Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bower-äpp roskien lajittelun kannustimena, uhka vai mahdollisuus?

Minsssku
10.03.2023 |

Ajattelitteko ladata tämän Bower-äpin? Onko jo jollain käyttäjäkokemuksia?
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009442250.html
Ilmeisesti saman pakkauksen voi skannata monta kertaa, kuten toimittaja oli epähuomiossa tehnyt ja saanut pisteet joka skannauksesta.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden pisteen arvo 1,8 centtiä.

Vierailija
22/85 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tähän tuota suosittelukoodia?

Mistä saa kutsukoodeja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu käyttämään ilman kutsukoodia.

Vierailija
24/85 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsukoodi: 7330d7f

Vierailija
25/85 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Boweria kuukauden ajan. Ihan rehellisesti skannasin tuotteita kotonani. Joitakin tuotteita oli useampia kappaleita, ne skannasin jonain toisena päivänä. Kaikki vein kuitenkin roskiin ja lajittelin ne oikeisiin astioihin. Nyt yritin siirtää rahaa tililleni. Minun olisi pitänyt saada kokonaiset kymmenen euroa. Mitään rahaa en koskaan saanut. Tulikin viesti että minua syytetään jonkinlaiseksi huijariksi. Ilmeisesti Bower on minulta suljettu tästä lähtien. Samankaltaisia viestejä olen kuullut muiltakin käyttäjiltä. Olisi ollut kiva tietää mitä minä tein väärin tai onko firmalta rahat loppu?

Vierailija
26/85 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu rahoja? Taitaa olla huijaus koko homma....?

Vierailija
27/85 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeeksi kokeilin myös nostaa keräämäni 5 euroa, saapa nähdä tuleeko viikossa tilille. Ellei rahoja myöskään kuulu, niin loppuu kyllä skannailut siihen.

Vierailija
28/85 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeeksi kokeilin myös nostaa keräämäni 5 euroa, saapa nähdä tuleeko viikossa tilille. Ellei rahoja myöskään kuulu, niin loppuu kyllä skannailut siihen.

Ihme kyllä rahat putkahti tilille aika nopeastikin parissa päivässä. Mutta uskoisin, että jos sitä nyt innosta soikeana lähtisi jotain ojanpenkkoja möyryämään viivakoodiskanneri höyryten roskapussin kanssa, niin pian tulisi joku huijausbannaus :D

Vierailija
29/85 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin Boweria kuukauden ajan. Ihan rehellisesti skannasin tuotteita kotonani. Joitakin tuotteita oli useampia kappaleita, ne skannasin jonain toisena päivänä. Kaikki vein kuitenkin roskiin ja lajittelin ne oikeisiin astioihin. Nyt yritin siirtää rahaa tililleni. Minun olisi pitänyt saada kokonaiset kymmenen euroa. Mitään rahaa en koskaan saanut. Tulikin viesti että minua syytetään jonkinlaiseksi huijariksi. Ilmeisesti Bower on minulta suljettu tästä lähtien. Samankaltaisia viestejä olen kuullut muiltakin käyttäjiltä. Olisi ollut kiva tietää mitä minä tein väärin tai onko firmalta rahat loppu?

10 euroa kuukaudessa on aika paljon skannauksia ja varmaankin valvovat noita kuukausittaisia määriä sitten jotenkn lätkäisten huijariestot niille jotka skannailee "epäilyttävän paljon". Joku 5 euroa kuussa lienee sitten sellainen siedettävä raja.

Vierailija
30/85 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytön idea  ja naurettava korvaus vaivaan nähden. En todellakaan ala skannailemaan mitään viivakoodeja roskistani että saisin 0,01€.

Minua tämä on päinvastoin innostanut keräilemään roskia iltalenkeilläni. Otan tyhjän leipäpussin mukaan ja sinne noukin maasta karkkipaperit mitä nuoriso näyttää päivittäin viskovat maahan huoletta. Sitten sarjaskannaan ne kotona ja seuraavalla lenkillä heitän pussin roskikseen (en toki oman taloyhtiöni roskiksia ala täyttämään muiden roskilla). Äkkiä kasautuu noita pisteitä ja vähän pikkurahaa.

Vierailija
31/85 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luota. Sovellutus on huijaus

Mun olisi pitänyt saada 15 € tarkoitus oli lahjoittaa hyvänteväisyyteen mut en luottanut sovellutukseen joten lähetin 1€ lahjoitus kohteelle ja yritin nostattaa ton 15 € mut rahoja ei kuulunut yli kuukauteen ja ku huomautin asiasta ja vaadin rahoja tililleni ni nyt minut heitettiin sielt ulos koska skannasin liikaa.

Vierailija
32/85 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija varoittaa Älä Käytä sovellutusta kirjoitti:

Älä luota. Sovellutus on huijaus

Mun olisi pitänyt saada 15 € tarkoitus oli lahjoittaa hyvänteväisyyteen mut en luottanut sovellutukseen joten lähetin 1€ lahjoitus kohteelle ja yritin nostattaa ton 15 € mut rahoja ei kuulunut yli kuukauteen ja ku huomautin asiasta ja vaadin rahoja tililleni ni nyt minut heitettiin sielt ulos koska skannasin liikaa.

Missäs ajassa skannasit tuon? Jos sinäkin kuukaudessa niin kyllähän ne nyt jollain tapaa seuraa ettei porukka huijaa. Helppohan se olisi skannailla samat viivakoodit vaikka joka päivä. En kyllä ymmärrä miten tällainen roskien skannaamisesta maksava toiminta voi olla mitenkään kannattavaa.

Vierailija
33/85 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kuukauden ajan skannasin tunnollisesti kaikki kierrätykseen menevät materaalit (aloitin melkein heti kun sovellus tuli Suomeen) ja sain "kasaan" muistaakseni 5,4€ (pisteitä siis vähän alta 300).

Nyt täyden kuukauden skannailun jälkeen kokeilin lahjottaa tuota kertynyttä summaa (7€) eteenpäin, ei liiku mihinkään vaan on koko ajan "Odottamassa". Odotan itse innolla kuinka käy tän ketjun luettuani :-D

Vierailija
34/85 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kans 2kk skannaillut kaikki muovit, kartongit, metallit. No 2vk. sitten ajattelin kokeilla ja nostin rahaa alle 3e ja siitä menee 0.36e johonkin kuluihin, mutta ei vielä näy. Ilmoittivat että on jotain teknisiä ongelmia jotka aiheuttaa viivästyksiä.  Saas nähdä. Aika paljon näin yksinäinen ihminen joutuu skannailee että jotain edes saa. Se on tosiaan ärsyttävää että ei voi samaa tuotetta skannata useasti samana päivänä. Esim. jos syön viiliä aamuisin ja iltaisin niin voi vain yhden skannata samoin jos syön vaikka 5 lakua niin skannata voi vain yhden.  Alkaa tuntua siltä ettei jaksa vaan enään tehdä. Lajittelen niinkuin ennenkin ilman skannausta.

Vierailija
35/85 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testissä

Vierailija
36/85 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka n. 5 euron raha tuli lähes heti tilille, mutta nyt kestää. Saapa nähdä loppuiko sitten tähän rahan tulo.

Vierailija
37/85 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka n. 5 euron raha tuli lähes heti tilille, mutta nyt kestää. Saapa nähdä loppuiko sitten tähän rahan tulo.

7 päivää meni eikä rahaa näkynyt, sitten laitoin englanniksi viestin asiakaspalveluun ja sattumalta maksu tuli heti seuraavana päivänä vaikkei viestiin reagoitu.

Vierailija
38/85 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve ihmisillä on jakaa kaikki tieto itsestään joihinkin sovelluksiin aina kuukautisista roskiin/kulutustottumuksiin ast?

Vierailija
39/85 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarve ihmisillä on jakaa kaikki tieto itsestään joihinkin sovelluksiin aina kuukautisista roskiin/kulutustottumuksiin ast?

Raha? Ei kai kukaan tuotakaan nyt ilmaiseksi tekisi.

Vierailija
40/85 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovellus väittää että tupakkiaskit on ongelmajätettä ja ne pitäisi kuskata jonnekin kierrätyslaitokselle. Mitähän niin ongelmallista niissä mahtaa muka olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi