Ajattelin, että näin 4-kymppisenä pitäisi jo vaihtaa Visa Electron luottokorttiin (Visa Debit - > Visa Debit/Credit-korttiin) MUTTA HITTO
Lueskelin kortin ehtoja, ja siellähän sanotaan, että jos en käytä sitten kortin luotto-ominaisuutta kertaakaan kortin voimassaoloaikana (mitä ne ovat voimassa kerrallaan, muutaman vuoden), niin kun kortti uusiutuu, pankki vaihtaa automaattisesti kortin takaisin pelkäksi debit-kortiksi, eli täksi samaksi Visa Electron Debitiksi, joka mulla on!
Ainoat kerrat mihin olisin 42-vuotisen elämäni aikana tarvinut luottokorttia, on ne kaksi kertaa, kun olen yrittänyt saada Scandicin hotellihuonetta varattua netistä, ja tämä ei ole onnistunut, kun mulla ei ole ollut antaa luottokortin numeroa. Visa Electronin numero ei ole kelvannut.
Eli mitä hittoa nyt sitten... Jos haluan mahdollisuuden varata hotellihuoneen omalla kortilla, mun on hankittava luottokortti, ja sitten pitääkseni tämän oikeuteni luottokorttiin, mun on pakko ostaa välillä luotolla, vaikka mulla on rahaa tilillänikin..!
:D
S-pankin ehdoissa siis tällainen, en tiedä onko muissakin pankeissa?
Typerä hommahan tämä jokatapauksessa on.
Kommentit (32)
n26.com pankki antaa ilmaisen tilin johon kuuluu Mastercard-kortti. Luottoa tuossa ei ole, mutta kun tilillä on rahaa, voit maksaa kuten normaalilla luottokortilla. Itsellä on ollut tili jo yli 5 vuotta tuolla ja on vain hyviä kokemuksia.
Googlella löydät suomenkielisiä arvosteluja tästä pankista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi alkaa maksamaan korkoa luottokorttifirmalle jos rahaa on tilillä? En ymmärrä.
Ja minä taas en ymmärrä miksi luottokortilla maksaminen on hirveä mörkö? Ei siitä tule mitään lisäkuluja kun maksaa laskut ajallaan pois. Minä en edes odota laskua vaan maksan mobiilipankissa heti, kun olen tuotteen saanut. Kaikki nettiostokset, matkat ja lennot tilaan luottokortilla, vaikka rahaa on myös tilillä.
Ei mörkö, mutta turha välivaihe. Jos kerran tilillä on rahaa, niin helpompaa on maksaa tililtä, ei tarvitse sitten muistaa maksaa toiseen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siis credit-ominaisuuden käytöstä. Huomaa, että S-Pankilla kuten monella muullakin on 30 pv korotonta maksuaikaa. Eli maksat vain laskun kokonaisuudessaan kerran kuussa, niin kaikki hyvin. Ei eroa debitistä muuten kuin, että maksat kaiken kertyneen kerran kuussa, eikä raha lähde tililtä joka kerta kun höyläät korttia.
Okei, eli creditin käyttö ei kuitenkaan siis maksa mitään? Tämä sentäs hyvä.
Jotenkin vaan tuntuu pöljältä vitkuttaa maksuja, kun ei ole mitään ongelmaa maksaa ostoksiaan heti, juuri silloin kun ne tekee. Enkä edes osta mitään ulkomailta, että turvallisuussyistäkään olisi tarkoituksenmukaista maksaa luotolla...
Ap
Luottokorteilla maksaessa saa usein esim. kodinkoneille jonkin ilmaisen vakuutuksen luottokorttifirmalta. Samoin nettiostoksilla on turva, luottokortilla maksaneet eivät menettäneet rahoja Anttilan konkurssissa toisin kuin suoraan tililtä maksaneet. Kannattaa katsellla mitä etuja siitä luottokortista saa ja maksaa lasku aina kerralla pois eli käyttää vain maksuaikakorttina.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siis credit-ominaisuuden käytöstä. Huomaa, että S-Pankilla kuten monella muullakin on 30 pv korotonta maksuaikaa. Eli maksat vain laskun kokonaisuudessaan kerran kuussa, niin kaikki hyvin. Ei eroa debitistä muuten kuin, että maksat kaiken kertyneen kerran kuussa, eikä raha lähde tililtä joka kerta kun höyläät korttia.
Ei ole mikään pakko maksaa vain kerran kuussa, minä makselen yleensä kerran viikossa tai parissa pois kaikki mihin olen luottopuolta käyttänyt. Nettiostokset tilaan aina luotolla, saa Luottokunnan lusäturvaksi jos vaikka tuleekin jotenkin vedätetyksi tai muuten käy jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vaan tuntuu pöljältä vitkuttaa maksuja, kun ei ole mitään ongelmaa maksaa ostoksiaan heti, juuri silloin kun ne tekee. Enkä edes osta mitään ulkomailta, että turvallisuussyistäkään olisi tarkoituksenmukaista maksaa luotolla...
Ap
On se ostoturva joskus ihan kätevä vaikka ei ulkomailta tilaisikaan. Kattaa joitain sellaisia keissejä missä muuten voisit ottaa takkiin, kuten vaikkapa matkatoimisto menee kun olet matkan varannut ja maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On se ostoturva joskus ihan kätevä vaikka ei ulkomailta tilaisikaan. Kattaa joitain sellaisia keissejä missä muuten voisit ottaa takkiin, kuten vaikkapa matkatoimisto menee kun olet matkan varannut ja maksanut.
Menee nurin, siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko maksaa vain kerran kuussa, minä makselen yleensä kerran viikossa tai parissa pois kaikki mihin olen luottopuolta käyttänyt. Nettiostokset tilaan aina luotolla, saa Luottokunnan lusäturvaksi jos vaikka tuleekin jotenkin vedätetyksi tai muuten käy jotain.
Minä taas en jakaisi nähdä useaan kertaan maksamisen vaivaa, kun kaiken saa hoidettua yhdellä laskulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en jakaisi nähdä useaan kertaan maksamisen vaivaa, kun kaiken saa hoidettua yhdellä laskulla.
Eipä sitä tarvitse useaan kertaan maksaa kun sen luottokorttilaskun voi laittaa menemään automaagisesti tililtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä sain joskus joistain keikkalipuista rahat takaisin luottofirman kautta, kun meni tapahtumajärjestejä konkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi alkaa maksamaan korkoa luottokorttifirmalle jos rahaa on tilillä? En ymmärrä.
Luottokortin tarvitsee, koska joillekin asioille saa paremman vakuutusturvan sitä kautta ja koska esim hotelleja ei välttämättä pysty varaamaan ilman luottokorttia.
Mutta korkoja ei kannata maksaa, itse ainakin maksan luoton pois ennen kuin lasku ehtii tulla. juuri siksi, että tilillä on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat kerran vuodessa ruokaostoksesti luottokortilla, niin sillähän se ratkeaa. Älä tee pienestä asiasta turhaan suurta.
Eihän tämä joo suuri asia ole, mutta täysin pöljä. Siis mieti nyt, menen kauppaan ja ostan maitopurkkini ja perunat luotolla, vaikka mulla olisi samaan aikaan ostoksiini ihan omaakin rahaa tilillä.
Vaiva ei ole siis suuri, mutta ajatus on ihan hölmö.
Ap
Jos et kertakaikkiaan tarvitse luottokorttipuolta, niin ihan turhaan sitten harmittelet sitä, että korttisi muuttuu pelkäksi debit-kortiksi. Täysin turha aloitus siis.
Jos taas olet sitä mieltä, että ehkä sinä tarvitsetkin luotto-ominaisuutta kahden vuoden päästä yrittäessäsi maksaa hotellia, niin silloinhan ei ole yhtään pöljää, että kerran vuodessa ostat luotolla pitääksesi kyseisen kortin voimassa. Todella pieni vaiva etuun nähden, vai mitä? Jos järjellä viitsit ajatella.
Oletettavasti kuitenkin ostat joskus jotain kallimpaakin kuin maitopurkin, jota käytit typeränä esimerkkinäsi. Tai jos tilanne on se, että sinulla on isä tai puoliso, joka yleensä maksaa kaikki maitopurkkia kalliimmat ostokset, niin ehkä hän sitten maksaa sinulle sen hotellinkin.
Mitä oikein sekoilet? Miksi epäilet että nelikymppisen naisen kalliimmat ostokset maksaa "isä tai puoliso"...? Onko itselläsi näin? :D
Onhan minulla nyt hyvänen aika itselläni rahaa, sehän tässä on pointti. On velaton auto ja asunto, jossa kodinkoneet, ihan itse olen maksanut kaikki, luottokorttia en ole tarvinut mihinkään näitäkään hankkiessa.
Ainoa johon luottokorttia nyt aloin harkita, olisi hotellihuoneen varaus. Mutta sitten tulikin ilmi, että jos hankkisin sen luottokortin, ei se pysyisikään voimassa, kun en käytä luottoa, koska maksan kaiken heti. Ei tarvitse kytätä ja miettiä epäpäiviä, milloin mikäkin erääntyy ja yrittää muistaa maksaa tiettynä aikana ettei tule laskutuslisiä tai korkoja.
Se tässä on pöljää, että
1. Kaikkia hotellihuoneita ei voi varata ellei ole luottokorttia (vaikka tilillä olisi rahaa kuinka paljon tahansa)
2. Luottokorttia ei voi hankkia vaan varulta, vaan jotta se pysyy voimassa, sitä luottoa pitää käyttää VAIKKEI olisi sille mitään tarvetta.
Ap
Itsellänikin on pelkkä MasterCard Debit ja kaikki maksut ovat aina onnistuneet sillä.