Vielä 5 vuotta ja sitten eläkkeelle
Kommentit (55)
Kannattaa sitten nauttia niistä eläkepäivistä eikä valittaa kun elämässä ei ole mitään sisältöä tms.
Ranskassa kansalla on erilainen temperamentti voi olla että Ranskan presidentti joutuu eroamaan eläkeuudistuksen takia.
Tuntuu että eläkkeellä ollessaan aika kuluu liiankin nopeasti harrastuksia ja töitä on niin paljon,töissä ollessa vilkuili kelloa 5 minuutin välein että milloin tämä työpäivä oikeen loppuu :D
t.50v eläkeläinen
Suomessa päästettiin 90-luvulla porukkaa eläkkeelle 55-vuotiaana.
Piti tulla työvoimapula kuntien virkoihin mutta eipä ole näkynyt. Tilastot oli pielessä.
Sukulaisia on ollut eläkkeellä 35-vuotta.
Minä en odota eläkepäiviä, kun tulot pienenee niin paljon, ettei ole edes varaa matkustaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että eläkkeellä ollessaan aika kuluu liiankin nopeasti harrastuksia ja töitä on niin paljon,töissä ollessa vilkuili kelloa 5 minuutin välein että milloin tämä työpäivä oikeen loppuu :D
t.50v eläkeläinen
Munkin täti ihmettelee että miten hän on ehtinyt käydä töissä!
Vierailija kirjoitti:
Minä en odota eläkepäiviä, kun tulot pienenee niin paljon, ettei ole edes varaa matkustaa enää.
Säästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästä!
Mieluummin matkustan nyt, kun sitähän voi vaikka kuolla joku päivä ennenaikojaan ennen kuin edes ehtii eläkepäivistä nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Jäin eläkkeelle 2 vuotta sitten ja teen edelleen töitä ihan täyttä päivää. Heti lähden, kun löytyy joku tilalle, mutta ei työttömiä kiinnosta, joten minä jatkan.
En usko ellet ole jossain hyvin harvinaisessa erikoisosaamista vaativassa ammatissa.
Jos sinun tilalle tällainen tarvittaisiin niin kyllähän se pyrittäisiin löytämään. Ehkäpä juuri sinun oma halu jatkaa työntekoa, merkitsee pomolle että ei tarvitse hankkia tilalle toistaiseksi uutta. Ei kukaan ole korvaamaton, se on tullut nähtyä. Ihmisille pitää antaa aikaa kehittyä ammatissa.
Vierailija kirjoitti:
Piti tulla työvoimapula kuntien virkoihin mutta eipä ole näkynyt. Tilastot oli pielessä.
Paskapuhetta.
36 vuotta työelämää takana ja 11 vuotta vielä jäljellä. Kyllä tehdyt työvuodet pitäisi myös huomioida jotenkin eläkkeelle pääsyyn. Joku toinen valmistuu työelämään vasta yli 30 v ja hänen työvuotensa jäänevät max. 40 vuoteen. Miksi minun pitää antaa työelämälle 47 vuotta? No on yritettävä vaan jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja päästettiin jopa vähän yli viisikymppisenä, ei tarvinnut olla edes 55. Oma mummoni on yksi näistä. Ikää on nyt 97 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja päästettiin jopa vähän yli viisikymppisenä, ei tarvinnut olla edes 55. Oma mummoni on yksi näistä. Ikää on nyt 97 vuotta.
En tiedä oliko julkisella puolella tämmöistä, mutta yksityisellä puolella jaettiin 90-luvulla vain potkuja ja näille sovellettiin ns. vapaakirjaa, joka tarkoitti että eläke laskettiin potkuja edeltävien neljän vuoden ansioiden perusteella eikä käytetty ennen eläkettä olevia neljän vuoden ansoita.
Eläkeikä oli 65 vuotta ja siihen saakka nämä saivat normaalit työttömyyskorvaukset, 500 päivää ansiosidonnaista ja sen jälkeen peruspäivärahan.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa kansalla on erilainen temperamentti voi olla että Ranskan presidentti joutuu eroamaan eläkeuudistuksen takia.[/quote
Lapsellisia kiukuttelijoita!
Päivä kerrallaan.