Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampaaja ei leikannut hiuksia tarpeeksi

Vierailija
13.03.2023 |

Kävin vastikään kampaajalla ja kerroin heti alkuun, että hiusteni latvoissa on kaksihaaraisia ja ne katkeilevat. Sanoin, että hiuksista pitää leikata huono osuus pois, mutta mieluusti pidän hiukset mahdollisimman pitkinä. Lähinnä ettei nyt varmuuden vuoksi leikata koko päätä kaljuksi. Kampaaja tutki hiukseni kuivina ja näytti minkä verran latvoista pitää leikata pois. Sanoin ok, koska oletin ammattilaisen tietävän mitä hiuksille pitää tehdä. Noh, päivä myöhemmin ja huomasin, että latvoissa on edelleen katkenneita kohtia eli sellaisia valkoisia pisteitä, joista lähtee sitten haaroittumaan.

Mitä minun kannattaisi tehdä, mennäkö kampaajalle valittamaan? Hiukset tuntuu muuten ihan hyväkuntoisilta ja vahvoilta, mutta ärsyttää että latvoista olisi kuitenkin pitänyt leikata enemmän pois. Nyt leikattiin vain 3-4 cm ja sen piti kampaajan mukaan riittää. Minä olisin suostunut lyhentämään enemmän ja kuvittelin että vähintään 5 cm lähtee, jotta latvat olisi vahvat. Muuten kampaamokäynti oli miellyttävä ja vaikutti asialliselta toiminnalta.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka viitsii mennä kampaajalle tasapitkää tukkaa lyhennyttämään? Se on helppo itse leikata ja saa otettua pois millilleen niin paljon kuin tarvitsee. Marketeista saa hommaan sopivia saksia alle 15 e:lla ja yleissaksillakin pärjää.

Älä kirjoittele paskaa!

Minulla oli vuosia tasapitkät hiukset, jotta niitä voi itse leikata aina tilanteen mukaan, mutta se ei tähän haaroittumiseen auttanut. Sen takia menin kampaajalle, jotta varmasti leikataan se huono hius pois.

Ongelmasi ei ole leikkaaminen vaan se, että joku kuluttaa ja haaroittaa niitä hiuksiasi. Minä leikkaan ihan vaan fiskarseilla itse, ehkä kerran vuodessa. Ovat noin 40 cm pitkät, eikä latvat haarotu siltikään. Ei ole pilkkuja, eikä haarottuneita hiuksia.

Ongelmasi on joko värjääminen, permanentti, kuumakäsittely, liika peseminen, harjaaminen tai muu mekaaninen kulutus tai sinun huono ravitsemus ja siksi hiukset eivät ole vahvat.

Voit leikata vaikka kaljun, mutta ongelmasi tulee aina uudestaan esille, koska se johtuu jostain mitä teet tai olet tekemättä, eikä kampaaja sille mahda mitään saksien kanssa. Hän vaan lyhentää ja seuraavana päivänä se haarottuminen taas alkaa uudestaan.

Vierailija
42/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso itse seuraavalla kerralla mitta, paljonko kuuluu leikata, sinähän ne hiukset omistat ja sinä vaan laitat kampaajan tekemään työnsä, kait sinä nyt itse pystyt sanomaan, minkämittaisissa hiuksissa suostut kulkemaan tai hyväksymään. Minun kampaaja ottaa aina sen mukaan minkä pyydän, hänelle ja minulle 2-3 cm on ihan hiton sama mitta, useasti annan vapaat kädet leikata. Ööööö!

Jos latvasta katsottuna on 1 cm ylempänä kohta, josta hius haaroittuu, niin leikataanko silloin suoraan tästä haaroittumispisteestä vai esim 5 cm sen yläpuolelta, jotta varmasti ollaan leikattu se heikko hius pois? Vai pitääkö ottaa 10 cm?

Hiukset harvemmin haaroittuvat kauttaaltaan samasta kohtaa, jostakin kohtaa voi olla ihan hyväkuntoista hiusta, kun takaosasta taas ei. Mikä tässä nyt mättää, häh?

No juuri tuo? Jos näen, että edessä on 1 cm kohdalla haaroittuvaa hiusta, niin sitten varmaan luulen että riittää että leikataan 1 cm ja vähän päälle? Entä sitten jos takana onkin minun katseen ulottumattomissa 5 cm kohdalla haaroittuvaa hiusta, niin leikkaako kampaaja sieltäkin 1 cm vai kertoo, että täältä olisi hyvä leikata enemmän, jotta se alkuperäinen ohje ( = huonot latvat pois ) toteutuu

Sinulla voi olla haarottunut hius, vaikka 4 cm päälaelta. Mitä sitten tehdään? Vedetään 3 sentin siili?

