Ei hitto oon ehkä kadottanut kirjastonkirjan
Millainen sakkomaksu tulee ? Jos siis en löydä sitä mistään.
Oon koittanut vähän vilkuilla sitä kotoa eri pinoista, mutta en oo nähnyt. Täytyy tehdä suursiivous ja katsoa kaikki sohvan selkänojat ja muut.... Reput ja laukut....
Myös yksi toinen oma pieni kirja on kateissa, luin niitä kahta samaan aikaan. Pelkään, että oon jättänyt ne vahingossa esim. bussiin... :(
Kommentit (33)
Kirja 20-100e ,sakko n. 400e oikeudenkäynti n. 1000e rikosseuraamusmaksu 50e todistaja palkkiot n. 600e. Saatat myös joutua vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudut korvaamaan sen kirjan hankintahinnan.
Joka on aika hemmetin iso. Hinta ei ole kuin kirjakaupan kirjan hinta vaan luokkaa 300 eurosta 500 euroon. Koska siinä on mukana lainausoikeudet.
HÖPÖPÖP pöpp puhut apulantaa!
Miksi minä jouduin maksamaan 300 euroa kirjasta joka hävisi?
Jos se oli joku kallis tiedejulkaisu / taidekirja tms, niin sitten kuulostaa mahdolliselta. Muuten ihmettelen kyllä.
Ei kirjaston kirjojen hinnoissa mitään lainausoikeuksia ole. Elokuva-aineistossa tällaisia on, niistä kirjasto joutuu maksamaan lainausoikeuksien takia paljon isomman summan kuin tavallinen kuluttaja.
Tämän takia en lainaa ikinä mitään kenellekkään, onhanse jo nähty kuinka vähän ihmisiä kiinnostaa pitää huolta toisten omaisuudesta. *eyeroll*
Ensiksi pyydät kirjastosta laina-ajan pidennystä. Sitten jatkat rauhassa etsintöjä. Jos ei siltikään löydy, korvaat kirjan hinnan.
Meidän kirjastossa ovat mieluummin ottaneet kirjan hankittuna tilalle, koska korvausraha menee johonkin kunnan tilille, ei suoraan kirjastolle.
Helmet-kirjastoissa eli Espoon, Helsingin, Vantaan ja Kauniaisten kaupunginkirjastossa kadonneen kirjan voi korvata hankkimalla samanlaisen kirjan tilalle, mutta asiasta täytyy aina sopia etukäteen kirjaston kanssa. Kannattaa siis ottaa ensin yhteyttä kirjastoon ja tiedustella, sopisiko kirjan korvaaminen uudella kappaleella. https://www.helmet.fi
Etsi vielä, jos et ole sitä kotoa jonnekin vienyt. Sänkyjen ja sohvan aluset, sohvan sisälle joskus putoaa tavaraa, kaikki kassit ja laukut jne. Kirjahyllyssä muiden kirjojen seasta on josku löytynyt meiltä mukuloiden piilottamia kirjoja.
Okei päivitys!
Siirsin sänkyä ja kahta lipastoa, ei löytynyt kummankaan takaa.
Sit katoin käsimatkatavaralaukun sisälle. Siellähän ne molemmat oli ja oli myös toinen kirjastonkirja, jota en edes muistanut (laina-aikaa jäljellä.)
Millaisessa mielentilassa oon laittanut ne matkalaukun sisälle? :'D
Vierailija kirjoitti:
Okei päivitys!
Siirsin sänkyä ja kahta lipastoa, ei löytynyt kummankaan takaa.
Sit katoin käsimatkatavaralaukun sisälle. Siellähän ne molemmat oli ja oli myös toinen kirjastonkirja, jota en edes muistanut (laina-aikaa jäljellä.)Millaisessa mielentilassa oon laittanut ne matkalaukun sisälle? :'D
hieno homma: pääsit halvalla ja tuli myös siivottua
Vierailija kirjoitti:
Mulla kelpasi vastaavan aiheen samankielinen oma kirja tilalle. Kirjaston kirja löytyi lopula mökiltä.
Onneksesi kirjat eivät nykyisin ole kovin kalliita.
Miten niin nykyisin? Ei niiden hinnat ole mihinkään muuttunut. Pikemminkin nousseet kuten kaikki muutkin hinnat.
Joskus hukkasin repun, jossa pari kirjaston kirjaa. Kirjaston täti sano, että mun kannattaa ostaa itte ko kirjat tilalle niin tulee halvemmaksi. Reppu löyty kuitenkin poliisin löytötavaroista. Mutta käy puhumassa asiasta ja kysy vaikka lisää laina-aikaa josko kirjat pullahtaiskin jostain.