsekin päivittelen sitä että kuinka hysteerisiä monet on, että jättää kokonaan syömättä tuorejuustot kuin kuitenkin ne on tehty pastoroidusta maidosta eli on sallittuja. Mutta parempi kai se on välttää kaikkea mihin ei luota, sellasia hysteerimammoja me ollaan. Ite oon jättäny auran, mutta muuten kyllä tuorejuustoa syön. Auraa voisin kyllä syödä esim pizzassa paistettuna mutta eipä vaan oo tehny mieli. Ite kyllä uskaltaisin syyä kun juusto on kypsennetty, ja tosiaan kuten jo sait vastauksen, kaikki suomalaiset juustot on turvallisia.
Meillä ainakaan ei esikoisraskaudessa mitenkään neuvottu neuvolassa ruokien suhteen, itse oon netistä kaikki tiedot kaivanu. Tässä siksi linkki ainakin jonkulaiseen listaan:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165…
Muistakaa kuitenkin ettei kannata alkaa hysteeriseksi! =o)
EIKULLE pahoittelut tuosta tilanteesta mutta onneksi pääset ä-polille noin pian! Tottakai kaikki tuollainen huolettaa! Meidän sikiöt on vielä niin kovin pieniä ja hauraita, kyllä tässä on kyse elämästä ja kuolemasta. Iteltä tuli eilen loraus verta, ja tiedän että moni muu olisi hysteerinen tässä tilanteessa, mutta edellisessä raskaudessa opin että minun kohdalla se tarkoittaa päin vastoin että asiat on hyvin, joten en kanna siitä huolta.
SYYSBEBIKSELLE ja MELILLE sen sijaan onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
HARAKKAHUTTU: Minä ainakin taian mennä ultriin vaan että näkee että vauva on elossa, ei oo tullu mietittyä sen vakavammin. Vaikka jo ennen raskauksia lupauduin miehelle että jos jotain vakavaa ilmenis niin abortti tehtäis. En tiedä kuinka siihen oikeasti pystyis. Mutta minä oon tällänen, murehdin vasta sitten kun on aihetta ;o) Kyllä me myös varmasti mennään tuonne veriseulaankin.
POLA: Kyllä vaan minä hengästyn tosi herkästi. Tuntuu tosi raskaalta tämä.Se alkoi jo kauan ennen testiä. Tunnen itteni aivan rapakuntoiseksi.
Mutta nyt jatkan taas tätä hengissäselviytymiskamppailua
HANNELE rv 9+2
Kommentit (2)
Ihmettelinkin että mihin se mun eilen kirjoittama viesti hävisi kun tämän piti mennä Syyssydämiin!
Mutta kiitos MAITOPARTA vastauksesta. Tuota seaband-ranneketta oon harkinu melkein päivittäin mutta ei saa aikaseksi käyä apteekista kattomassa. En sitte tiiä raskisko tilata sieltä jostain etelä-suomen apteekista mistä niitä ainakin sai. Jotenki sitä aina vaan jahkaa ja miettii että ei tää kauaa enää voi kestää...
HANNELE
Mulla alko pahoinvointi, siis etominen viikolla 6 ja oksentaa aloin viikolla 9 ja sitä jatkuikin sitten aina viikolle 19. Makasin kaikki nuo viikot sohvalla ja koetin syödä tunnin välein, sillä syömättömyys sai varmasti oksentamaan. Ihan joka päivä ei pönttöä tarvinnut halata, keskimäärin oksensin 5krt/vkossa ja maksimissaan 3krt/pvässä. Meinas kyllä mullakin usko loppua, varsinkin kun lääkäri vaan sanoi, että se kuuluu asiaan.. (asun Ranskassa, joten neuvolaa en päässyt käyttämään..)
Anna itselles lupa olla kipeä ja olla tekemättä mitään mitä et pysty. Se ei fyysisesti auta, mutta henkisesti kylläkin. Voimia, kyllä se varmasti ajan myötä helpottaa, minkä ajan, se on kovin henkilökohtaista.
Ootko muuten kokeillut sitä seaband-ranneketta? En ikinä saanut sellasta hommattua, joten ei käyttökokemuksia, mutta jotkut sanoo sen auttavan..
m_maitoparta ja Soma+3