Määrittele leikkauspituus itse, ja aloita tekemään töitä sen eteen, ettei ne hiukset haaroitu. Se ei nimittäin ole mikään väistämätön asia.

Saa kyllä olla aika lyhyet hiukset, ettei omia hiustenlatvoja saa tarkastettua vaikka peilin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso itse seuraavalla kerralla mitta, paljonko kuuluu leikata, sinähän ne hiukset omistat ja sinä vaan laitat kampaajan tekemään työnsä, kait sinä nyt itse pystyt sanomaan, minkämittaisissa hiuksissa suostut kulkemaan tai hyväksymään. Minun kampaaja ottaa aina sen mukaan minkä pyydän, hänelle ja minulle 2-3 cm on ihan hiton sama mitta, useasti annan vapaat kädet leikata. Ööööö!

Minulla on pitkät hiukset jo valmiiksi ja ne olisi pitkinä säilyneet, vaikka olisi sitten 10 cm leikannut pois. Minun mielestäni ammattilaisen eli kampaajan pitäisi osata sanoa joku mittahaarukka paljonko latvoista PITÄÄ ottaa pois ja sitten minä voin arvioida onko se ok. Nyt hän sanoi, että tämä riittää, kelpaako. Totta kai oletin että se alle 5 cm sitten riittää.

Sun pitää asiakkaana osaa sanoa mitä haluat. Olisit sanonu et leikkaa enemmän, kerta se näytti paljon meinaa leikata ja sanoit ok.

Minä sanoin: leikkaa huono latva pois.

Pitääkö siis oikeasti asiakkaan osata analysoida hiuslaatua. Eikö se kampaaja ole sitä varten? Sen takia minä sinne ainakin menin.

En minä autohuoltoonkaan mene häiriövalon kanssa ja sano, että vaihda osa X, siitä tämä vika johtuu.

No osaathan analysoida sitä hiuslaatuasi näköjään täälläkin. Mene sille kampaajalle ihmettelemään, ei täällä ainakaan kukaan sun hiuslaatuasi tiedä 🤷🏻

En osaa analysoida hiuksia ja sen takia minä sinne kampaajalle menin. Luulin, että ammattilainen osaa sanoa kuinka paljon pitää ottaa hiuksista pois, jotta jäljelle jää vahvat hiukset.

Jos hiuksesi haarottuu, niin jo lähtökohtaisesti ne eivät ole vahvat. Joten ne olisi pitänyt leikata kokonaan pois. Osta sakset ja aina kun näet kaksihaaraisen leikkaat sen pois. Välillä sitten käyt tasoittamassa, jos itse et osaa.

Vierailija
44/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten joillakin on noin tarkkaa :D joo ärsyttää jos kampaajalta tulee oikeasti huonoa jälkeä mutta haloo, ihmisiä nekin vaan on. Itseä ärsyttää se miten tällaisten asiakkaiden takia kampaajat on todella arkoja leikkaamaan hiuksia kunnolla.

Mielestäni ihan asiallisesti pohdin, että kuuluuko tästä käydä kampaajalla kysymässä vai mikä homma. Todennäköisesti varaan hänelle uuden ajan piakkoin ja sanon, että otetaan nyt sitten reippaammin pois. Kävin ensimmäistä kertaa kyseisessä paikassa ja uskoisin, että kun kampaaja oppii tuntemaan hiuslaadun hän sitten sitä osaa paremmin leikata.

Vierailija
45/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka viitsii mennä kampaajalle tasapitkää tukkaa lyhennyttämään? Se on helppo itse leikata ja saa otettua pois millilleen niin paljon kuin tarvitsee. Marketeista saa hommaan sopivia saksia alle 15 e:lla ja yleissaksillakin pärjää.

Älä kirjoittele paskaa!

Minulla oli vuosia tasapitkät hiukset, jotta niitä voi itse leikata aina tilanteen mukaan, mutta se ei tähän haaroittumiseen auttanut. Sen takia menin kampaajalle, jotta varmasti leikataan se huono hius pois.

