Kun pelaatte konsoli/tietokone yms pelejä niin onko niiden juoni sinulle merkityksellinen?
Nimittäin itse huomaan jälleen kerran pelaavani peliä jonka juonesta minulla ei ole hajuakaan (horizon forbidden west). En vaan jaksa kiinnostua että kuka se nyt tällä kertaa uhkaa tuhota jonkun kuvitteellisen maailman, minusta on vaan kiva avata karttaa ja keräillä tavaraa. Tosin minulla oli vuoden tauko kun aloitin pelin, eilen jatkoin. En yhtään muista mitä alussa on tapahtunut ja miksi, eikä se oikeastaan haittaa ollenkaan.
(Ai niin, ei tarvitse kertoa ettet pelaa pelejä)
Kommentit (20)
Riippuu pelistä. Kyllä esim. Horizonin juoni on minulle tärkeä, Civilizationissa sitä ei ole.
Pelaan useimmiten rpg-pelejä, joissa se pelin tarina on hyvin oleellinen. Jonkin muun genren peleissä en ehkä pidä juonta niin merkityksellisenä.
Vierailija kirjoitti:
Pelaan useimmiten rpg-pelejä, joissa se pelin tarina on hyvin oleellinen. Jonkin muun genren peleissä en ehkä pidä juonta niin merkityksellisenä.
En edes rpg-peleissä kiinnitä juurikaan huomiota juoneen. Esim witcher wild huntia pelatessani näpräsin niiden taikajuomien ja haarniskojen yms sivujuonien kanssa siinä määrin että en muistanut pääjuonesta paljoakaan kun oli aina kiire skippailla ne välianimaatiot että pääsi taas jatkamaan. Joskus kun piti valita mitä vastailee niille tyypeille, meni ihan arpapelillä kun ei ollut oikein perillä koko jutusta mitä ne selitti :D
No jos pelaan vaikka pasianssia niin sen juonella ei ole juurikaan väliä. Jos taas pelaan jotain roolipeliä niin tottakai sen tarina on pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaan useimmiten rpg-pelejä, joissa se pelin tarina on hyvin oleellinen. Jonkin muun genren peleissä en ehkä pidä juonta niin merkityksellisenä.
En edes rpg-peleissä kiinnitä juurikaan huomiota juoneen. Esim witcher wild huntia pelatessani näpräsin niiden taikajuomien ja haarniskojen yms sivujuonien kanssa siinä määrin että en muistanut pääjuonesta paljoakaan kun oli aina kiire skippailla ne välianimaatiot että pääsi taas jatkamaan. Joskus kun piti valita mitä vastailee niille tyypeille, meni ihan arpapelillä kun ei ollut oikein perillä koko jutusta mitä ne selitti :D
Roolipeli-peleissä?
Story on kaikista tärkeintä gamingissä. Story saa minut ainakin pelaamaan gamea uudestaan. Sama kirjojen (manga) ja sarjojen (anime) kanssa.
Only On PlayStation -titlet ovat itselleni parhaita:
UNCHARTED
God of War
Spider-Man
The Last of Us (Part 1)
The Last Guardian
M28
Ei kiinnosta tarinat peleissä, pelaan peliä ihan pelattavuuden takia, en halua katsoa pitkiä videoita ja lukea liikaa. Elokuvat on sitä varten.
Esim ralliautopelissä ei ole juonta. Harmi, että sen tekoa ei jatkettu entiseen malliin: nykypeleihin ahdetaan liian paljon kamaa, yksityiskohtia, jotta ne näyttäisivät realistisilta.
Siinä sitä harjoitellaan toisten tappamista, hulluinta on, kun joku jää esim 10tonnin jyrän alle, ja viiden sekunnin päästä nousee ylös ja puhdistelee tomuja hartioiltaan. Sitten penskat ja peli-ikäiset nuoret aikuiset hämmästyvät, jos joku todellisessa elämässä kuolee jäätyään jyrän alle tai ei seviä hengissä kun bazookalla on ammuttu suolet pellolle niin että päivä paistaa ukosta läpi.
Kyllä sellainen juoni pitää olla että jossain vaiheessa pääsee tekemisiin hyvännäköisten vosujen kanssa ja mieluummin petihommiin GTA oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta tarinat peleissä, pelaan peliä ihan pelattavuuden takia, en halua katsoa pitkiä videoita ja lukea liikaa. Elokuvat on sitä varten.
