Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestän elämäntilanteeni, en arvojen mukaan

Vierailija
11.03.2023 |

Työttömänä ainoa järkevä valinta on vasemmisto, vaikka muuten ääni menisi PS.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen vihaa. Wokeämmiä ja cancelointia, mutta minunkin on elettävä.

Ap

Vierailija
2/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, siksi äänestän kokoomusta, luultavasti ainoa joka ei kurita pienyrittäjää, kun ei leipä ole erityisen leveä ja vasemmisto+vihreät+demarit tarjoavat jatkuvasti keppiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla vasemmistopuolue persujen m a m u -ja w o kelinjalla.

Vierailija
4/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne, siksi äänestän kokoomusta, luultavasti ainoa joka ei kurita pienyrittäjää, kun ei leipä ole erityisen leveä ja vasemmisto+vihreät+demarit tarjoavat jatkuvasti keppiä. 

Kokoomus ei kyllä aja pienyrittäjien asioita vaan suur. Sehän ajaa sellaisia työehtoja jotka pakottaisivat ihmisiä pienyrittäjiksi palkkasuhteen sijaan, koska silloin ihmisen oikeudet esim. työttömänä on ohuemmat.

Vierailija
5/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla vasemmistopuolue persujen m a m u -ja w o kelinjalla.

Tämä. PS linja tuon osalta kunnossa, mutta kun en halua että myymme muuten koko Suomen isoille yrityksille ja miljardööreille niin ei käy PS. Haluan pitää Suomen luonnon puhtaana ja hinnat siedettävinä, en niin että sillä maksellaan moni-miljonäärin voittoja. 

Vierailija
6/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestän sen mukaan, että muillakin on elämäntilanne eli ei koskaan kokkareita.

On niin yllättävää, kun oma lapsi syntyy vammaisena ja alat ajattelemaan miten hän ikinä pärjää, kun ei ole varaa kustantaa kaikkiea sitä, jotta lapsi saisi mahdollisuuden pärjätä koulussa ja myöhemmin pääsisi työelämään mukaan. Kaikki voi olla vaikka yhdestä apuvälineestä kiinni, mutta jos se maksaa uuden auton verran ja sitä pitää välillä korjatakin ja uusia aika-ajoin. Hän saatta joutua käymään esim. toimintaterapiassa, joka sekin on kallista. Ei meillä ainakaan olisi ollut varaa maksaa tätä kaikkea yksin.

Vierailija
7/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on järkevää äänestyskäyttäytymistä. Itse äänestän ps, koska koen että keskituloisena se on ainoa vaihtoehto.

Vasemmisto haluaa meidän rahat köyhille ja kokoomus rikkaille. Millään muulla ei ole minulle väliä, kuin sillä että itselläni ja lapsillani menee hyvin. Ei kiinnosta miltä Suomi vaikuttaa ulkomailla (ja tosiasiassa kukaan ei korvaansa lotkauta, kuten ei esim Viron kanssakaan)

Vierailija
8/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ei kyllä aja pienyrittäjien asioita vaan suur. Sehän ajaa sellaisia työehtoja jotka pakottaisivat ihmisiä pienyrittäjiksi palkkasuhteen sijaan, koska silloin ihmisen oikeudet esim. työttömänä on ohuemmat.

Ei oikeasti mikään puolue aja pienyrittäjän asemaa, kokoomus vaan kurittaa sitä vähiten. 

Vierailija
9/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on järkevää äänestyskäyttäytymistä. Itse äänestän ps, koska koen että keskituloisena se on ainoa vaihtoehto.

Vasemmisto haluaa meidän rahat köyhille ja kokoomus rikkaille. Millään muulla ei ole minulle väliä, kuin sillä että itselläni ja lapsillani menee hyvin. Ei kiinnosta miltä Suomi vaikuttaa ulkomailla (ja tosiasiassa kukaan ei korvaansa lotkauta, kuten ei esim Viron kanssakaan)

PS toki myös haluaa jakaa rahat ulkomaiden rikkaille, mutta ei anneta sen häiritä. 

Vierailija
10/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen vela ja äänestän SDP:tä niin muiden lapset saavat nauttia älämölöstä luokissa.

Vierailija
11/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS toki myös haluaa jakaa rahat ulkomaiden rikkaille, mutta ei anneta sen häiritä. 

Osoitatko missä he näin sanovat?

Vierailija
12/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse taas päinvastoin. Olen keskituloinen ja -luokkainen mutta äänestän Vasemmistoa, koska tiedostan että oma elämäntilanteeni ei ole pelkästään omaa ansiotani vaan olosuhteet määrittävät paljon. Haluan Suomessa tehtävän politiikkaa jossa köyhinkin elää ihmisarvoista elämää, perustarpeet täytetään ilman että kenenkään tarvitsee sitä toiminnallaan "ansaita" ja ne joilla on kykyä ja halua voivat kouluttautua niin pitkälle kuin haluavat ilman että esteeksi tulee lukukausimaksut tms. Haluan Suomen, jossa perusturva on sillä tasolla että ihminen jolla on yritysidea, uskaltaa kokeilla yrittämistä vaikka ei olisikaan valmista varallisuutta turvaamassa mikäli homma ei onnistukaan. Jossa jopa suuriin velkoihin ajautunut voi nähdä valoa tunnelin päässä. 

Maksan mielelläni veroja vaikka enemmänkin, jos hallituksessa istuu tarpeeksi ihmisiä ohjaamassa varoja näihin asioihin. 

Vierailija
13/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoomustaustainen akateeminen omistusasuja N:nnessä polvessa. Mutta koska olen pätkätyössä, ääneni menee jonnekin vasemmalle.

Vierailija
14/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeasti mikään puolue aja pienyrittäjän asemaa, kokoomus vaan kurittaa sitä vähiten. 

Millä lailla kokoomus kurittaa vähemmän? Kokoomus lisää niitä riskejä että jos yritys ei kannatakkaan tiput tyhjän päälle. Siinä vaiheessa kun trityksesi on vaikeuksissa ja mietit millä elät, kokoomukselta on turha huutaa apua.

Vierailija
15/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama!

Vierailija
16/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittämisessä on Suomessa vinksallaan juuri se, että täällä voi yrittää vain kerran. Jos yritys ei kannatakkaan, joudut sellaisiin vaikeuksiin ettet välttämättä toivu ikinä. Esim. yhdysvalloissa yrittämiseen liittyy sellainen oppi, että yleensä vasta konkurssien jälkeen oppii kunnolla yrittämään. Olikohan että keskimäärin kolmas yritys kannattamaan. Kokoomus ei todellakaan auta tässä yhtään.

Vierailija
17/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän päunvastoin. Olen varakas, mutta äänestän Vasemmistoliittoa, koska se pitää huolta myös heikoimmista.

Vierailija
18/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän kokoomusta, koska olen keskimääräistä suurituloisempi ja en tarvitse näin lihavaa valtiota.

Vierailija
19/19 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö työttömänä kannata äänestää kokkareita että pääsee töihin, sitten kun on töissä äänestää vasemmistoa, sitten kun on eläkkeellä äänestää sdpptä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi