Tietäiskö joku pesukonetta, missä olisi n. 1 tunnin ohjelma?
Useimmissa koneissa ohjelmat kestää yli 2 tuntia. Pyykinpesusta siis kyse.
Kommentit (52)
Oikeasti? Osta käytetty Boschin kone niin johan löytyy. Itselläni on sellainen joku 7 vuotta vanha ja siinä ohjelmat ovat noin tunnin. Pikaohjelmaakin löytyy ja muutama pitempi.
Meillä Boschissa on tunnin ohjelma.
Edellisessä koneessani Mielessä oli vähän reilu tunnin puuvillaohjelma. Se oli hyvä. Ostin viime vuonna Samsungin ja siinä ei saa puuvillaohjelmaa alle kahteen tuntiin, mutta arkivaatteet pesen sekatäyttöohjelmalla ja se on tunnin pesu.
Minulla koneessa puolen tunnin ohjelma jota käytän kahdesti jos tahdon tunnin. Merkkiä en muista.
On vanha Rosenlew ja siinä saa lyhennetyn ohjelman. Astiskoneessa en saa, vetää sen puolitosta tuntia. Paitsi jos saa uuden koneen tulevaisuudessa tai sitten ei ole konetta.
12kg lg ja löytyy 59 min pika ohjelma ja voi ottaa vaikka 60 asteen pesun siihen.
Electrolux, 40 asteen hienopesu kestää aloe tunnin.
Samsungissa pikapesu alkaen 15min ja päivittäispesu alkaen 45 min. Suosittelen 👍
Joissain Philips Whirlpool koneissa voi käyttää sekapesu-ohjelmaa, joka kestää lisähuuhtelullakin vain 1h 9min. Itsellä on kapeampi 45cm Whirlpool josta löytyy.
Meidän Boschilla voi valita ihan minkä mittaisen ohjelman hyväänsä. Eikö muilla merkeillä muka voi?
Pyykkikoneen pikaohjelma kestää alle tunnin. Varmaan kaikissa nykyaikaisissa pyykkikoneissa on pikaohjelma.
Elektroluxissa ainakin voi säätää itse pesun pituuksia. Lyhin pesu 15 min., pesun lämpötilasta riippuu, kuinka paljon voi lyhentää. 60 asteessa lyhin n. 1h30min. Googlaamalla mallien käyttöohjeet, pystyy lukemaan ohjelmien kestot ym.
Pyykkilauta ja munakello (keittiöajastin).
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykykoneissa enää ole pikaohjelmia? Minun vanhassa Hooverissakin on sekä 59 minuutin ohjelma että vielä lyhyempi muistaakseni urheiluvaateohjelma
Ennen oli 30min pikaohjelma ja puhtaampaa tuli kuin parilla tunnilla nykysin johtuen siitä että käyttivät vettä enemmän. Nykyisin hankaavat vaatteita, ennen sitä vettä oli siihen puoleen luukkua ja näkyi ja nykyisin ei edes näy koska vain pohjalla.
Kiitos EU.
15 minuuttiin jos haluaa kunnon huuhtelut ja linkoukset, niin ei siinä kyllä pesulle jää juuri aikaa
Miele, siinä voi ite säätää pituuden...
Pesen melkein aina pikapesulla lämpötilasta riiipumatta 30-95 astetta. En ole ottanut aikaa kauanko kestää. AEG, varmaankin 10 v. vanha,. On jos jonkinlaista ohjelmaa ja tahranpoistoa.
kike79 kirjoitti:
12kg lg ja löytyy 59 min pika ohjelma ja voi ottaa vaikka 60 asteen pesun siihen.
Mulla kans lg mutta pienempi, ja vasraava tehopesu siitäkin löytyy. 50 min 40 asteessa ha 1 t 7 min 60 asteessa.
Eikö nykykoneissa enää ole pikaohjelmia? Minun vanhassa Hooverissakin on sekä 59 minuutin ohjelma että vielä lyhyempi muistaakseni urheiluvaateohjelma