Yllätys! Uusi Lada on surkea kötöstys ja ominaisuudet kuin 90-luvulta!
IL:"Venäjän mediakin surkuttelee, kun Ladan uuden automallin ominaisuudet julkistettiin"
Kommentit (24)
Tämän päivän venäläistä osaamista parhaimmillaan. Ja paremmaksi ei tule vähään aikaan, sillä ne jotka oikeasti voisivat tehdä asioille jotakin, ovat lähteneet maasta ja palaavat vasta sitten kun Kremlin rosvolauma on hoidettu toisaalle - tavalla tai toisella.
Lapsellinen avaus. Mitä huonoa on 90-luvun autoissa verrattuna nykyisiin? Minä ainakin toivoisin, että niitä vielä saisi, bensankulutus oli pienempi, ei vielä kaikkea vikaherkkää ja turhaa elektroniikkaa, ajo-ominaisuudet paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän venäläistä osaamista parhaimmillaan. Ja paremmaksi ei tule vähään aikaan, sillä ne jotka oikeasti voisivat tehdä asioille jotakin, ovat lähteneet maasta ja palaavat vasta sitten kun Kremlin rosvolauma on hoidettu toisaalle - tavalla tai toisella.
Eikös ne ole kopioita Fiatista, eli italialaista osaamista 1970-luvulta?
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen avaus. Mitä huonoa on 90-luvun autoissa verrattuna nykyisiin? Minä ainakin toivoisin, että niitä vielä saisi, bensankulutus oli pienempi, ei vielä kaikkea vikaherkkää ja turhaa elektroniikkaa, ajo-ominaisuudet paremmat.
Bensankulutus kokoon nähden hyvin suuri, 8-10 litraa satasella. Vanhaa tekniikkaa.
Se on totta, että saa korjattua jesarilla ja klemmarilla.
Vierailija kirjoitti:
90-luvun ladoja ei jostain syystä ole enää paljon liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en sanoisi välttämättä noin. Lada voi olla ihan hyvä perusauto köyhille.
Eikä niin haittaa jos on koko ajan rikki?
Vierailija kirjoitti:
-bensan kulutus ei todellakaan ollut pienempi.
-elektroniikkaa oli jo paljon ja oli vikaherkempää kuin nykyään
-ajo-ominaisuudetkaan ei olleet millään mittarilla paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toveri osti Italiasta Fiat 124:n tuotantolinjan ja kokosi sen sitten Toljattiin ja niin syntyi uusi peto, susi jo syntyessään.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en sanoisi välttämättä noin. Lada voi olla ihan hyvä perusauto köyhille.
Tällaiseen kannattaa laittaa viimeiset rahat kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen kantti-Lada oli 60- luvun Fiatin(Fiat 124)kopio tietyin muutoksin.
Uudemmat Lada-mallit, kuten Samara ja 110-sarja eivät ole kopioita tai lisenssiversioita mistään länsiautosta, mutta niissäkin on tehty yhteistyötä länsimaisten tehtaiden kanssa suunnittelussa.
Venäläisten on ollut aina vaikea luoda mitään omaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvun ladoja ei jostain syystä ole enää paljon liikkeellä.
Kuten muitakaan sen ikäluokan autoja. Toisaalta niitä vietiin yhteen aikaan paljon takaisin Venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Kuluttaa paljon bensaa aina kun ei ole korjaamolla.
Vaan mikä uusiosana vai mikä on kötöstys. En ymmärrä.
Kyllä mulle kävisi pakasta vedetty joku 90-luvun alun auto. Mieluiten karvalakkimalli 1.6 neloskoneella, ei kalliita vikaantuvia komponentteja.
Mutta Lada ei kyllä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vaan mikä uusiosana vai mikä on kötöstys. En ymmärrä.
Kyllä meillä itäsuomessa on kököstelty jo 70-luvulla.
Ladan maine luotettavana perusautona paljolti perustuu juuri tuohon 60-luvun Fiatin versioon.
Luotettavuuskin on suhteellinen käsite, 60-luvun autoissa erilaisia huoltotoimenpiteitä piti tehdä muutaman tuhannen kilometrin välein.
Ladan jakoketju piti kiristää 10 000km välein, muuten ohjurit rikkoutuivat(ne ohjurit olivat muuten venäläisten oma konstruktio...). Venttiilejäkin piti säätää pahimmillaan 10 000km välein.
Virranjakaja vaati voitelun 10 000km välein, katkojankärjet myös piti säätää ja puhdistaa.
Toisinaan kärjissä oli ongelmaa jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen, mutta tämä oli tyypillistä 60-luvun moottoritekniikalle.
Ladamiehen mielestä auto on luotettava:
Aamulla töihin lähtiessä auto vain paukahtelee, ladailija avaa konepellin, irroittaa virranjakajan kannen, puhdistelee ja mahdollisesti pikaisesti säätää kärjet, 15min päästä hän on jo liikkeellä.
Joku toinen tuumisi, että auto on rikki, soittelee korjaamoon, jossa aikaa on seuraavalla viikolla, Lada hinataan sinne ja työmatkalle etsitään vaihtoehtoista kyytiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensankulutus kokoon nähden hyvin suuri, 8-10 litraa satasella. Vanhaa tekniikkaa.
Se on totta, että saa korjattua jesarilla ja klemmarilla.
Ei välttämättä saa. 110- sarja oli murheellinen esimerkki tästä.
1990-luvun auto venäläisellä työnlaadulla ja materiaaleilla.
Ajonestolaitetta, öljymäärän anturia jne. Jotka oli asennettu miten sattuu...
Uus mosse se vasta ihmeellinen onkin. Kiinalainen auto josta otettu vanhat logot pois ja lyöty moskvitsit tilalle