Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies voi olla kateellinen esimerkiksi hyvännäköisestä vaimosta

Vierailija
12.03.2023 |

Olen yli viisikymppinen ja nauratti oikein tuo Hjalliksen kommentti vaaliohjelmassa, missä vierailtiin poliitikkojen kotona. Piti tähän asti elää, että tuonkin ymmärsin, mutta kai se on uskottava :)

Jokin aika sitten tyrmistyin, kun mieheni sanoi, että hän on minusta ylpeä, kun olen niin kaunis. Ehkä sitä ei voi täysin tajuta miten paljon miehet arvostavat kauneutta, koska itse en katso muita naisia niin enkä miehiäkään tietoisesti arvostele. Meni vuosikymmeniä, että edes itse ymmärsin olevani kaunis, koska se ei ole minulle ollut tärkeää. Paljon se on vaikuttanut elämääni kuitenkin.

... Niin, ja se Hjallis oli selvästi tosissaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tahansa voi olla kade, jopa työkyvyttömyyseläkkeestä.

Vierailija
2/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt aloitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti. Miehet ottaa sen melkein henkilökohtaisena loukkauksena jos et näytä naisena kauneusihantaiden mukaiselta.

Vierailija
4/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärsin ainakin. Nainenhan on tavallaan sen miehen "maskotti" ja niitä miehet NS. Vertailee keskenään ja kertoo miehen tasosta.

Vierailija
5/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksellisen ruma mies halusi seurustella kanssani. Sanoi ettei ulkonäön pitäisi vaikuttaa parinvalintaan. Kysyin miksi kiinnostui minusta. Vastasi: ulkonäkö 🙄

Vierailija
6/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärsin ainakin. Nainenhan on tavallaan sen miehen "maskotti" ja niitä miehet NS. Vertailee keskenään ja kertoo miehen tasosta.

Tarkoitin, että mitä se Hjallis nyt sitten sanoi.

Vierailija
7/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä se Hjallis nyt sitten sanoi?

Ap. puhui aloituksessaan koko ajan omasta miehestään, viitaten kuitenkin (ilmeisesti) Hjalliksen sanomisiin.

Vierailija
8/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko otsikko nyt se Hjalliksen sanoma?

Vierailija
9/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa ei päätä eikä häntää?

Vierailija
10/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti. Miehet ottaa sen melkein henkilökohtaisena loukkauksena jos et näytä naisena kauneusihantaiden mukaiselta.

Joo ja itse näyttävät Uuno Turhapurolta.

Vierailija
11/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotaantyöntävät kadehtii puoleensavetäviä.

Huomiohakuiselle huono yhtälö. Usein naisviha on yleistä ihmisvihaa.

Vierailija
12/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kateellinen ystävälleni miehestä, joka osallistui yhteiseen illanviettoon tyttöjen kanssa (ei siis ollut nimenomaisesti tyttöjen ilta, vaan kaikki puolisot olisivat olleet tervetulleita mutta suuri osa miehistä jätti väliin koska ei vaan kiinnostanut).

Kyseinen mies ei ole mikään komistus, ei toki rumakaan. Huoliteltu parta, vähän "iskävatsaa", päälaki kaljuuntumassa. Mutta sellainen nauravainen, pilke silmäkulmassa, hyväntuulinen. Osallistui keskusteluun, kuunteli ja kyseli jokaiselta jotain. Vaimonsa kanssa vaihtoivat aina lämpimiä katseita ja pieniä kosketuksia. Puhuivat kumpikin toisistaan todella kauniisti. Ei mitään teennäistä lässynläätä, vaan luontevaa keskustelun lomassa toisen arvostamista.

Huomioi koko seurueen, kun avasi viinipullon, kaatoi kaikille halukkaille, kyseli pitäisikö tuoda vettä pöytään lisää, ehdotti seurapeliä. Vaimonsa kanssa olivat niin täydellinen tiimi, että omakin miesrima nousi. Tällaista minäkin haluan!

Vierailija
13/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko otsikko nyt se Hjalliksen sanoma?

Joo, otsikossa se mitä Hjallis sanoi, olisi pitänyt panna se lainausmerkkeihin, mutta kun en muista sanoiko Hjallis kaunis vai hyvännäköinen, niin en sitten laittanut. Ap

Vierailija
14/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotaantyöntävät kadehtii puoleensavetäviä.

Huomiohakuiselle huono yhtälö. Usein naisviha on yleistä ihmisvihaa.

Hjalliksen pointti oli se, että kateellisen pitäisi aina funtsia omia syitään kadehtia. Ei mennyt analyysi sen syvemmälle tähän aiheeseen, koska toimittaja ei kysynyt asiasta mitään. 

