G: MOntako joululahjaa ostatte lapsillenne?
MEillä n. 5-6 lahjaa per lapsi (3 lasta).
Sukulaisilta tulee varmaan n. 10 lahjaa per lapsi, eli yhteensä jokaiselle lapselle n. 15 pakettia.
Kommentit (11)
Ostamme miehen kanssa yhden yhteisen lahjan joka voi olla sitten arvoltaan isompi. Viime vuonna esim Brion hella (n 40e) ja tänään ostettiin Duplo paketti (40e). Meidän poika 3v saa suvulta/ystäviltä yhteensä noin 8-10 lahjaa ja siihen meidän 1 paketti päälle. On mielestäni jo aika paljon.
Me tehtiin viime jouluna periaatepäätös että ostetaan yksi yhteinen lahja aina jouluna, sen sijaan että ostettas paljon pientä sälää. Lahjan arvo voi sitten iän myötä nousta. Mieestäni jos lapsi saa kauhean kasan tavaraa niin osa hautautuu sinne leikkimättömien joukkoon heti, sitä paitsi vaatimukset kasvaa iän myötä. Jos lapsi saa jo alle kouluikäisenä monta pakettia niin mites sitte 10 vuotiaana?
vielä tulee osteltua jonkin verran ennen joulua. sukulaisilta ei ole paljoa tulossa.
Lapsi vielä alle 2v ja saa isovanhemmilta ja serkuilta kuitenkin lahjoja että yksi riittää vanhemmilta.
En halua että lapsi ylipäätään saa ihan hirmu ison kasan lahjoja joita tyyliin ei jaksa edes avata, saati iloita kaikista.
Mieluummin antaa sitten vaikka ihan tavallisena arkipäivä jotain pikkuyllätyksiä vuoden varrella kun kamalan kasan paketteja yhtenä päivänä.
Jos keksitään jotain tarpeellista.
Sellaisia sukulaisia, joilta on tulossa lahjoja, ei ole monta.
Kaksivuotias ei vielä tarvitse mielettömiä määriä lahjoja, ja sitäpaitsi, minusta on jotenkin hirveää seurata, kuinka ihmiset tuhlaa ja ostaa kaikkea todella tarpeetonta ja paljon. Joka paikka täynnä romua, joilla lapsi ei välttämättä leiki koskaan.
Siispä 1-2 mieleistä lelua tms ja tietenkin tulee jotain sukulaisilta.
Sukulaisilta ja kavereilta, kun lahjoja tulee tosi pljon. Onneksi kyllä todella tarpeellisia vaatteita yms. Olen siis tosi kiitollinen, mutta liika on liikaa ja siksi painamme itse vähän jarrua.
Meillä lapset saa 2 lahjaa per naama ja muutama lahja tulee sukulaisilta. Alle kymmeneen jää, ja se on mielestäni hyvä.
siis ihan liikaa sanon minä!!!
nykyajan lapsilla on hirveesti kaikkea!
mun tyttärelläkin (4v) on nyt enemmän barbeja kun mulla koko lapsuus aikana!!!
siksi ostamme ja myös pyydämme muutakin kun leluja,
jotain tarpeellista kuten vaatetta, lakanoita, kirjoja...