Minkä ikäisenä vauvasi oppi itse pitämään tuttipulloa?
Mulla 9½kk ikäinen neiti ja vieläkin joudun syöttämään koko maidon. Välillä hetkellisesti pitää itse kiinni, mutta jo hetken päästä unohtaa joten lähes koko ajan mä vielä autan =)
Olis kiva tietää kuinka muilla?
Kommentit (8)
Neiti kun oli 4kk niin piti itse kiinni, piti vaan vähän varmistaa. Nyt koko taito on unohtunut.... Ikää 5,5kk joten ei tässä mikään kiire tietty ole. =)
Tytteli-83
ei pidä itse pulloa. Maito pullona on Aventin pullo ja sitä ei saa kunnolla pidettyä kiinni. Pullo on isompi kuin Ainun ja painaakin hieman enemmän. Vellipullona on Ainun pullo ja sitä kyllä sitten pitää itse. Velli on satunniasesti annettava, joten pullo itsepitäminen on harvinaista herkkua.
meillä tyttö selkeästi nautti syöttötilanteesta eikä halunnut pitää pullosta kiinni vaikka olisi osannut. Jos vettä antoi esim. rattaissa niin silloin joi itse mutta ei maitoa. Ajattelin että ei kai sen niin väliä. Pullosta luovuttiin kuitenkin jo 1v:nä.
Tipy
Päivämaidot joi pullosta 8-9kk ikään asti. Yömaitoa 10kk ikään, ja aamuvellin 1-vuotiaaksi. Koskaan ei oppinut pitämään itse. (Ruokajuoma juotiin lasista 6kk alkaen)
Sehän on ihan siitä kiinni, että mitä opettaa. Meidän poika ei pidä kyllä sekunttiakaan pulloa kun juo maitoa ja ikää on 9kk. Mutta se on ihan hyvä, koska poika ei saa tissiä, niin pullottelu hetki pidetään semmosena rauhallisena yhdessäolo hetkenä jolloin ei tartte vauvan mitään tehdäkkään, kunhan imee pulloa. Mutta nokkamukista on meidän poju vetänyt ihan ite juotavaa ruuan yhteydessä jo 5kk eteenpäin, koska sen olemme opettaneet. Ystäväni tyttö opetettiin itse pitämään vesipulloa jo alta puolenvuoden ikäisestä. Tyttö juo kyllä tissiä muutoin.
Ei mun tyttö ainakaan " tajua" vaikka kerran pari oon ne kädet ohjeistanut pulloon kiinni... kattoo vaan mua kulmien alta miks hänen käsiään siirtelen :)
Mielelläänhän mä syötän, kunhan vaan aattelin. Toiset vauvat pitää ennemmin ja toiset näköjään sit myöhemmin...
Meidän poika syönyt 7 kk lähtien itse. Kiinnostui pullon pitämisesti itse, aluksi koitti käsillään pulloa ja pikkuhiljaa rupesi pitämään kiinni, kun itse vähensin otettani. Nyt 10kk vaatii pullon itselleen ja haluaa syödä itse.
Meillä nyt 8kk pikkuneiti pitää itse pulloa aina välillä mutta sitten ku voimat loppuu niin päästää irti pullosta ja sit nousee kauhee huuto ku pullo putos...