Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä 5 vuotta ja sitten eläkkeelle

Vierailija
10.03.2023 |

Miten jaksaa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen Wenzel Hagelstam kertoi Hesarissa, ettei edes mieti eläköitymistä, on vasta 82v. Sikke ja Hanna Sumari ovat molemmat eläkeiässä, mutta ei puhettakaan vauhdin laantumisesta. Sikkekin on jo 72v.

Vierailija
22/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin eläkkeelle viime vuonna 68-vuotiaana. Pyydettiin takaisin, teen n.20 tuntista työviikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alle 5 vuotta eläkkeeseen,tehnyt sijaisuuksia silloin tällöin,muuten työtön,hakemuksia vakkariduuniin,mutta en ole saanut yhtäkään.Ikää tosiaan 60 v 4kk:)Kävelen päivittäin tunnin ja hoidan taloa ja kesämökkiä yksin.Niskoissa kulumaa ja loppuunpalamisia 2.

Vierailija
24/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viikon eläkkeellä. Menin takaisin töihin.

Ja riemumielin veit sen vähän vajaa eläkeikäisen työttömän työpaikan. Hyi helvata mitä narsismia.

No esim hoitoalalla kova puute työntekijöistä,niin ei sitä sillon keneltäkään työpaikkaa viedä.Itsekkin mietin pitäiskö vielä palata töihin.Teki niin tai näin niin palstalaisten mielestä aina väärin.

Se lyhyitä keikkoja tekevä voisi saada pidemmän työsopimuksen, jos eläkeläiset älyäisivät pysyä pois sekä vanhempaivapaalaiset vapaillaan eikä työkeikoilla.

Vierailija
25/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on kivaa, en todellakaan hingu eläkkeelle.

Vierailija
26/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion tehdä töitä hautaan asti. Olen paras.

Vierailija
27/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vielä reilut kaksi vuotta, työvuosia jo takana yli 40 v, riittäisi jo.

Vierailija
28/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit varmasti jatkaa vaikka kuinka kauan.

Vierailija
29/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kova isku oli se, kun eläkeikäni nostettiin yllättäen kahdella vuodella. Kaikki suunnitelmat ja säästöt oli laskettu alemman eläkeiän mukaan. Siihen saumaan osui myös nuoremman polven pomojen kehittelemä uudelleensijoitus eli suomeksi pihalle savustaminen ja halvemmalla korvaaminen. Eläkkeelle terveenä ja kakkosasunto lämpimästä, siinä jaksamisen eväät.

Vierailija
30/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan eläkepäiviä! Vielä kun jaksais.

Vierailija
31/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelen että pakenen lämpimään ja vuokraan kaksion 3-6 kk.

Vierailija
32/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kokeneille geologeille on tarjolla töitä niin paljon kuin haluaa tehdä, jatkuvasti tulee pyyntöjä ympäri maailmaa esiintymien malmivarojen kartoittamisessa.

Vierailija
33/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kokeneille geologeille on tarjolla töitä niin paljon kuin haluaa tehdä, jatkuvasti tulee pyyntöjä ympäri maailmaa esiintymien malmivarojen kartoittamisessa.

Kaivosinsinöörit ovat myös kysyttyjä. Mies reissaa milloin Etelä-Afrikassa, milloin Australiassa ja on yli 70v.

34/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikää ikää nostettiin 2 vuodella  65vuoteen ja silti on ikärasismia ja mielipiteitä ,että viedään nuorilta työpaikka.Miksi hallituskin sitten huutaa ikääntyneiden perään ,tehkää töitä vaikka 70v,mistä johtuu?

Vierailija
35/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi jaksaa, ellei jaksa.  Itse ollut kohta 20v "omaehtoisella eläkkeellä", vaikka virallinen eläkeikä vasta vuosien päässä.  Itse oranpyöräsi määrittelet ja teet.

https://tinyurl.com/j5bwec25

Vierailija
36/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua oravanpyörä-lampaille! Itse lopetin raatamisen jo alle kolmekymppisenä ja nykyään vain harrastelen kelan piikkiin.

Tätä vahvasti epäilinkin tästä "lammas tyypistä". Ketjusta toiseen tulee lampaat esille. Vapaa ajalla laulelee.

Jipi jipi jipi mun pää on pipi.

Vierailija
37/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kova isku oli se, kun eläkeikäni nostettiin yllättäen kahdella vuodella. Kaikki suunnitelmat ja säästöt oli laskettu alemman eläkeiän mukaan. Siihen saumaan osui myös nuoremman polven pomojen kehittelemä uudelleensijoitus eli suomeksi pihalle savustaminen ja halvemmalla korvaaminen. Eläkkeelle terveenä ja kakkosasunto lämpimästä, siinä jaksamisen eväät.

Mulla on nyt odottelussa neljäs virallinen eläkeikä. Alkuperäisen suunnitelman mukaan olisin nyt viimeisillä vuosilomilla, mutta nyt pitää vielä vähän vajaa kaksi vuotta odotella.

Vierailija
38/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua oravanpyörä-lampaille! Itse lopetin raatamisen jo alle kolmekymppisenä ja nykyään vain harrastelen kelan piikkiin.

Tätä vahvasti epäilinkin tästä "lammas tyypistä". Ketjusta toiseen tulee lampaat esille. Vapaa ajalla laulelee.

Jipi jipi jipi mun pää on pipi.

Ihan tosissasiko kuvittelit, että täällä on vain yksi lampaille kettuileva?

Vierailija
39/55 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin eläkkeelle viime vuonna 68-vuotiaana. Pyydettiin takaisin, teen n.20 tuntista työviikkoa.

Meillä samat. Aion kuolla työkengät jalassa.

Vierailija
40/55 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden hallituksen ensimmäisiä tehtäviä on nostaa eläkeikää parilla vuodella.65->67/68

Joten ei kannata tuudittautua ja suunnitella etukäteen.:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän