Kampaaja ei leikannut hiuksia tarpeeksi
Kävin vastikään kampaajalla ja kerroin heti alkuun, että hiusteni latvoissa on kaksihaaraisia ja ne katkeilevat. Sanoin, että hiuksista pitää leikata huono osuus pois, mutta mieluusti pidän hiukset mahdollisimman pitkinä. Lähinnä ettei nyt varmuuden vuoksi leikata koko päätä kaljuksi. Kampaaja tutki hiukseni kuivina ja näytti minkä verran latvoista pitää leikata pois. Sanoin ok, koska oletin ammattilaisen tietävän mitä hiuksille pitää tehdä. Noh, päivä myöhemmin ja huomasin, että latvoissa on edelleen katkenneita kohtia eli sellaisia valkoisia pisteitä, joista lähtee sitten haaroittumaan.
Mitä minun kannattaisi tehdä, mennäkö kampaajalle valittamaan? Hiukset tuntuu muuten ihan hyväkuntoisilta ja vahvoilta, mutta ärsyttää että latvoista olisi kuitenkin pitänyt leikata enemmän pois. Nyt leikattiin vain 3-4 cm ja sen piti kampaajan mukaan riittää. Minä olisin suostunut lyhentämään enemmän ja kuvittelin että vähintään 5 cm lähtee, jotta latvat olisi vahvat. Muuten kampaamokäynti oli miellyttävä ja vaikutti asialliselta toiminnalta.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso itse seuraavalla kerralla mitta, paljonko kuuluu leikata, sinähän ne hiukset omistat ja sinä vaan laitat kampaajan tekemään työnsä, kait sinä nyt itse pystyt sanomaan, minkämittaisissa hiuksissa suostut kulkemaan tai hyväksymään. Minun kampaaja ottaa aina sen mukaan minkä pyydän, hänelle ja minulle 2-3 cm on ihan hiton sama mitta, useasti annan vapaat kädet leikata. Ööööö!
Minulla on pitkät hiukset jo valmiiksi ja ne olisi pitkinä säilyneet, vaikka olisi sitten 10 cm leikannut pois. Minun mielestäni ammattilaisen eli kampaajan pitäisi osata sanoa joku mittahaarukka paljonko latvoista PITÄÄ ottaa pois ja sitten minä voin arvioida onko se ok. Nyt hän sanoi, että tämä riittää, kelpaako. Totta kai oletin että se alle 5 cm sitten riittää.
Sun pitää asiakkaana osaa sanoa mitä haluat. Olisit sanonu et leikkaa enemmän, kerta se näytti paljon meinaa leikata ja sanoit ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso itse seuraavalla kerralla mitta, paljonko kuuluu leikata, sinähän ne hiukset omistat ja sinä vaan laitat kampaajan tekemään työnsä, kait sinä nyt itse pystyt sanomaan, minkämittaisissa hiuksissa suostut kulkemaan tai hyväksymään. Minun kampaaja ottaa aina sen mukaan minkä pyydän, hänelle ja minulle 2-3 cm on ihan hiton sama mitta, useasti annan vapaat kädet leikata. Ööööö!
Minulla on pitkät hiukset jo valmiiksi ja ne olisi pitkinä säilyneet, vaikka olisi sitten 10 cm leikannut pois. Minun mielestäni ammattilaisen eli kampaajan pitäisi osata sanoa joku mittahaarukka paljonko latvoista PITÄÄ ottaa pois ja sitten minä voin arvioida onko se ok. Nyt hän sanoi, että tämä riittää, kelpaako. Totta kai oletin että se alle 5 cm sitten riittää.
Sun pitää asiakkaana osaa sanoa mitä haluat. Olisit sanonu et leikkaa enemmän, kerta se näytti paljon meinaa leikata ja sanoit ok.
Minä sanoin: leikkaa huono latva pois.
Pitääkö siis oikeasti asiakkaan osata analysoida hiuslaatua. Eikö se kampaaja ole sitä varten? Sen takia minä sinne ainakin menin.
En minä autohuoltoonkaan mene häiriövalon kanssa ja sano, että vaihda osa X, siitä tämä vika johtuu.
Itselleni käynyt sama homma, että vasta kotona huomasin, että huonoja latvoja jäänyt. Ei auta kuin mennä seuraavan kerran vähän nopeammin kampaajalle. Mulla näet hiusten huono kunto oli seurausta siitä, että olin nuukuuttani venyttänyt kampaamokäyntirn välin useaan kuukauteen. Onhan tuo kampaajalla käynti kallistunut kovasti, ja toisaalta viikot ja kuukaudet kuluvat nopeasti. En millään raaski käydä 5-6 viikon välein kampaajalla, vaikka tarvetta olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos latvasta katsottuna on 1 cm ylempänä kohta, josta hius haaroittuu, niin leikataanko silloin suoraan tästä haaroittumispisteestä vai esim 5 cm sen yläpuolelta, jotta varmasti ollaan leikattu se heikko hius pois? Vai pitääkö ottaa 10 cm?
