Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä eläkerahasto/vakuutus?

Vierailija
24.11.2006 |

Millainen,paljonko laitat kuukaudessa? Kuinka vanha olet/kauanko olet säästänyt?

t. harkitseva

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

100¿/kk laitan.

Olen maksanut jo vuosia ja ikää on 39v.

Vierailija
2/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku kertoa kuinka iso etu se on että ne saa verovähennyksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esim. kuinka suuri osa on korkorahastoissa ja paljonko osakkeissa?

Vierailija
4/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni itkee eläkkeelle jäätyään noita eläkevakuutuksiensa kohtaloa.

Vierailija
5/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako säästämisen lopettaa kun haluaa? Kuinka paljon perikunta saa rahojanne takaisin jos kuolette ennen eläkeikää (eikö HS:ssä ollut vasta, että kaikkia rahoja ei yleensä saa takaisin)? Ja kuinka suuri verohyöty on?

Itsekin olen noita harkinnut, mutten ole toistaiseksi ottanut. Syynä se, että en ole oikeasti vakuuttunut eläkesäästämisen järkevyydestä, enkä ole jaksanut kunnolla perehtyä aiheeseen.

Vierailija:

Eli esim. kuinka suuri osa on korkorahastoissa ja paljonko osakkeissa?

Vierailija
6/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tällaiset asiat ei kiinnosta valitsin eläkesäästämisen. En jaksa perehtyä rahastoihin tms. ja seurailla niiden kehitystä joten tämä lienee ainoa vaihtoehto jos ei ihan tilillä viitsi rahoja makuuttaa.

Vierailija
7/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan bullshittiä koko juttu. tässä syyt, miksei kannata:

- alkuperäinen hyvä veroetu suli valtion (kolmannen osapuolen) muuttaessa verokäytäntöä. Silti tämäkään ei ole kuitenkaan syy purkaa sopimusta minun ja sijoitusyhtiön välillä. Eli joku muu voi sorkkia sopimusta, josta sinä et voi päästä eroon helposti.

- Jos säästän rahaa, haluan myös hallita niitä. Jos minua huvittaa, minulla on oltava oikeus vaikka 50-vuotiaana laittaa elämä ranttaliksi säästöilläni.

- Eläkevakuutuksia ei pysty kilpailuttamaan sen jälkeen, kun kerran aloitat. ts. et voi siirtää säästettyjä rahoja pienemmillä kuluilla tarjoavaan firmaan. kulut on muutenkin suuremmat kuin monissa muissa säästötavoissa.

Tästä kaikesta lopputuloksena säästän mielummin rahastoihin itse kuin sidon itseäni tuollaiseen järjestelmään lopullisesti.

Vierailija
8/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ne rahat ovat kiinni osakerahastossa, sinulla on aivan samat riskit kuin jos olisit sijoittanut rahat suoraan osakerahastoon. Vakuutusyhtiö ei siis ole missään vastuussa siitä että rahat olisi " turvassa" tai tuottavasti sijoitettuna. Usein kai käytetään yhdistelmärahastoa, mutta saman turvan pienemmillä kuluilla saat sijottamalla suoraan yhdistelmärahastoon.

Eli eläkevakuutuksen valitseminen tuolla perusteella on sama kun pistäisi silmät kiinni. Olet edelleen aivan yhtä paljon itse vastuussa siitä mihin rahat on sijoitettu.

Vierailija
9/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on korvaus kuolemantapauksessa, muistatko sitä?

t. 13

Vierailija:

Ihan bullshittiä koko juttu. tässä syyt, miksei kannata:

- alkuperäinen hyvä veroetu suli valtion (kolmannen osapuolen) muuttaessa verokäytäntöä. Silti tämäkään ei ole kuitenkaan syy purkaa sopimusta minun ja sijoitusyhtiön välillä. Eli joku muu voi sorkkia sopimusta, josta sinä et voi päästä eroon helposti.

- Jos säästän rahaa, haluan myös hallita niitä. Jos minua huvittaa, minulla on oltava oikeus vaikka 50-vuotiaana laittaa elämä ranttaliksi säästöilläni.

- Eläkevakuutuksia ei pysty kilpailuttamaan sen jälkeen, kun kerran aloitat. ts. et voi siirtää säästettyjä rahoja pienemmillä kuluilla tarjoavaan firmaan. kulut on muutenkin suuremmat kuin monissa muissa säästötavoissa.

Tästä kaikesta lopputuloksena säästän mielummin rahastoihin itse kuin sidon itseäni tuollaiseen järjestelmään lopullisesti.

Vierailija
10/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eipä siitä paljoakaan iloa ole jos ei ole verotettavia pääomatuloja. Joten minäkin olen rahastosäästäjä. Saan itse päättää koska käytän säästöni.

Vierailija
11/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä suosittele! Eli rahastosäästäjiä olemme mekin mieheni kanssa.

Vierailija
12/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On henkivakuutus joka erääntyy joskus...

Ja sit laitan 50¿ kuussa eläkesäästämiseen, oon 22v.

Vierailija
13/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan 50-100e/kk (saa itse päättää) Miehellä ja mulla molemmilla nuo, vuosi sitten hankittiin. Ikää mulla 23.

Vierailija
14/14 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta eläkevakuutuksia koska niiden kulut ovat niin suuret ja kulurakenne epämääräinen. Haluan myös että tarvittaessa pystyn käyttämään rahoja jo ennen eläkeikää. Luotan siis itseeni niin etten tarvitse ketään ulkopuolista estämään rahojen tuhlaamista.

Osakerahastoissa sen vuoksi että 30v tähtäimellä hyvin hajautetut rahastot ovat riittävän riskitön ja kuitenkin hyvätuottoinen sijoitusmuoto. Eläkeiän lähetessä siirrän rahoja vähitelleen riskittömämpiin korkoinstrumentteihin.