Mielialalääke?
Käyttänyt viikon Escitalopramia, olo.huonontunut. Päätä särkee, etova olo. Masentaa entistä enemmän. Onko näissä lääkkeissä mitään järkeä?!
Kommentit (55)
Älä syö lääkkeitä ellet haluat tulla mielisairaaksi lopuksi ikää.
Aluksi noissa kuluu aikaa, ennenkuin alkavat vaikuttaa. Ainakin itsellä toimi sen jälkeen hyvin. Olen vetänyt niitä nyt 3,5 vuotta ja tekisi mieli lopettaa, koska haittavaikutuksina noussut paino ja lähtenyt seksihalut. Yritin jo kerran aiemmin lopettaa, mutta pirullisen vaikeaa. Niihin jää koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Älä syö lääkkeitä ellet haluat tulla mielisairaaksi lopuksi ikää.
Tämä. Varsinkin näillä nykyisillä mieliala "lääkkeillä". Paljon huonoja kokemuksia. Tee hyvä päätös ap, parhaiten tekee päätöksen kun rauhoittuu ja kuuntelee itseä.
Minä kokeilin Venlaflaksiinia masennukseen.
Se auttoi masennukseen oikeastaan aika pian, kun muutaman viikon alkukankeus oli ohi.
Orgasminsaantivaikeudet - tai siis orgasminsaantimahdottomuus - iski kuitenkin aivan yhtä nopeasti.
Ja aivan yhtä nopeasti tein päätöksen lopettaa lääkkeen, ja olla kokeilematta mitään muuta lääkettä. Järkeilin, että vaikka harrastinkin seksiä keskimäärin kerran viikossa ja täten orgasmikin olisi vain satunnainen ilonpilkahdus, tieto siitä etten siihen kyennyt oli kokonaisvaltainen ja mielessä seitsemänä päivänä viikossa.
Lopetin lääkärin ohjeiden mukaan, eikä masennuskaan palannut ainakaan niin voimakkaana takaisin. Olisin luopunut jostain minulle tärkeästä ja jokin kemikaali olisi sen viimeisenkin ilon minulta vienyt, joten valitsin hoitaa itseäni itse.
Ja seksiäkin oli pian useammin kuin sitä ennen lääkityksen aloittamista oli ollut. Minulle tämä asia painoi vaakakupissa enemmän, ja lääkärikin sen ymmärsi heti ja tätä kummemmin perustelematta.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi noissa kuluu aikaa, ennenkuin alkavat vaikuttaa. Ainakin itsellä toimi sen jälkeen hyvin. Olen vetänyt niitä nyt 3,5 vuotta ja tekisi mieli lopettaa, koska haittavaikutuksina noussut paino ja lähtenyt seksihalut. Yritin jo kerran aiemmin lopettaa, mutta pirullisen vaikeaa. Niihin jää koukkuun.
Napit vie mennessään ja lääkekierteeseen. Pitää vaan mennä se kova vieroitus läpi sen jälkeen. + kaikki haittavaikutukset mitkä seurasi näistä myrkyistä niin niitä parannella. Kyllä tuota ihan tosissaan kannattaa miettiä lähteekö tuohon ralliin. Omasta kokemuste voin sanoa ainakin, että em susoittele, mutta sinä teet päätöksen ap oman tuntemuksen mukaan. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt kuitenkaan liity valittajien sankkaan joukkoon . Masennuksesta paraneminen vaatii aikaa ja omia tekoja sen hyväksi.
Masennukseen sairastunut ei nimenomaan jaksa tehdä niìtä "omia tekoja". Tästähän juuri lääkärit ja muut asiantuntijat eri lehdissäkin kirjoittavat, että ei pidä sanoa, että ota vaan itseäsi niskasta kiinni ja lähde ulos.
Jaksaapas mutta se vaatii hyvin paljon enemmän ponnistelua kuin terveellä ihmisellä.
T. Aiemmin jo kommentoinut vakavasta masennuksesta lääkkeillä JA elämäntavoilla parantunut
Ainoa lääke jota kaipaisit on kova kulli pillussa!
Nasennus on sairaus siinä kuin esim. verenpaine. Kuinkahan monta masentunutta päättää päivänsä vuodessa? Monikaan heistä ei ole hankkinut apua tai ei ole sitä saanut. Sinä olet sentään hakenut apua sairauteesi, mutta tuo lääke ei ilmeisesti sovi sinulle. Ole yhteydessä lääkäriin tai hoitajaan, ja pyydä, että lääke vaihdetaan. Älä jää yksin.
Onko kenelläkään lämpöä tai kuumetta tai lihassärkyjä tästä lääkkeestä
En tiedä tuosta lääkkeestä, mutta eilen kun katselin googlesta lääkepäänsärystä juttua, niin jotkut lääkkeet aiheuttaa päänsärkyä. Itselläni on lääke päänsärky menossa ja en ota enää Buranaa siihen. Nyt iltaa kohden alkaa helpottaa olo.
Mitä haittoja muilla? Särkyjä tästä tullut?
Kyllä nuilla "lääkkeillä" sekaisin pääsee se on selvä homma. Mieti tarkasti päätöstä haluatko jatkaa näiden käyttöä. Kaikkee hyvää vaan.