Olen jonkun kerran Hjalliksen tavannut ja myös ohjelmasta hänestä jäi sympaattinen vaikutelma, siksi sen katsoinkin. Vaikka en hänen politiikastaan olekaan niin kovin vakuuttunut, niin mies itse on fiksu.

Sekin, ettei teeskentele mitään. Jutteli vähän rakkaudestakin: Jos joku hänestä ei pidä, ei tarvitsekaan, eikä jutusta silloin mitään tule. Itselläni on aina ollut ihan sama periaate. Ajattelutavassamme näyttää olevan ainakin ihmissuhdeasioissa paljon samaa. Ja suoraviivaisuuskin on samaa, en liikaa katso taakseni, vaan jätän asiat taakseni, kun olen sen päätöksen tehnyt.

En käytännössä katso koskaan tuollaisia ohjelmia, mutta nyt katsoin, niiden puheenjohtajien, jotka päästivät toimittajan kotiinsa. Saarikko oli myös erittäin aidon oloinen ja Anna-Maja Henriksson, Suomen fiksuimman puolueen pj. Purran jätän kommentoimatta. Ap

Vierailija
15/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että vertailee, eivät ainakaan ne fiksut. Kateuskin on salaista.

Mutta kauneus kai on jotakin sellaista, minkä edessä mies on tavallaan aseeton. Ja ilmeisesti mies on ylpeä, jos hänellä on kaunis vaimo. Niinhän miehenikin sanoi (eikä ole koskaan sanonut ennen mitään tuollaista, vaikka ylistystä kauneudestani olenkin paljon saanut kuulla). Mutta ei tuollaista ikään kuin vertailevaa asennetta, sellaista ei ole ennen ollut. Ap

Vierailija
16/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan hihhulitkin sen laittaneet 10 käskyn joukkoon

Vierailija
17/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut kateellinen ystävälleni miehestä, joka osallistui yhteiseen illanviettoon tyttöjen kanssa (ei siis ollut nimenomaisesti tyttöjen ilta, vaan kaikki puolisot olisivat olleet tervetulleita mutta suuri osa miehistä jätti väliin koska ei vaan kiinnostanut).

Kyseinen mies ei ole mikään komistus, ei toki rumakaan. Huoliteltu parta, vähän "iskävatsaa", päälaki kaljuuntumassa. Mutta sellainen nauravainen, pilke silmäkulmassa, hyväntuulinen. Osallistui keskusteluun, kuunteli ja kyseli jokaiselta jotain. Vaimonsa kanssa vaihtoivat aina lämpimiä katseita ja pieniä kosketuksia. Puhuivat kumpikin toisistaan todella kauniisti. Ei mitään teennäistä lässynläätä, vaan luontevaa keskustelun lomassa toisen arvostamista.

Huomioi koko seurueen, kun avasi viinipullon, kaatoi kaikille halukkaille, kyseli pitäisikö tuoda vettä pöytään lisää, ehdotti seurapeliä. Vaimonsa kanssa olivat niin täydellinen tiimi, että omakin miesrima nousi. Tällaista minäkin haluan!

Mielenkiintoista. Ehkä minunkin miehestäni joku on ollut kateellinen, kukapa tietää. Mutta minä en ole koskaan ollut kenenkään miehestä kateellinen enkä kyllä paljon muustakaan. Olen aina ollut varsin tyytyväinen omaan elämääni, vaikkei se mitenkään täydellistä ole ollutkaan. En ole nuorenakaan halunnut olla toisennäköinen, en edes hoikempi enkä ole muiden taitojakaan kadehtinut.

Ainoa asia, josta ehkä joskus olen tuntenut kateuden kirpaisua on se, että joillakin ihmisillä on hyvin läheiset ja hyvät suhteen vanhempiinsa. Mutta en varsinaisesti moiti omiakaan vanhempiani. Toisaalta läheisyys voi olla liiallistakin. On vaikea tietää mitä kaikkea muiden perheiden tunneilmastossa on ollut niin ettei se ole niin auvoista mitä se näyttäytyy muille.

Sama tietysti Hjalliksen kommentissa oudoksuttaa eli se, että vaimon kauneus on omasta näkökulmastani absurdi kateuden aihe. Ap

Vierailija
18/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onhan hihhulitkin sen laittaneet 10 käskyn joukkoon

Erittäin hyvä huomio! En ole kovin uskonnollinen, joten eipä tullut mieleenkään tuo fakta. Ap

Vierailija
19/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kamalaa, jos mieheni itsetunto ja arvostus muiden miesten silmissä olisi riippuvaista minun ulkonäöstäni. Pahemmin tuskin voisi naista esineellistää.

Vierailija
20/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, Hjallis kertoi omasta miehestään, joka on ylpeä hyvännäköisestä vaimostaan. Nyt meni varmaan jotain ohi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän