Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan selviää menkoista siteillä?

Vierailija
10.03.2023 |

Vaikka itselläni ei edes ole runsaaksi luokiteltava vuoto, siteiden kanssa vuotaa aina ohi, vaikka olisikin iso ultraextrasupermaxi yöside. Ongelma varmaan se ettei alushousut pysy paikallaan. Toimiva side varmaan olisi melkein jo vaippa

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat alushousut jalkaan ja useammin siteen vaihto. Jos normaalivuoto ni ei ne pitäs koko ajan ohi tulla.

Jos käytät jotain löysiä alushousuja ja lisäksi vielä löysiä normihousuja, niin ei kai ihme ettei mikään pysy missä pitäis.

Vierailija
2/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kuukautis pikkuhousut yöksi ja tuikkaa iso tamponi lisäksi .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tietoinen siitä, että jokainen ihminen on yksilöllinen.

Vierailija
4/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii ihan hyvin siivekkeelliset siteet, jotka saa tukevasti liimattua kiinni oikeaan kohtaan alushousuissa. Ei vuoda ohi. Töissä pidän silti myös tamponia mutta kotona olen siteellä.

Vierailija
5/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kuukautis pikkuhousut yöksi ja tuikkaa iso tamponi lisäksi .

No eiköhän AP jotain tämän tapaista tee, kyse oli siitä, että kuinka joku selviää ilman näitä mainitsemiasi tai esimerkiksi kuukuppia.

Vierailija
6/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin riittää tavallinen yöside yöksi, jalkaan istuvat sloggin pikkarit.

Vierailija
7/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla vuoda ikinä ohi, vaikka menkat ovat aika runsaat. Eihän yöllä edes vuoda paljonkaan, kun on makuuasennossa. Sitäkin enemmän sitten heti kun nousee :D Käytätkö siivekkeettömiä siteitä? Ne ovatkin ihan surkeita.

Vierailija
8/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin runsaat kuukautiset. Käytän tamponia ja paksua sidettä. Ei ole tullut läpivuotoa.Joskus pitkällä matkalla, esim. lentokoneessa vielä vaippahousuja päällä. On turvallinen olo.

Vierailija
9/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvät alushousut ja isot siteet, mutta sitä tulee muutaman päivän ajan niin paljon, ettei side riitä. Olen ommellut itselleni jättikokoisia vaippoja ja käytän niitä. Noina päivinä pidän pitkähelmaista paitaa, mekkoa tms. niin ei näy ulospäin. Ja siltikin joskus menee ohi. Mulla laski ferritiini 18:sta ja joudun syömään rautaa. Johtunee runsaista kuukautisista. Vaihdevuodet alkanee. 48v olen.

Vierailija
10/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän libressen maxi yösiteitä päivälläkin kun on niin runsas vuoto.

Tosin tässä vuosien saatossa niidenkin laatu on huonontunut kun ne ennen olivat parasta mitä tiesin. Ei tullut helposti ohivuotoja öisinkään ja olin vaikuttunut siitä ettei side tuntunut lainkaan epämukalta.

Olen huomannut että alushousutkin vaikuttaa siihen miten side käyttäytyy. Tämä ei kuitenkaa ole se syy miksei se libressen side enää olekaan niin hyvä kuin ennen.

Kannattaa kokeilla eri merkkejä. Jotkut halpis siteetkin voi toimia jopa paremmin kuin kallimmat.

Aikoinaan käytin alwaysia, mutta kun vaihtoivat pintamateriaalia niin jouduin siitä aiheutuneen kutinan vuoksi vaihtamaan merkkiä.

Vierailija
11/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin ap itsekin arvelit löysien pikkuhousujen olevan ohivuodon syy. Pikkuhousujen pitää tosiaankin olla tiukasti ihon myötäiset, muuten tulee ongelmia.

Vierailija
12/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa myös oma anatomia. Ulkoisissa genitaaleissa on isoja eroja ja esim. suuret sisäiset häpyhuulet voi luonnollisesti lisätä ohivuodon riskiä. Itsellä tyypillisesti vuotaa ohi siteen etuosasta koska siteet ovat liian lyhyitä etupuolelta ja siksi käytän pääosin kestositeitä.

Vierailija
13/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Yöllä on super tamponi + yöside, ja usein aamuyöllä pitää herätä vaihtamaan kun meinaa tulla yli. Tosin nyt olen siirtynyt yöksi komboon tamponi + kuukautishousut, sellaiset superimukykyiset vaippahousut. Ne pysyy paremmin paikallaan kuin side.

Vierailija
14/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ei ole mitenkään runsasta vuotoa. Pärjään hyvin pari ensimmäistä päivää normi, siivettömällä siteellä ja sitten kolmas, neljäs päivä menee jo pikkuhuosunsuojilla. Näin on menty kohta 30 vuotta. Toivottavasti ei enää niin montaa kiertoa edessä. 

Vierailija
15/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponeja en käytä. Enkä yösidettä. Hyvin pysyvät siteet paikallaan ja vaihdan riittävän usein.

Vierailija
16/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteet(kin) on kyllä menneet tosi huonoiksi viime aikoina, varmaan niissäkin käytetään vähemmän materiaalia, mutta hinta pysyy samana. Niin kuin kaikessa nykyään. Tuntuu että näitä nykysiteitä saa vaihtaa puolentoista tunnin välein, ettei käy vahinkoa.

Vierailija
17/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi napakat pikkarit leveällä haarakiilalla toimi oikein hyvin siteen kanssa. Mullakin jos oikein laitoin, etuosa oli lyhyt. Hyvin toimi kun käänsin siteen takaosan eteenpäin. Libresset ei oikein toimineet mullakaan uudistusten jälkeen.

Vierailija
18/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisollani on niin runsaat kuukautiset, että öisin siteestä saattaa tulla ohi riippumatta onko päällä tiukat alushousut tai ei. 

Vierailija
19/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa myös oma anatomia. Ulkoisissa genitaaleissa on isoja eroja ja esim. suuret sisäiset häpyhuulet voi luonnollisesti lisätä ohivuodon riskiä. Itsellä tyypillisesti vuotaa ohi siteen etuosasta koska siteet ovat liian lyhyitä etupuolelta ja siksi käytän pääosin kestositeitä.

Minulla taas tulee ohivuodot taakse ja mallailen siteen pari senttiä "oikeaa" kohtaa taaemmas. Ei tule ohivuotoja.

Vierailija
20/22 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat pöksyt, siivekkeelliset terveyssiteet ja vaihto tarpeeksi usein. Huomioi myös siteen sijainti sen mukaan seisotko vai istutko lähinnä päivän mittaan. Yöksi laitan siteen toisin päivä, pitkä osa taakse (kun päivisin se on edessä).

Tamponia en ole käyttänyt koskaan infektioriskin takia.

Lisävinkkinä: kannattaa tulla vähintään kerran päivässä niin loppuu vuotokin aikaisemmin/tulee nopeammin ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi