Aikaa eläkkeeseen on noin 20 vuotta
Nyt iski musta päälle. En tule koskaan enää työllistymään. Yli 40-vuotias nainen on yli-ikäinen rekrytoitavaksi.
Ainoaksi vaihtoehdoksi jää odottaa eläkettä noin 20 vuotta. Pitää varmaan ruveta ryyppäämään, niin aika kuluisi nopeammin.
Kommentit (47)
Työnhakuilmoituksissa haetaan henkilöä, jota ei ole siellä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Olen KTM ja johdin talousosastoa. Nyt en saa edes kutsua työhaastatteluihin, koska olen työtön.
Minkä näkönen oot? Kauniit kasvot? Kroppa kunnossa? Noihin kannattaa panostaa (tai no, jos kasvot on eriparia itsensä kanssa ni eihän sille mitään voi...) ja laittaa aina kuva hakemukseen tai cv hen.
Miesrekrytoijana kyllä bongaan aina hyvännäköset hakijat ja jos muuten vaatimukset täyttyy edes sinnepäin, niin pääsevät haastatteluun.
Ap ala pössytteleen ja kuunteleen Reggaeta, se helpottaa
Vierailija kirjoitti:
Itku ja parku ja pyllyn mylväys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä Sinulle töitä olisi olemassa jos et ole fyysisesti vaivainen, 130 kiloinen kehopositiivinen etkä liioin mt-tapaus, mutta kun eivät ne kaupan kassan ja hyllyttäjän, siivoojan, kiinteistöjen pihanhoitajan ym. työt nähtävästi kelpaa Sinulle.
Laske rimaasi ja palkkavaatimustasi.
Missä työssä olet tähän asti ollut?
Ei ole. Töitä ei ole olemassakaan.
APMikä ihme tässäkin viestissäni laukaisi jossain lukijassa ärtymysreaktion niin että kirjoitukseni Ap:lle piti poistaa?
Uusintana sama:
Onpas.
Kaikissa kauppakeskuksissa ja marketeissa näkee mahhaanmuu - jia työntämässä lattianjynssäyskonetta tai siivouskärryä - ja toisinaan jopa ihan valkonaamaisia kantisnuoriakin.
Ota vastaan sellainen työ.
Tai vaikka jokin liikennemerkkien pesijän duuni kaupungin tai kunnan työllistämistoimenpiteenä, trukkikuskin homma jossain varastossa, kasvihuoneduunia, kotien imuroijan työtä, kirjurin hommaa sairaalassa tai poliisitalossa (kirjaamassa sairaalahoitoon tai putkaan tuotujen taskujen sisältöjä), konepesulahommaa, pikaruokalan myyjän duunia... tai paljon muuta.
Miksi luulet työttömän työnhajian olevan taloudellisessa hädässä?
No totta kyllä tuokin mitä kirjoitat: ei tämänkään keskustelun alustuksen tekijällä näemmä ole kovin suurta taloudellista hätää, kun mikään olemassaoleva työ ei kiinnosta. Mutta jostain syystä hänkin kuitenkin valittaa ja tuskailee tilannettaan.
Tuossa alustuskirjoituksessaan hän puuskahtaa heti aluksi: "Nyt iski musta päälle. En tule koskaan enää työllistymään." ;
mutta toisessa kappaleessaan puolestaan:
"Pitää varmaan ruveta ryyppäämään, niin aika kuluisi nopeammin.", joka viittaa pikemminkin tylsistymiseen ja uuden ajanvietteen tarpeeseen.
Joten, ehkä hänellä onkin henkinen hätä?
Mutta toisaalta, eikö siinäkin tapauksessa työn löytämistä helpottaisi, jos ei itse olisi liian hieno ihminen kaikkeen työhön, vaikka siis työttömänä olisikin millä mällätä, ja vaikuttimena löytää uusi työ olisikin yksinomaan henkinen hätä?
Yhtä kaikki: miksi mikään hanttihomma ei kelpaa Aloittajalle, jos oloneuvoksettarena oleminenkaan ei tunnu tyydyttävältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Olen KTM ja johdin talousosastoa. Nyt en saa edes kutsua työhaastatteluihin, koska olen työtön.
Minkä näkönen oot? Kauniit kasvot? Kroppa kunnossa? Noihin kannattaa panostaa (tai no, jos kasvot on eriparia itsensä kanssa ni eihän sille mitään voi...) ja laittaa aina kuva hakemukseen tai cv hen.
Miesrekrytoijana kyllä bongaan aina hyvännäköset hakijat ja jos muuten vaatimukset täyttyy edes sinnepäin, niin pääsevät haastatteluun.
Kommenttisi oli törkeä, muttta mulla on tosiasiassa komea ja lihahsikas kroppa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä Sinulle töitä olisi olemassa jos et ole fyysisesti vaivainen, 130 kiloinen kehopositiivinen etkä liioin mt-tapaus, mutta kun eivät ne kaupan kassan ja hyllyttäjän, siivoojan, kiinteistöjen pihanhoitajan ym. työt nähtävästi kelpaa Sinulle.
Laske rimaasi ja palkkavaatimustasi.
Missä työssä olet tähän asti ollut?
Ei ole. Töitä ei ole olemassakaan.
APMikä ihme tässäkin viestissäni laukaisi jossain lukijassa ärtymysreaktion niin että kirjoitukseni Ap:lle piti poistaa?
Uusintana sama:
Onpas.
Kaikissa kauppakeskuksissa ja marketeissa näkee mahhaanmuu - jia työntämässä lattianjynssäyskonetta tai siivouskärryä - ja toisinaan jopa ihan valkonaamaisia kantisnuoriakin.
Ota vastaan sellainen työ.
Tai vaikka jokin liikennemerkkien pesijän duuni kaupungin tai kunnan työllistämistoimenpiteenä, trukkikuskin homma jossain varastossa, kasvihuoneduunia, kotien imuroijan työtä, kirjurin hommaa sairaalassa tai poliisitalossa (kirjaamassa sairaalahoitoon tai putkaan tuotujen taskujen sisältöjä), konepesulahommaa, pikaruokalan myyjän duunia... tai paljon muuta.
Olen opiskelijana pessyt liikennekaiteiden takapuolia. Siihen todella palkataan tekijöitä. Nyt halutan koulutustani vastaavaa työtä. Missä se osaajapula on?
Juuri tästä johtuu työntekijä pula.