Ongelmasi ei ole leikkaaminen vaan se, että joku kuluttaa ja haaroittaa niitä hiuksiasi. Minä leikkaan ihan vaan fiskarseilla itse, ehkä kerran vuodessa. Ovat noin 40 cm pitkät, eikä latvat haarotu siltikään. Ei ole pilkkuja, eikä haarottuneita hiuksia.

Ongelmasi on joko värjääminen, permanentti, kuumakäsittely, liika peseminen, harjaaminen tai muu mekaaninen kulutus tai sinun huono ravitsemus ja siksi hiukset eivät ole vahvat.

Voit leikata vaikka kaljun, mutta ongelmasi tulee aina uudestaan esille, koska se johtuu jostain mitä teet tai olet tekemättä, eikä kampaaja sille mahda mitään saksien kanssa. Hän vaan lyhentää ja seuraavana päivänä se haarottuminen taas alkaa uudestaan.

Tämä hiusten kuluminen oli yksi syy, miksi kampaajalle lähdin ja sain siihen ihan asiantuntevaa apua. Oletin kyllä, että se hiusten haaroittuminen alkaa vaikka viikon tai pari päästä, ei heti seuraavana päivänä kun en ole hiuksille ehtinyt muuta tekemään kuin harjaamaan kerran.

Vierailija
46/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on päivän hauskin aloitus!!

Kiitos nauruista 🤣🤣

Vierailija
47/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot on murheet.

Tsemppiä 🤣

Vierailija
48/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos latvasta katsottuna on 1 cm ylempänä kohta, josta hius haaroittuu, niin leikataanko silloin suoraan tästä haaroittumispisteestä vai esim 5 cm sen yläpuolelta, jotta varmasti ollaan leikattu se heikko hius pois? Vai pitääkö ottaa 10 cm?

Hiukset harvemmin haaroittuvat kauttaaltaan samasta kohtaa, jostakin kohtaa voi olla ihan hyväkuntoista hiusta, kun takaosasta taas ei. Mikä tässä nyt mättää, häh?

No juuri tuo? Jos näen, että edessä on 1 cm kohdalla haaroittuvaa hiusta, niin sitten varmaan luulen että riittää että leikataan 1 cm ja vähän päälle? Entä sitten jos takana onkin minun katseen ulottumattomissa 5 cm kohdalla haaroittuvaa hiusta, niin leikkaako kampaaja sieltäkin 1 cm vai kertoo, että täältä olisi hyvä leikata enemmän, jotta se alkuperäinen ohje ( = huonot latvat pois ) toteutuu

Sinulla voi olla haarottunut hius, vaikka 4 cm päälaelta. Mitä sitten tehdään? Vedetään 3 sentin siili?

Määrittele leikkauspituus itse, ja aloita tekemään töitä sen eteen, ettei ne hiukset haaroitu. Se ei nimittäin ole mikään väistämätön asia.

Saa kyllä olla aika lyhyet hiukset, ettei omia hiustenlatvoja saa tarkastettua vaikka peilin kautta.

Mä olen käsittänyt kampaajalla käynnin nähtävästi aivan väärin, kun luulin että sieltä saa sitä konsultaatiota. "Kuinka paljon pitää leikata, jotta hiukset on vahvat? Toivottavasti ei tarvitse kaljuksi leikata, koska pidän pitkistä hiuksista. "

Teen töitä hiusten laadun eteen ja tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että syy niiden vaurioitumiseen on veden mukana tuleva mineraalikertymä, johon ei ihan yhdessä yössä parannusta tule.

Vierailija
49/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pitkät hiukset jo valmiiksi ja ne olisi pitkinä säilyneet, vaikka olisi sitten 10 cm leikannut pois. Minun mielestäni ammattilaisen eli kampaajan pitäisi osata sanoa joku mittahaarukka paljonko latvoista PITÄÄ ottaa pois ja sitten minä voin arvioida onko se ok. Nyt hän sanoi, että tämä riittää, kelpaako. Totta kai oletin että se alle 5 cm sitten riittää.

Sun pitää asiakkaana osaa sanoa mitä haluat. Olisit sanonu et leikkaa enemmän, kerta se näytti paljon meinaa leikata ja sanoit ok.

Pitääkö siis oikeasti asiakkaan osata analysoida hiuslaatua. Eikö se kampaaja ole sitä varten? Sen takia minä sinne ainakin menin.

En minä autohuoltoonkaan mene häiriövalon kanssa ja sano, että vaihda osa X, siitä tämä vika johtuu.

