Ei hitto oon ehkä kadottanut kirjastonkirjan
Millainen sakkomaksu tulee ? Jos siis en löydä sitä mistään.
Oon koittanut vähän vilkuilla sitä kotoa eri pinoista, mutta en oo nähnyt. Täytyy tehdä suursiivous ja katsoa kaikki sohvan selkänojat ja muut.... Reput ja laukut....
Myös yksi toinen oma pieni kirja on kateissa, luin niitä kahta samaan aikaan. Pelkään, että oon jättänyt ne vahingossa esim. bussiin... :(
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Joudut korvaamaan sen kirjan hankintahinnan.
Paljonkohan sellainen sit on?
Vierailija kirjoitti:
Joka on aika hemmetin iso. Hinta ei ole kuin kirjakaupan kirjan hinta vaan luokkaa 300 eurosta 500 euroon. Koska siinä on mukana lainausoikeudet.
Yleensä on joku vakio korvaussumma, eli kaikille kirjoille sama. Tietysti jos kirja on sitä halvempi niin saa hankkia itse tilalle. Joskus on saanut hankkia käytetynkin jos on hyväkuntoinen.
Kysymällä selviää, kannattaa selvittää ennen kuin maksut kasaantuu ja menee ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka on aika hemmetin iso. Hinta ei ole kuin kirjakaupan kirjan hinta vaan luokkaa 300 eurosta 500 euroon. Koska siinä on mukana lainausoikeudet.
HÖPÖPÖP pöpp puhut apulantaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
Saattaa myös onnistua ja päästä halvemmalla jos vain ostaa uuden saman kirjan ja toimittaa sen sitten kirjastoon lahjoituksena.
Mene kirjaston sivuille ja laita postia, kuoleta kortti ja sitte eiku uutta tilaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan sellainen sit on?
Helsingissä v. 2019
1) Aineisto maksetaan kaupunginkirjaston määräämällä korvausmaksulla, joka aikuisten aineistosta on vähintään 17 euroa/nide ja lasten aineistosta vähintään 9 euroa/nide. Tarkka summa selviää kysymällä asiaa mistä tahansa HelMet-kirjastosta. Usein esim. tietokirjat voivat maksaa paljonkin tuota enemmän.
Korvaus on maksettava johonkin ko. niteen omistavan kaupunginkirjaston toimipaikoista eli jos kirja sattuu olemaan esim. Helsingin kirjaston kirja, tulee se mennä maksamaan johonkin Helsingin kaupungin kirjastoista.
Muualla / nykyään varmaan joku muu, mutta ei se nyt niin tolkuton ole.
Eipä noi maksa kuin 20-30 e luultavasti.
Yhden jouduin korvaamaan, oli muistaakseni 21 e.
joutunet korvaamaan kirjan ja se tosiaan tulee selvästi kalliimmaksi kuin kirjakaupasta ostaisi kirjan.
jos sinulla on vastuuvakuutus ja se korvaa kirjan katoamisen olet onnekas.
jos kirja oli vanhempi kirja ja ns. lainauselämänsä päässä, niin kirjasto saattaa joskus olla armollinen ja sanoa, että ei haittaa, tämä kirja olisi mennyt poistoon muutenkin.
soita nyt siivouksen jälkeen ja ennen kirjastoon menoa vaikka bussiyhtiön toimistolle ja kysy onko heille tuotu kirjoja tai selvitä mihin löytötavarat yleensä toimittavat.
Mulla kelpasi vastaavan aiheen samankielinen oma kirja tilalle. Kirjaston kirja löytyi lopula mökiltä.
Onneksesi kirjat eivät nykyisin ole kovin kalliita.
Olen kerran hukannut kirjaston kirjan. Etsin kyllä niin pitkään kuin sai uusittua. Jouduin korvaamaan sen. Seuraavana päivänä se löytyi sängyn alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä jouduin maksamaan 300 euroa kirjasta joka hävisi?
minä maksoin kirjastolle koiransyömästä kirjasta muistaakseni jotain yli satasen. vakuutus sen tosin korvasi, mutta silti. koira taisi kyllä tykätä kirjasta kovin, kun niin totaalisen loppuun sen luki.
kirjastosta yleensä neuvovat ensin hankkimaan lisää lainausaikaa kirjalle ja tuon lisälainausajan aikana etsimään sitä perusteellisesti, koska ne kirjat yleensä sitten tuppaavat löytymään jostain paikasta, jonka jo luuli tarkastaneensa, tai paikasta, josta ajatteli, että missään nimessä se ei voi siellä olla.
Kannattaa kysyä myös kirjastosta. Palauttaessa on voinut sattua virhe, oot vaikka itse sen vaan laittanut lukijassa käyttämättä.
Iteltä oli kanssa kirja hukassa, löysin sen vetokärrystä jota käytän kesäisin, joulun alla olin siihen työntänyt tasoilla kulkevia kirjoja ja se yks lainakirja seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä jouduin maksamaan 300 euroa kirjasta joka hävisi?
Elä pelottele ap:tä suotta.
Mulla tapahtui sellainen juttu, että sattui kaatumaan keittoa kirjastonkirjan päälle. Se meni aika paskaks. Vein sen pahoitellen kirjastoon ja sanoivat (ihan ystävällisesti), että voin itse käydä ostamassa (se oli uutuuskirja) sen kirjan kirjakaupasta kirjastolle. Sain tietysti pitää sotkemani kirjan.
Jos on esim. 30 vuotta vanha kirja ja sitä ei enää löydy mistään kirjakaupasta, niin tapana on, että kirjan kadottaja tai sotkija maksaa sen hankintahinnan, mikä on mitättömän pieni nykyrahassa. Tiedän, olen ollut kirjastossa töissä.