Likinäköiset hoi! Löysin niksin joka toimii!
Löysin niksin selaamalla instan reels videoita ja tämä on niksi: tehkää sormella pieni kolo ja katsokaa siitä. Kokeilin ja se toimii!! 😮😮
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä se toimii, oon jo aiemmin huomannu. Likinäkösyys on siitä huono asia, että lasit pahentaa sitä. Ja siks pitää selviytyä mahdollisimman paljon ilman laseja. On aika hölmöö sanoa, että likinäkösyys korjataan laseilla, kun mikä korjaus se semmonen on joka huonontaa. Mutta se on niin suuri bisnes, ettei siihen kukaan kiinnitä huomiota.
Tämä on totta. Meidät on aivopesty uskomaan, että likinäköisyys on geneettistä. *tut ole. Se on useimmiten hankittua ja rillit vain pahentaa tilannetta.
Se voi myös johtua silmän ympäryslihasten jännityksestä. Ne puristaa silmämunaa eri muotoseks, jonka sanotaan olevan syy esim hajataitolle, mutta mikä tuon saa aikaan? No ne lihakset, jotka sitä silmää puristaa. Mutta melkoinen bisneshän nuo silmälasitkin on
Juu no ei. Hajataitto johtuu siitä, että silmä taittaa valoa poikkeavasti, joka puolestaan johtuu sarveiskalvon muodosta, mitä soikeampi muoto, sen pahempi hajataitto. Luuletko oikeesti, että vaikka lasikleikkauksessa korjataan jotain lihaksia 😂 kyllä siinä höylätään sitä pullistunutta sarveiskalvoa. Ai jessus kun ihmiset on tyhmiä. Jostain tiktokeistako opitte näitä "faktoja"? Kiitos kuitenkin päivän nauruista.
Siinä tulikin juuri noita sanoja mitä hain, eli sarveiskalvo on soikeampi, mutta miksi? Voi olla siksi, koska ne silmänympäryslihakset puristaa sitä siihen muotoon. Ja joo, ei toki niitä lihaksia käsitellä korjausleikkauksessa. Pointtina ehkä lähinnä, miten lääketieteen maailmassa katsotaan ihmisen osia irrallaan toisistaan ja silloin tämmöset vaikutussuhteet saattaa jäädä huomaamatta. Sanotaan vaan että se on sarveiskalvonpullistuma, mutta siinäpä se
Googlatkaapas Kaisu Viikari. Siinä oikein silmälääkärien Grand Old Lady, joka oli paljon aikaansa edellä. Hänelle naurettiin, mutta pikkuhiljaa urpoimmatkin naurajat joutuvat myöntämään, että rouvahan oli oikeassa.
Lukulaseja käyttävä ei ole likinäköinen !!
Mitään ei tapahdu. En huomaa muutosta. :D
Mulla ei tietääkseni ole likinäköä, mutta silti toimii. Apuva, optikolle? :D
Outo ketju, kaikki päälaellaan. Ihan kuin palattu jonnekin keskiajalle. Niin hyvä keksintö kuin silmälasit on, niin pitää veivata sormista jotain kiikaria tai vetää silmiä viiruiksi. Joo, ja maa ei ole pallo vaan litteä pannukakku.
Mä sain lasit kun olin 2-vuotias ja niissä oli miinusta 10. En siis vauvana ja taaperona nähnyt paljon mitään. Äiti kertoi, että kun sain lasit niin loppui ovenpieliin jne törmäileminen. Nyt aikuisena miinuksia on liki 20. Jos mä en olisi saanut laseja pienenä niin mun näkökyky ei ois ikinä kehittynyt normaaliksi, näkemiseen kun osallistuu myös aivot ja mun aivot ei ois oppineet hahmottamaan maailmaa kuin semmosia läiskiä mitä huonolla näkökyvyllä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Outo ketju, kaikki päälaellaan. Ihan kuin palattu jonnekin keskiajalle. Niin hyvä keksintö kuin silmälasit on, niin pitää veivata sormista jotain kiikaria tai vetää silmiä viiruiksi. Joo, ja maa ei ole pallo vaan litteä pannukakku.
No, esimerkiksi itse valitsen olla käyttämättä niitä. Ei toki mitenkään mahdottoman huono näkö ole, mutta esim autolla ei sais ilman laseja ajaa. Minusta tämä oli kätevä ja todennäköisesti myös käyttöön satunnaisesti tuleva kikka, ei oo iso vaiva muodostaa sormista pientä reikää ja kulkee todennäköisesti aina mukanakin!
Vierailija kirjoitti:
Rillit ei todellakaan pahenna tilannetta. Miksi ihmeessä pitäisi kärsiä ja siristellä ilman helpottavaa apuvälinettä? Huoltoasemilta saa 10 eurolla lähilaseja. Nekään eivät huononna näköä, vaikkei olisikaan lääkärin määräämät.
luin tätä ketjua ilman laseja ja tuota lainaamaani kommentia näin: "riisi ei todellakaan pahenna tilannetta. Miksi ihmeessä...." laitoin sitten lasit päähän, kun aloin epäillä lukemaani....
Itselläni ensimmäiset lasit jo 4-vuotiaana:pahimmillaan näkö -6.5 toisessa silmässä ja -5.5 toisessa plus karsastus. Laserleikkaus auttoi, vaikkakaan karsastusta se ei tietenkään poistanut. Nyt jo 15 vuotta ilman rillejä tai piilareita :)
Likinäkö tulee jos on paljon sisätiloissa vauvana ja lapsena. Olkaa saakeli ulkona, se on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Likinäkö tulee jos on paljon sisätiloissa vauvana ja lapsena. Olkaa saakeli ulkona, se on terveellistä.
olin lapsena aina ulkona ja sain ensimmäiset likinäkölasit 8-vuotiaana.
kaverini esikoislapsi sai ensimmäiset likinäkölasinsa noin 1,5 vuotiaana.
että ei se likinäkö aina liian vähäisestä ulkoilusta johdu.
Silmälasien käyttäminen väärin huonontaa näkökykyä.
Ihan kuten lääkkeidenkin käyttäminen väärin tuo hyödyn sijasta ongelmia.
Se nyt vaan on fakta, vaikkei ymmärryksesi riittäisikään sitä tajuamaan.