Hiukset harvemmin haaroittuvat kauttaaltaan samasta kohtaa, jostakin kohtaa voi olla ihan hyväkuntoista hiusta, kun takaosasta taas ei. Mikä tässä nyt mättää, häh?
No juuri tuo? Jos näen, että edessä on 1 cm kohdalla haaroittuvaa hiusta, niin sitten varmaan luulen että riittää että leikataan 1 cm ja vähän päälle? Entä sitten jos takana onkin minun katseen ulottumattomissa 5 cm kohdalla haaroittuvaa hiusta, niin leikkaako kampaaja sieltäkin 1 cm vai kertoo, että täältä olisi hyvä leikata enemmän, jotta se alkuperäinen ohje ( = huonot latvat pois ) toteutuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö siis oikeasti asiakkaan osata analysoida hiuslaatua. Eikö se kampaaja ole sitä varten? Sen takia minä sinne ainakin menin.
En minä autohuoltoonkaan mene häiriövalon kanssa ja sano, että vaihda osa X, siitä tämä vika johtuu.
No osaathan analysoida sitä hiuslaatuasi näköjään täälläkin. Mene sille kampaajalle ihmettelemään, ei täällä ainakaan kukaan sun hiuslaatuasi tiedä 🤷🏻
Olisit itse näyttänyt kuinka monta senttiä haluat hiuksista pois. Mikä oli lähtöpituus? Olet myös sanonut, että huonot pois, mutta pituutta pitää jäädä... Kampaaja on ollut varovainen, kun ei ole tiennyt mitä olet oikeasti halunnut.
Jos mulla olis olkapäille tai yli hiukset ja niissä olisi jotain kaksihaaraisongelmaa, latvat hapsottaisivat, sanoisin että viis senttiä pois, ja se siitä.... Jäisi vielä pituutta.
Mutta jos sulla on joku puoleen väliin sun kaulan pituutta ulottuvat, viittä senttiä ei ehkä leikata.
Yritä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Olisit itse näyttänyt kuinka monta senttiä haluat hiuksista pois. Mikä oli lähtöpituus? Olet myös sanonut, että huonot pois, mutta pituutta pitää jäädä... Kampaaja on ollut varovainen, kun ei ole tiennyt mitä olet oikeasti halunnut.
Jos mulla olis olkapäille tai yli hiukset ja niissä olisi jotain kaksihaaraisongelmaa, latvat hapsottaisivat, sanoisin että viis senttiä pois, ja se siitä.... Jäisi vielä pituutta.
Mutta jos sulla on joku puoleen väliin sun kaulan pituutta ulottuvat, viittä senttiä ei ehkä leikata.
Yritä kestää.
Ja paljonkohan se nyt tuolta aloittajalta otti hiuksista pituutta siihen lähtöpituuteen nähden pois? Sentin, kaksi, vai viisi senttiä...
Olisit siinä kampaajan tuolissa ruvennut syynäämään, kuinka paljon kaksihaaraisia jäi...
Kuka viitsii mennä kampaajalle tasapitkää tukkaa lyhennyttämään? Se on helppo itse leikata ja saa otettua pois millilleen niin paljon kuin tarvitsee. Marketeista saa hommaan sopivia saksia alle 15 e:lla ja yleissaksillakin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä kestää.
Ja paljonkohan se nyt tuolta aloittajalta otti hiuksista pituutta siihen lähtöpituuteen nähden pois? Sentin, kaksi, vai viisi senttiä...
Olisit siinä kampaajan tuolissa ruvennut syynäämään, kuinka paljon kaksihaaraisia jäi...
En kyllä tiedä paljonko niistä hiuksista lähti. 3-4 senttiä sanoi ottavansa pois. Kampaaja sanoi, että pitkistä hiuksista ei juurikaan näe eroa entiseen. Totesin vain, että no hyvä jos se sitten riittää ja ei tarvitse ottaa pois enemmän. Minulla ei ollut mitään omaa halua lyhentää 10 cm hiuksista pois, paitsi jos se hius sen oikeasti vaatii. Mielestäni sanoin niin selkeästi kuin vain voi, että "huonot latvat pois". Olisi vissiin pitänyt tutkia hiuksia kunnolla leikkauksen jälkeen. Ymmärrän kyllä bisneksen puolesta, että mielummin leikkaa vähemmän ettei asiakas a) valita b) asiakas tulee leikkauttamaan hiukset nopeammin uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lopuksi kysytään ja peilin kanssa katsotaan tilanne ja tarpeen tullen jatketaan työtä, jos asiakas ei ole näkemäänsä tyytyväinen. Olisit avannut silloin suusi, ap.
Ap Ap, tsop tsop, et itsekään kirjoituksiesi perusteella vaikuta kovin järkevältä, aina, miksi solvaat muita?
Vierailija kirjoitti:
Kuka viitsii mennä kampaajalle tasapitkää tukkaa lyhennyttämään? Se on helppo itse leikata ja saa otettua pois millilleen niin paljon kuin tarvitsee. Marketeista saa hommaan sopivia saksia alle 15 e:lla ja yleissaksillakin pärjää.
Älä kirjoittele paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No osaathan analysoida sitä hiuslaatuasi näköjään täälläkin. Mene sille kampaajalle ihmettelemään, ei täällä ainakaan kukaan sun hiuslaatuasi tiedä 🤷🏻
En osaa analysoida hiuksia ja sen takia minä sinne kampaajalle menin. Luulin, että ammattilainen osaa sanoa kuinka paljon pitää ottaa hiuksista pois, jotta jäljelle jää vahvat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos latvasta katsottuna on 1 cm ylempänä kohta, josta hius haaroittuu, niin leikataanko silloin suoraan tästä haaroittumispisteestä vai esim 5 cm sen yläpuolelta, jotta varmasti ollaan leikattu se heikko hius pois? Vai pitääkö ottaa 10 cm?
Hiukset harvemmin haaroittuvat kauttaaltaan samasta kohtaa, jostakin kohtaa voi olla ihan hyväkuntoista hiusta, kun takaosasta taas ei. Mikä tässä nyt mättää, häh?
No juuri tuo? Jos näen, että edessä on 1 cm kohdalla haaroittuvaa hiusta, niin sitten varmaan luulen että riittää että leikataan 1 cm ja vähän päälle? Entä sitten jos takana onkin minun katseen ulottumattomissa 5 cm kohdalla haaroittuvaa hiusta, niin leikkaako kampaaja sieltäkin 1 cm vai kertoo, että täältä olisi hyvä leikata enemmän, jotta se alkuperäinen ohje ( = huonot latvat pois ) toteutuu
Tässä hyvä neuvo, VAIHDA KAMPAAJAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kirjoittele paskaa!
Minulla oli vuosia tasapitkät hiukset, jotta niitä voi itse leikata aina tilanteen mukaan, mutta se ei tähän haaroittumiseen auttanut. Sen takia menin kampaajalle, jotta varmasti leikataan se huono hius pois.
Huono latva voi tarkoittaa eri ihmisille erilaista.. Jonkun blondaajan latva voi olla hänestä itsestään hyvä, mutta parturista huono. Ja toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kampaajahan saattoi ajatella, et kaljuksi pitäis vetää, sen verran huonolta näyttää koko pää, mutta mainitsit et pitkinä haluat pitää. Vähän ristiriitaisia viestejä olet antanut. Sitten se edelleen vielä varmisti sinulta leikkaus pituuden. Oletko ihan varma jos se ois syynänny läpi oikein oikein kunnolla, et olis päättäny leikata 15-20cm ja kaikki kakshaaraset pois, mut sit se ois taas ollu liian lyhyt. Haaraset pois, liian lyhyt tai 99.9% haarasista pois ja pituus säilyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sanonut suoraan, että niin lyhyeksi ettei ainoatakaan pilkkua, josta kaksihaaraiset voi lähteä saa näkyä? Sitähän sinä oikeasti halusit.
Olisit katsonut niitä hiuksiasi siellä kotona. Kai ne pilkut näkyivät jo siellä? Määritellyt, että ainakin se 10cm , mutta ei enempää kuin vaikka 12 cm.
Mikään ei tosin estä sinua leikkaamasta vaikka ihan kynsisaksilla pois se valkoisen pilkun tai jopa kaksihaaraisen sitä mukaa kun niitä näet. Siinä illalla telkun edessä se toimii ihan hyvin.
Siis miten joillakin on noin tarkkaa :D joo ärsyttää jos kampaajalta tulee oikeasti huonoa jälkeä mutta haloo, ihmisiä nekin vaan on. Itseä ärsyttää se miten tällaisten asiakkaiden takia kampaajat on todella arkoja leikkaamaan hiuksia kunnolla.
Näen kyllä kaksihaaraiset, mutta en tiedä montako senttiä sen yläpuolelta on "huonoa" hiusta.