Kampaaja ei leikannut hiuksia tarpeeksi
Kävin vastikään kampaajalla ja kerroin heti alkuun, että hiusteni latvoissa on kaksihaaraisia ja ne katkeilevat. Sanoin, että hiuksista pitää leikata huono osuus pois, mutta mieluusti pidän hiukset mahdollisimman pitkinä. Lähinnä ettei nyt varmuuden vuoksi leikata koko päätä kaljuksi. Kampaaja tutki hiukseni kuivina ja näytti minkä verran latvoista pitää leikata pois. Sanoin ok, koska oletin ammattilaisen tietävän mitä hiuksille pitää tehdä. Noh, päivä myöhemmin ja huomasin, että latvoissa on edelleen katkenneita kohtia eli sellaisia valkoisia pisteitä, joista lähtee sitten haaroittumaan.
Mitä minun kannattaisi tehdä, mennäkö kampaajalle valittamaan? Hiukset tuntuu muuten ihan hyväkuntoisilta ja vahvoilta, mutta ärsyttää että latvoista olisi kuitenkin pitänyt leikata enemmän pois. Nyt leikattiin vain 3-4 cm ja sen piti kampaajan mukaan riittää. Minä olisin suostunut lyhentämään enemmän ja kuvittelin että vähintään 5 cm lähtee, jotta latvat olisi vahvat. Muuten kampaamokäynti oli miellyttävä ja vaikutti asialliselta toiminnalta.
Kommentit (55)
Sanoit et haluat pitää mahdollisimman pitkinä. Näytti paljon leikkaa, sanoit ok. Sit se varmaan näytti peililläkin miltä näyttää lopputulos ja sanoit siihenkin tietysti ok.
Voi itku ja kyynel. On tää niiiiiiiiiiiiiiiin surullista, että pitää palstalle kirjoittaa.
Kyllä on joillekin elämä vaikeaa voi luoja.
Eivätkö kampaajat ole sitä varten että he kampaavat hiuksesi, mitä oikein ototit?
Yleensä lopuksi kysytään ja peilin kanssa katsotaan tilanne ja tarpeen tullen jatketaan työtä, jos asiakas ei ole näkemäänsä tyytyväinen. Olisit avannut silloin suusi, ap.
Vierailija kirjoitti:
Sanoit et haluat pitää mahdollisimman pitkinä. Näytti paljon leikkaa, sanoit ok. Sit se varmaan näytti peililläkin miltä näyttää lopputulos ja sanoit siihenkin tietysti ok.
Peilistä katsottuna hiukset näyttää siisteiltä ja kehuin kyllä lopputulosta. Tänään sattumalta katsoin olkapäällä olevaa hiussortuvaa ja näkyi katkeamia. Ei tullut kampaajalla mieleenkään alkaa syynäämään hiuksia niin tarkkaan.
Lähtötilanne oli, että kampaaja kysyi paljonko leikataan niin sanoin että niin paljon kuin tarvitsee, koska hiukset ovat huonossa kunnossa. Hän kysyi itse, että haluatko kuitenkin jättää hiukset pitkiksi, niin vastasin kyllä. Oletin, että hän osaa sitten kyllä sanoa tarvitseeko leikata polkkatukaksi.
Mä leikkasin just ite kakshaaraseni ja olen tyytyväinen lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peilistä katsottuna hiukset näyttää siisteiltä ja kehuin kyllä lopputulosta. Tänään sattumalta katsoin olkapäällä olevaa hiussortuvaa ja näkyi katkeamia. Ei tullut kampaajalla mieleenkään alkaa syynäämään hiuksia niin tarkkaan.
Lähtötilanne oli, että kampaaja kysyi paljonko leikataan niin sanoin että niin paljon kuin tarvitsee, koska hiukset ovat huonossa kunnossa. Hän kysyi itse, että haluatko kuitenkin jättää hiukset pitkiksi, niin vastasin kyllä. Oletin, että hän osaa sitten kyllä sanoa tarvitseeko leikata polkkatukaksi.
