Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myssyfarmi menossa konkkaan eikä ihme

Vierailija
13.03.2023 |

Helsingin Sanomissa surkutellaan, kun Myssyfarmi on menossa konkkaan ja niitä pipoja neulovilta mummoilta loppuu ompeluseurat.

Surullista toki, mutta: Ne pipothan ovat ihan poskettoman kalliita. Nyt puhutaan siis ei mistään uniikkikäsitöistä vaan jostain yksi oikein kaksi nurin -tyyppisistä, yksivärisistä pipoista. Kuka hullu sellaisista maksaa luokkaa satasen?

Käsityöstä pitää maksaa, mutta on siinäkin nyt joku kohtuus huomioitava, jos haluaa yrityksen kannattavan. Ei tästä maasta löydy kuin hyvin rajallinen joukko ihmisiä, jotka ostaa yksinkertaisen pipon kalliilla eivätkä nekän osta niitä joka toinen viikko uusia.

Kommentit (574)

Vierailija
561/574 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä puhutaan, ettei muissa maissa olisi kutovia mummoja? Usalaiset ja kanadalaiset tekevät kyllä paljon neulepodcasteja, eli siellä kyllä neulotaan paljon. Olen myös törmännyt espanjalaisiin ja esim. argentiinalaisiin, jotka ovat oppineet neulomisen mummoiltaan.

Vierailija
562/574 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi mummot mainoksissa on ihan hel*vetin kiukkusen näköisiä. Kiva neuloa myssyjä, no näköjään ei.

Haluan, että mun myssyn neuloisi joku ystävällinen mummo, ei tappajamummo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/574 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulo pipot on parempia kuin myssyfarmin.Rengon Reteet mummot kutoo ja yhdistys maksaa myös veroja.Hinta neljäsosa Myssyfarmiin verrattuna.

Vierailija
564/574 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tuotteiden hinnoittelu jotain ihan naurettavaa. 

Vierailija
565/574 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppalehdessä oli juuri firman haastattelu ja linkki aiempaan. Vuonna 2019 myssy uskoi olevansa viiden vuoden sisällä 40 miljoonan liikevaihdon firma. 

Nyt viiden vuoden päästä alle miljoonan liikevaihdolla päästään ehkä 0 tulokseen jutun mukaan tappiollisten vuosien jälkeen. Tässä sisällä save the myssy-kampanja.

Vierailija
566/574 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä itse tykkään myssyfarmin pipoista, kaulureista ja pannoista ja oon ostanut niitä vuosien varrella itselle ja lapsille vaikka neulon itsekin paljon. Musta on kiva tukea kotimaista tuotantoa ja tuotteet on vielä suomenlampaan villasta ja tosi hyvännäköisiä!

Ainut asia, mistä en tykkää yhtään, on se, että käyttävät vaikuttajia markkinoimaan tuotteitaan. Taas vilahti Aamukahvilla Henriikka mainoksissaan. Valitettavasti firmat eivät ymmärrä etteivät kaikki allekirjoita vaikuttajien kirjoittamaa ja pidän taas lyhyemmän tai pidemmän tauon Myssyfarmista.

Vierailija
567/574 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut ennenkin ja sanon taas: ala-astelainen väkertää parempia. En voi ymmärtää miksi noista kukaan maksaisi hirveää hintaa, tunnissa tekisi itse samanlaisen kötöstyksen. Ihan hauska brändi toki, mutta omituista maassa jossa jokainen oppii koulussa neulomaan vähintään samalla tasolla. Ja tietysti, tyhmä on se joka maksaa.

Vierailija
568/574 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myssyfarmi sai ison tilauksen Japanista vuosia sitten , ehkä uutta tilausta ei tullut kun tajusivat siellä että hinta on kohtuuton , paksu lanka ja suuret silmukat = korvat paleltuu

villamyssy pyrkii aina valumaan silmille vaikka kudon baskerimallisia joiden ideana on ..      että myssy pysyy otsan yläpuolella mutta silti putoaa aina silmille. jos myssy on tiukka ja tarpeeksi lyhyt niin silloin se ei valu silmille eli mittojen mukaan tehtynä , niistäkin perin           vain 25 e/kpl 

Vierailija
569/574 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelä Amerikassa valmistetasn poro aiheisia myssyjä joita varmaan saa ostaa tukussa 5e/kpl  , ei ihme ettei täällä enää mikään työ enää kannata  . mutta porvarit tahtookin               nöyryyttää työttömiä .

Vierailija
570/574 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä kutoa pipo itselle

Myyntimiehet kantaa mainospipoja selkä vääränä meidän firmaan kun yrittävät myydä jotain. Kymmenkunta pipoa vuodessa saa ihan ilmaiseksi, ja kesällä lippalakkeja ja paitoja.

Vierailija
571/574 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita on pienen yhdistyksen kutomat Sulo-pipot.Hinta pari kymppiä ja aitoa käsityötä.Myssyfarmin hinnat karannut.

Vierailija
572/574 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaita on pienen yhdistyksen kutomat Sulo-pipot.Hinta pari kymppiä ja aitoa käsityötä.Myssyfarmin hinnat karannut.

Ei paljon tekopalkkaa kutojalle jää. Mut ehkä heille riittää kutomisen ilo? 

Vierailija
573/574 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö tämä yritys siis konkurssilta?

Nyt pitäs vaan sitten markkinoida, markkinoida ja markkinoida.

Miettikää miten moni tällaisesta hyötyy matkan varrella? Pienet on tuotot ja mummot saa minipalkkaa. Mutta jos kaikki on about tyytyväisiä niin mikäs siinä. 

Tuttu meinasi jossain vaiheessa neuloa lapasia (monimutkaisia kirjoneulelapasia) yhteen kauppaan. Käteen niiden neulomisesta olisi jäänyt noin 10€. Ei kovin kannattavaa ja siinä ja siinä olisiko 1€ tuntipalkka edes.

Vierailija
574/574 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myssyfarmi menee konkkaan (?), koska ei markkinoi hyvin, toimii rajallisilla markkinoilla, tuotteet kutittavat päätä aika kovasti ja myyvät vain yhtä kokoa (vaikka aikuisilla kuupan ympärysmitta voi vaihdella yli 10cm). Myös tuotteiden värit ovat netistä tilatessa lähinnä suuntaa antavia.

Ihan hyvät mallit ja kivan näköisiä, mutta saan parempaa laatua halvemmalla Länsi-Euroopassa tehtynä.

Ap:n selitys hinnasta ei oikeastaan päde. Tuotteen oikea hinta on se, kuinka paljon asiakas olisi valmis maksamaan tietyt vaatiikset täyttävästä tuotteesta, jottei ainakaan itse tarvitsisi sitä tehdä.

Pipo voi olla yksinkertainen tehdä, mutta jos neulomisen opetteluun tulee ensin käyttää muutama päivä ja kaupasta saisi satasella, ainakin itse marssin kauppaan. Toki juuri kukaan suomalainen ei ole valmis maksamaan piposta satasta, mutta ulkomailta voisi löytyä enemmän ostovoimaa. Pipon kutina voi tulla silloin esteeksi.