Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä IT-alalla työskenteleviä? Vinkkejä miten saada ensimmäinen työpaikka?

Vierailija
10.03.2023 |

.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on aika totuudenmukainen pohja eli olen alalla vasta aloittanut. Mitään kokemusta ei juurikaan ole.

Ap

Et taida varsinaisesti mikään älykkö olla. Minä olen se ensimmäinen kommentoija. IT-ala on vähintään yhtä laaja käsite kuin vaikkapa kaupan ala. Hiukan vaikeaa tarjota mitään, kun et osaa kertoa, että mitä työtä haet.

Kun kokemusta ei juuri ole niin ei ole oikein varaa valitakaan. Toivoisin ihan mitä tahansa IT-alan työpaikkaa, mihin minulla olisi mahdollisuuksia.

Ap

Ei niitä paikkoja ilman koulutusta saa. 

Vierailija
22/28 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on aika totuudenmukainen pohja eli olen alalla vasta aloittanut. Mitään kokemusta ei juurikaan ole.

Ap

Et taida varsinaisesti mikään älykkö olla. Minä olen se ensimmäinen kommentoija. IT-ala on vähintään yhtä laaja käsite kuin vaikkapa kaupan ala. Hiukan vaikeaa tarjota mitään, kun et osaa kertoa, että mitä työtä haet.

Kun kokemusta ei juuri ole niin ei ole oikein varaa valitakaan. Toivoisin ihan mitä tahansa IT-alan työpaikkaa, mihin minulla olisi mahdollisuuksia.

Ap

Learn to code.

Ei ole oikotietä onneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HelpDesk hommiin voi päästä ilman koulutusta, joku perusosaaminen pitää olla koneista että voi edes soveltaa ohjeita.

Aikat monet tekee tuota samalla kun opiskelevat varsinaiseen työhönsä.

Vierailija
24/28 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, oma työpolku ei oo IT-alalta ja voi olla erilainen. Mutta tein mutaman äitiysloman sijaisuuden ennen kuin sain vakituisen paikan. Ainakin meidän firmaan halutaan niin kovasti SW-puolen kavereita, että jos kehittämisestä on osaamista niin ei varmaan tällaista 'urapolkua' edes tarvitse.

Vierailija
25/28 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, oma työpolku ei oo IT-alalta ja voi olla erilainen. Mutta tein mutaman äitiysloman sijaisuuden ennen kuin sain vakituisen paikan. Ainakin meidän firmaan halutaan niin kovasti SW-puolen kavereita, että jos kehittämisestä on osaamista niin ei varmaan tällaista 'urapolkua' edes tarvitse.

Lisätietona edellisten kommenttien perusteella, tämä maisterin tutkinnon jälkeen.

Vierailija
26/28 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mutta et ole vieläkään kertonut mitä osaat ja miten olet sitä osaamista hankkinut. Oletko valmistumassa yliopistosta tai teknillisestä korkeakoulusta? Oletko valmistumassa AMK:sta? Vai onko yläaste loppumassa ja tykkäät pelata tietokoneella ja haluaisit IT-alalle töihin?

Vierailija
27/28 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei niitä paikkoja ilman koulutusta saa. 

Ei tarvii välttämättä koulutusta, mutta osaamista pitää olla. Varmimmin sen hyvän pohjan saa kyllä yliopistosta tai teknillisestä korkeakoulusta, koska ei se riitä, että osaa koodata. 

Vierailija
28/28 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat koodaamaan, niin ihan ensiksi alat koodaamaan. Harjoittelet tunteja päivässä, opettelet yksityiskohtia, luet paljon dokumentaatiota, teet todellisia sovelluksia, joita oikeastikin tarvitaan.