No osaathan analysoida sitä hiuslaatuasi näköjään täälläkin. Mene sille kampaajalle ihmettelemään, ei täällä ainakaan kukaan sun hiuslaatuasi tiedä 🤷🏻

En osaa analysoida hiuksia ja sen takia minä sinne kampaajalle menin. Luulin, että ammattilainen osaa sanoa kuinka paljon pitää ottaa hiuksista pois, jotta jäljelle jää vahvat hiukset.

Mitä hemmetin analysointia siinä tarvitaan enää siinä kohtaa, kun olet nähnyt tuloksen, maksanut ja lähtenyt ovesta ulos? Ota ens kerralla suurennuslasi ja suurentava peilikin mukaan, mikroskooppia unohtamatta, kampaajalle mennessäsi. Tai viel mieluummin, jätä kampaajat ihan rauhaan 🙋🏻

Vierailija
50/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin analysointia siinä tarvitaan enää siinä kohtaa, kun olet nähnyt tuloksen, maksanut ja lähtenyt ovesta ulos? Ota ens kerralla suurennuslasi ja suurentava peilikin mukaan, mikroskooppia unohtamatta, kampaajalle mennessäsi. Tai viel mieluummin, jätä kampaajat ihan rauhaan 🙋🏻

Sua ei siis harmittaisi maksaa jostain palveluksesta, josta toteat ettei ollutkaan hyötyä?

Vierailija
51/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ei siis harmittaisi maksaa jostain palveluksesta, josta toteat ettei ollutkaan hyötyä?

No kyllä harmittaisi, mutten mä itkisi sitä täällä, vaan oisin avannut suuni jo siellä kampaajalla. Tää taitaa nyt olla sitä ns.hiusten halkomista. Jos oot samanlainen jankuttaja muutoinkin, niin enemmänkin ihmettelen, ettei sen kampaajan sakset vähän lipsahtaneet jonnekin yläviistoon vasemmalle; oho ja hupsis, muttei oo ainakan siinä kohtaa enää kakshaarasia, ehkei hiuksiakaan 🗣

Vierailija
52/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sanonut suoraan, että niin lyhyeksi ettei ainoatakaan pilkkua, josta kaksihaaraiset voi lähteä saa näkyä? Sitähän sinä oikeasti halusit.

Olisit katsonut niitä hiuksiasi siellä kotona. Kai ne pilkut näkyivät jo siellä? Määritellyt, että ainakin se 10cm , mutta ei enempää kuin vaikka 12 cm.

Mikään ei tosin estä sinua leikkaamasta vaikka ihan kynsisaksilla pois se valkoisen pilkun tai jopa kaksihaaraisen sitä mukaa kun niitä näet. Siinä illalla telkun edessä se toimii ihan hyvin.

Katsoin hiuksia kotona ja ne katkeamat ja haaroittumisen alut olivat n. 1 cm päästä latvasta. Mietin myös, että miten paljon olen hiuksista valmis luopumaan, mutta kampaaja ei niin montaa senttiä itse ehdottanut joten en alkanut hanttiin panemaan. Jos selvitään vähemmällä leikkauksella, niin kiva juttu, ei varmaan maksakaan sitten niin paljoa.

Vierailija
53/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä harmittaisi, mutten mä itkisi sitä täällä, vaan oisin avannut suuni jo siellä kampaajalla. Tää taitaa nyt olla sitä ns.hiusten halkomista. Jos oot samanlainen jankuttaja muutoinkin, niin enemmänkin ihmettelen, ettei sen kampaajan sakset vähän lipsahtaneet jonnekin yläviistoon vasemmalle; oho ja hupsis, muttei oo ainakan siinä kohtaa enää kakshaarasia, ehkei hiuksiakaan 🗣

Mä ihan aidosti luulin, että on ihan ok olettaa, että kampaamokäynti on samalla hiusten laadun konsultointia ammattilaisella. Tai että ne kulkee käsikädessä. Ja että jos tämä ei toteudu, niin voi asiallisesti pohtia, että kuuluuko tästä nyt käydä sanomassa siellä kampaajalla nyt, kun on huomannut ettei saanutkaan mitä pyysin.

Tänne palstalle on koukuttava jäädä jankuttamaan, kun tuntuu ettei kukaan ymmärrä.

Vierailija
54/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on päivän hauskin aloitus!!

Kiitos nauruista 🤣🤣

Joo, tämä on tosi hauska.

Lisää Tälläistä 🤣

Vierailija
55/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin on telkkarissa mtv3 juuri nyt!!