Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä kunnossa teidän suvun 80-vuotiaat ovat?

Vierailija
13.03.2023 |

Asuvat kotona vai palvelutalossa?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa ei ole kukaan tainnut elää 90 vuotiaaksi asti ja miehet ovat lähes kaikki niin sanotusti kuolleet suhteellisen nuorina saappaat jalassa äkillisesti sydänkohtaukseen. Nyt, kun olen itsekin ikääntynyt ja olen perehtynyt oman terveyteni ja kuntoni hoitamiseen olen tajunnut, että sukuni ihmisten suhteellisen varhaisen kuoleman syinä ovat olleet täysin väärät ruokailutottumukset (liikaa suolaa, sokeria, kovia rasvoja, punaista lihaa, valkoista vehnää ja liian vähän kuituja, kasviksia) ja nämä ihmiset ovat myös olleet ikääntyessään lähes liikkumattomia ja miehillä lisänä vielä tupakointi ja alkoholi. Pojasta polvi paranee, toivottavasti!

Vierailija
42/50 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu rivitalossa ja tekee lumitöitä sitten ätisee kun pitää maksaa takasin Verovirastoon , kun tuloraja eläkeläisellä ylittyy.

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa ei ole kukaan tainnut elää 90 vuotiaaksi asti ja miehet ovat lähes kaikki niin sanotusti kuolleet suhteellisen nuorina saappaat jalassa äkillisesti sydänkohtaukseen. Nyt, kun olen itsekin ikääntynyt ja olen perehtynyt oman terveyteni ja kuntoni hoitamiseen olen tajunnut, että sukuni ihmisten suhteellisen varhaisen kuoleman syinä ovat olleet täysin väärät ruokailutottumukset (liikaa suolaa, sokeria, kovia rasvoja, punaista lihaa, valkoista vehnää ja liian vähän kuituja, kasviksia) ja nämä ihmiset ovat myös olleet ikääntyessään lähes liikkumattomia ja miehillä lisänä vielä tupakointi ja alkoholi. Pojasta polvi paranee, toivottavasti!

Nykyään on paljon parempi terveydenhoito ja jos vielä noudatat noita neuvojasi, niin on tosi hyvät mahkut elää vanhaksi terveenä. 

Minunkin suvussani ollaan kuoltu nuorena, isovanhemmat alle kuusikymppisinä molemmat. Minulta löytyi perinnöllinen tulppataipumus ja elän superterveellisesti, syön verenohennuslääkettä ja kolesterolilääkettä, joten voin elää terveenä pitkään ja pian olenkin elänyt kauemmin kuin isovanhempani. Vanhempani ovat yli 80v. ja asuvat myös terveinä kotonaan, kiitos nykyaikaisen terveydenhuollon.

Vierailija
44/50 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan elänyt niin vanhaksi.

Vierailija
45/50 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuolleet 50-75 vuotiaina. Eipä ole tarvinnut jäädä kärvistelemään mihinkään hoitolaitokseen.

Vierailija
46/50 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 50v, äitini on 72v ja isoäitini 92v. Taidan olla huonokuntoisin meistä kolmesta. Isoäitikin on hiihtänyt koko talven.

Vierailija
47/50 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini kuoli tapaturmaisesti onnettomuudessa 36-vuotiaana ja isäni syöpään 52-vuotiaana.

Isällä oli neljä sisarusta, joista kaksi on vielä elossa. Tätini täytti juuri 80 vuotta. Hänellä on ollut vaikeuksia elämässä, oli perheväkivallan uhri yli 30 vuotta ja sai aivovamman pahoinpitelyn seurauksena. Hänen työuransa päättyi siihen aivovammaan, joutui jäämään eläkkeelle. Pitkään on kuitenkin elänyt sen jälkeen. Kulkee rollaattorilla hitaasti kotonaan. Sydäntä leikattu monta kertaa. Astman takia ei talvella paljon ulkona käy, koska pakkanen käy henkeen. Kotihoito käy 3 kertaa vuorokaudessa. Kun soittelin onnitteluja 80-vuotispäivänään, hän oli kuitenkin oikein iloinen ja onnellinen siitä, että on saanut elää ja asua vielä kotonaan. Serkkuni eli hänen lapsensa käyvät usein ja lapsenlapsetkin jo aikuisia, taitaa olla 4 lapsenlapsenlastakin, jos muistan lukumäärän oikein.

Toinen isän elossa olevista sisaruksista on 84-vuotias, mutta en tiedä hänestä mitään viime vuosilta. Hän lakkasi pitämästä yhteyttä, kun isäni kuoli. Hänellä ei ole lapsia, enkä tiedä edes, millä paikkakunnalla hän nyt asuu. Jos isäni eläisi, hän olisi täyttänyt joulukuussa 75 vuotta.

Vierailija
48/50 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani ei naiset elä 80v, vastoin tilastoja?

Miehiä 3 eli +80v. Appiukko opetteli keittämään perunoita, kun anoppi joutui sairaalaan. Muuten äijät hommailivat jotain kotosalla ja kyytivät emäntiä kauppaan. Yksi karkasi vaimoltaan metsähommiin. Yksi joutui vahtimaan vaimoaan, kun Altzheimer jylläsi. Aika hyvin ymmärsivät asioita vaikka ikää oli. Viimeiset viikot olivat sitten jossain hoidossa. Yhdelle luvattiin hoitopaikka tehostettuun hoivaan, mutta tuli lähtö toiseen hiippakuntaan.

Äiti eli 78v ja kyllä se mullekin riittäisi. En varmaan ole täysillä matkassa sitten finaalivaiheessa. Kunpa tulisi äkkilähtö.

Vierailija
49/50 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani 77 ja 82 vee asuvat omassa talossaan ovat fyysisesti erittäin aktiivisia..onneksi

Vierailija
50/50 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini 80 v toimitti juuri isänsä muistelmat 30 vuotta isänsä kuoleman jälkeen. Teksti oli alunperin kirjoitettu kirjoituskoneella kahdeksi vihkoksi.

Puolisoni isä 79 v on metsätöissä ja tekee omasta halustaan kaikki lämmityspuumme sekä hoitaa lämmityksen