Eivät elokuvat ole lukemista varten. Noinko huono on lukutaitosi? No, jatketaan vaan sitä maailman parhaan koululaitoksen ylistystä, vaikka se juna meni jo ainakin kymmenen vuotta sitten.
ei hyvä kirjoitti:
Esim ralliautopelissä ei ole juonta. Harmi, että sen tekoa ei jatkettu entiseen malliin: nykypeleihin ahdetaan liian paljon kamaa, yksityiskohtia, jotta ne näyttäisivät realistisilta.
Siinä sitä harjoitellaan toisten tappamista, hulluinta on, kun joku jää esim 10tonnin jyrän alle, ja viiden sekunnin päästä nousee ylös ja puhdistelee tomuja hartioiltaan. Sitten penskat ja peli-ikäiset nuoret aikuiset hämmästyvät, jos joku todellisessa elämässä kuolee jäätyään jyrän alle tai ei seviä hengissä kun bazookalla on ammuttu suolet pellolle niin että päivä paistaa ukosta läpi.
No ei sekään ihan realismia ole että nykyisissä rallipeleissä saat kolautella sitä autoa kahdensadan kilometrin tuntinopeudella ties mihin ilman että se hajoaa oikeasti. Ainoastaan suora nokkakolari tuntuu olevan ainoa mikä nykyisissä rallipeleissä hajottaa auton.
Minulle sillä on paljonkin väliä. En tykkää katsoa leffojakaan tai sarjoja, jos en pysy juonessa kiinni. Haluan ymmärtää, miksi tiettyjä asioita tapahtuu tarinoissa. Esim. Cyberpunk 2077 on yksi peleistä, jotka olen joutunut jättämään kesken, koska siinä pohjustus ja peliuniversumin esittely on jotain uskomattoman sekavaa sähläystä.
Pääasiassa en jaksa pelata peliä, jossa ei ole jonta. Seikkailu- ja roolipelit ovat suosikkejani. Diablon kaltaisissa keräilypeleissä riittää yksi läpipeluu. Jopa strategiapeleissä on minulle tärkeä valita hallitsijan persoona, rotu ja kansakunta, johon eläytyä ja toimia niiden mukaan. (Pelkkä taktinen numeronmurskaus on tylsää).
Autopelit tosiaan ehkä jonkinmoinen poikkeus tästä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sillä on paljonkin väliä. En tykkää katsoa leffojakaan tai sarjoja, jos en pysy juonessa kiinni. Haluan ymmärtää, miksi tiettyjä asioita tapahtuu tarinoissa. Esim. Cyberpunk 2077 on yksi peleistä, jotka olen joutunut jättämään kesken, koska siinä pohjustus ja peliuniversumin esittely on jotain uskomattoman sekavaa sähläystä.
Sekava totta, mutta pelaamalla loppuun ehkä jotain juonesta selviäisikin
Riippuu pelistä. Pelaan pääasiassa vanhempia pelejä kun niissä on parempi juoni kuin uudemmissa. Strategiassakin voi olla juoni tai tarina taustalla, mutta harvoin se on yhtä tärkeä kuin sellaisissa missä se tarina etenee koko ajan.
Kannattaa juonesta olla sen verran perillä että saa pelin läpi helpomalla tajuamalla asioiden merkityksen. Toki voihan sitä pelata miten haluaa mutta siinä taas menettää jotain oleellista. Riippuu paljon pelistä. Yleensä räiskinnät on juoneltaan se että ammutaan suunnilleen kaikki mikä liikkuu.
Ei mitään väliä, päinvastoin, ärsyttää ne turhat ja typerät selostukset. Jos niitä ei pysty helposti skippaamaa n tai kelaamaan, jää peli kesken. En pysty ymmärtämään mitä väliä näillä on ja miten ne jotakuta kiinnostaa.
Juoni, tehtävät ja pelimekaniikka ovat tärkeimmät. Liian monessa tarinapelissä juoksutetaan pelaajaa ympäri pelimaailmaa, mutta vihjeet ovat päivänselviä vähä-älyisellekin. Kaipaan Dungeon Masterin, Eye of the Beholderin ja Lands of Loren kaltaisia ongelmia, joita saattaa joutua pureksimaan muutaman päivän.
Mulle pelin tarina on tärkeä, esim Residen Evil 2
Mulle merkityksellistä pelissä on se, että joka viikko on joukkueturnaus ( jossa vaihtuvat hahmot), lisäksi on yksittäisiä turnauksia.
Pidän myös siitä, että joukkeet voivat lahjoittaa ryhmäläisilleen hahmoja.
Mitään juonta pelissä ei ole,mutta hahmot ovat tuttuja South Park-sarjasta . Harmi, että pelin päivittäminen loppui.
N.46