Vaikutat kyllä hieman vaikealta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on joillekin elämä vaikeaa voi luoja.
Hiukset eivät pilaa elämääni saati sitten päivääni, mutta minä menin kampaajalle maksamaan rahaa siitä, että hän leikkaa hiukset KUNTOON eikä jätä niitä huonoiksi, niin kyllä tämä nyt vähän mietityttää että menikö asiat oikein.
Katso itse seuraavalla kerralla mitta, paljonko kuuluu leikata, sinähän ne hiukset omistat ja sinä vaan laitat kampaajan tekemään työnsä, kait sinä nyt itse pystyt sanomaan, minkämittaisissa hiuksissa suostut kulkemaan tai hyväksymään. Minun kampaaja ottaa aina sen mukaan minkä pyydän, hänelle ja minulle 2-3 cm on ihan hiton sama mitta, useasti annan vapaat kädet leikata. Ööööö!
Sanoit että haluat pitää pitkänä niin ei silloin polkkaa leikata.
Vierailija kirjoitti:
Katso itse seuraavalla kerralla mitta, paljonko kuuluu leikata, sinähän ne hiukset omistat ja sinä vaan laitat kampaajan tekemään työnsä, kait sinä nyt itse pystyt sanomaan, minkämittaisissa hiuksissa suostut kulkemaan tai hyväksymään. Minun kampaaja ottaa aina sen mukaan minkä pyydän, hänelle ja minulle 2-3 cm on ihan hiton sama mitta, useasti annan vapaat kädet leikata. Ööööö!
Minulla on pitkät hiukset jo valmiiksi ja ne olisi pitkinä säilyneet, vaikka olisi sitten 10 cm leikannut pois. Minun mielestäni ammattilaisen eli kampaajan pitäisi osata sanoa joku mittahaarukka paljonko latvoista PITÄÄ ottaa pois ja sitten minä voin arvioida onko se ok. Nyt hän sanoi, että tämä riittää, kelpaako. Totta kai oletin että se alle 5 cm sitten riittää.
Vierailija kirjoitti:
Jos latvasta katsottuna on 1 cm ylempänä kohta, josta hius haaroittuu, niin leikataanko silloin suoraan tästä haaroittumispisteestä vai esim 5 cm sen yläpuolelta, jotta varmasti ollaan leikattu se heikko hius pois? Vai pitääkö ottaa 10 cm?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pitkät hiukset jo valmiiksi ja ne olisi pitkinä säilyneet, vaikka olisi sitten 10 cm leikannut pois. Minun mielestäni ammattilaisen eli kampaajan pitäisi osata sanoa joku mittahaarukka paljonko latvoista PITÄÄ ottaa pois ja sitten minä voin arvioida onko se ok. Nyt hän sanoi, että tämä riittää, kelpaako. Totta kai oletin että se alle 5 cm sitten riittää.
Sinä et siis itse näe, paljonko niitä kaksihaaraisia tai huonokuntoista latvaa on. Jos hiuksistasi pystyy leikkaamaan 10 cm kuten nyt palstalla kerrot, olisit kertonut sen kampaajalle, 10 cm pois, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos latvasta katsottuna on 1 cm ylempänä kohta, josta hius haaroittuu, niin leikataanko silloin suoraan tästä haaroittumispisteestä vai esim 5 cm sen yläpuolelta, jotta varmasti ollaan leikattu se heikko hius pois? Vai pitääkö ottaa 10 cm?
Mielipidekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset harvemmin haaroittuvat kauttaaltaan samasta kohtaa, jostakin kohtaa voi olla ihan hyväkuntoista hiusta, kun takaosasta taas ei. Mikä tässä nyt mättää, häh?
Osta tollanen ja leikkaa ite: https://www.veikonkone.fi/4211125581329-beurer-ht22-kaksihaaraisten-hiu…
Kyllä ne tekee niinkuin sanotaan,olisit sanonut että enemmän vaan. Itse tyydyit lopputulokseen,näit sen kumminkin ennenkuin lähdit.