Mies voi olla kateellinen esimerkiksi hyvännäköisestä vaimosta
Olen yli viisikymppinen ja nauratti oikein tuo Hjalliksen kommentti vaaliohjelmassa, missä vierailtiin poliitikkojen kotona. Piti tähän asti elää, että tuonkin ymmärsin, mutta kai se on uskottava :)
Jokin aika sitten tyrmistyin, kun mieheni sanoi, että hän on minusta ylpeä, kun olen niin kaunis. Ehkä sitä ei voi täysin tajuta miten paljon miehet arvostavat kauneutta, koska itse en katso muita naisia niin enkä miehiäkään tietoisesti arvostele. Meni vuosikymmeniä, että edes itse ymmärsin olevani kaunis, koska se ei ole minulle ollut tärkeää. Paljon se on vaikuttanut elämääni kuitenkin.
... Niin, ja se Hjallis oli selvästi tosissaan.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Olisi kamalaa, jos mieheni itsetunto ja arvostus muiden miesten silmissä olisi riippuvaista minun ulkonäöstäni. Pahemmin tuskin voisi naista esineellistää.
Aika lapsellinen (tai tarkoitushakuinen) kuvitelma, että kenenkään itsetunto ja arvostus olisi riippuvaista pelkästään puolison ulkonäöstä. Eikä kateus parane, vaikka kateuden kohteet saisi itselleen, koska kateudessa on kyse tyytymättömyydestä omaan elämään. Kateus saa ilkeilemään mitätöimään muita, jotta voisi tuntea olonsa hyväksi.Ap
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt aloitusta.
En ymmärtänyt minäkään. Humalassa kirjoitettu.
Hjallis puhui kateudesta ja mainitsi esimerkkinä, että mies voi olla toiselle miehelle kateellinen kauniista vaimosta. Ap