Mies ilmoitti, että ovat lähdössä kaveriporukalla spontaanisti tänään kaupunkilomalle 3 päiväksi. Ei kysynyt etukäteen
Saisiko teidän mies tehdä tällaista? Olen aika raivoissani nyt kun jään sitten koiran kanssa kahdestaan kotiin ja mies ryyppää jossain Dublinissa.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Jotkut kasvaa isäksi hitaasti. Lastesi ensimmäiset vuodet meni hukkaan etkä saanut heihin luotua suhdetta. Harmi. Mutta hyvä että edes myöhemmin sitten onnistuit paremmin.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Riippuisi tosi paljon parisuhteesta.
Eli onko parisuhde sellainen, missä mies aina tekee ja menee ottamatta sinua huomioon tai ilmoittamatta, suunnittelee lomia ja muita eikä koskaan niistä sinulle puhu tai mainitse vasta kun lähtiessään
vs
Onko mies kunnollinen, ottaa aina sinut huomioon, suunnittelee myös matkoja sinun kanssasi, arvostaa sinua jne... ja tämä nyt on vain yksi poikkeus vaikka 5 vuoden sisällä?
Sanoisin että saatiin kavereiden kanssa idea että me lähdetään reissuun joten hanki koirallesi muu vahti.
Miksi olet holhouksenalainen niin että tuottaa vaikeuksia olla yksi viikonloppu ilman miestä?
Vierailija kirjoitti:
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Miksi sinä tunget tätä vastausta kaikkiin ketjuihin, jotka eivät edes millään tavoin koske lapsia tai huoltajuutta. Tai no, onhan AP:lla ja miehellään koira.
Meillä on kaksi lasta, ja jos puoliso satunnaisesti spontaanisti lähtisi parin yön reissuun, niin mikäpä siinä, jos on kalenteri tyhjänä. Jatkuva poissaolo perheen luota on sit ihan eri asia, kuten myös se, että joku perheen juttu peruuntuu keskustelematta asiasta. Ja ilman muuta tämän on onnistuttava molemmin puolin.
Jos ei oo lapsia, niin en nyt kauheasti hermostuisi. Tietysti voisit ottaa keskusteluun että sinua tää häiritsi ja haluaisit ennakkovaroituksen. Voihan se olla että mies ei ole muistanut ilmoittaa tai ei ole ajatellut että pitäisi sulle ilmoittaa.
Minulla oli tuollainen mies ja minulle oli täysin ok, että spontaaneja matkoja tehtiin. Miehelle taas ei ollut ok, että minä sanoin ' kuulostaa kivalta, minä lähdenkin sitten kavereiden kanssa salsaleirille, joogaretriittiin, Tukholmaan tms. Ensi viikolla minulla onkin työmatka, joten nähdään viikon päästä'. Mies oli raivoissaan ja päädyimmekin eroon, koska miehen mukaan olen kylmä nainen joka ei panosta parisuhteeseen. WTF? Minä olisin mielelläni viettänyt aikaa yhdessä, mutta en jäänyt kotiin itkemään kun mies lähti kavereiden kanssa reissuun ja minä olin muka se ongelma.
No jos ei ole lapsia, niin tottakai saisi lähteä. Ja idea on kerran tullut noin lyhyellä suunnittelulla, joten olisi ollut vaikea keskustella etukäteen. Mikäli viikonlopulle ei ole mitään merkittävää suunniteltu, niin miksi ei lähtisi.
Outoa ettei ennalta ole kertonut. Ei meillä (lapseton aikuistalous) lupia kysellä, mutta varmistetaan, että eihän kyseiseen ajankohtaan ollut muuta suunniteltu.
Vierailija kirjoitti:
Jos teette tuollaista myös yhdessä, niin sitten ihan ok. Jos taas on niin, että kaikki reissut ja "kivat, spontaanit jutut" tehdään vaan kavereiden kanssa, ilman puolisoita ja yleensä jonkun muun aloitteesta, niin sitten voisi ärsyttää.
Mulle taas tuollaiset spontaanit matkat olisivat kauhistus yhdessäkin miehen kanssa. En pystyisi. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä tunget tätä vastausta kaikkiin ketjuihin, jotka eivät edes millään tavoin koske lapsia tai huoltajuutta. Tai no, onhan AP:lla ja miehellään koira.
Tottakai on kyseessä perhe koska on koirakin. Ettekö ymmärrä tätä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Outoa ettei ennalta ole kertonut. Ei meillä (lapseton aikuistalous) lupia kysellä, mutta varmistetaan, että eihän kyseiseen ajankohtaan ollut muuta suunniteltu.
No jos on oikeasti edellisen illan aikana suunniteltu, niin ei siinä paljoa ehdi keskustella. Pitäisi varmaan olla torstaina tiedossa jos viikonlopuksi on jotain ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole jännää, että osa miehistä käyttäytyy kuin sinkut, vaikka olisivat parisuhteessa (on jopa perhettä!)? Miksi heillä ei ole kykyä nähdä, että he ovat nyt parisuhteessa tai ovat vanhempia, jolloin oletusarvona on, että asioista keskustellaan ja ilmoitetaan hyvän aikaa ENNEN kuin matkaan lähdetään ja otetaan se kumppani huomioon?
Ei tota tekevien ihmisten pitäisi mennä parisuhteeseen.
Miten spontaanista äkkilähdöstä keskustellaan hyvän aikaa ennen lähtöä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse siitä SAAKO aikuinen ihminen lähteä. Toki voi omalla rahalla ja ajalla tehdä mitä haluaa. Kyse enemmänkin siitä, että ottaa toisen niin itsestäänselvänä, että hoidokit (koirat) tulee hoidettua koko vkonkopun toisen toimesta ilman mitään ennakkoilmoitusta. Voisihan toinen osapuolikin olla sopinut menoja yms. Eli vaikka "lupa" heltiäisi, kohteliasta olisi edes näennäisesti kysyä "tuli tällainen idea, onko ok jos lähden?"
Eli AP:n ei tarvitse ilmoittaa etukäteen menoistaan, mutta miehen täytyy?
Mitähän ap oli suunnitellut sitten viikonlopulle ohjelmaa, jos tämä reissu sen pilaa?
Vierailija kirjoitti:
Menispä mun mies joskus johonkin.
Samoin mun.
Ettekö mieti yhtään ilmastovaikutusta, niin ja se koirakin mikä sen ilmastovaikutus on vai onko kasvissyöjä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole jännää, että osa miehistä käyttäytyy kuin sinkut, vaikka olisivat parisuhteessa (on jopa perhettä!)? Miksi heillä ei ole kykyä nähdä, että he ovat nyt parisuhteessa tai ovat vanhempia, jolloin oletusarvona on, että asioista keskustellaan ja ilmoitetaan hyvän aikaa ENNEN kuin matkaan lähdetään ja otetaan se kumppani huomioon?
Ei tota tekevien ihmisten pitäisi mennä parisuhteeseen.
Asia on tietysti ihan eri, jos on vaikka pieniä lapsia. Mutta ap:n tilanteessa ei pitäisi olla mitään ongelmia ja jos reissu suunnitellaan päivää ennen lähtöä, niin paha siitä on jutella hyvän aikaa ennen lähtöä.
Onko koiralla joku erityistä huomiota ja hoitoa vaativa sairaus, vai miksi on niin raskasta jäädä koiran kanssa kahdestaan?
Olisi eri asia, jos olisi vaikka pari alle kouluikäistä lasta tms.
Vai etkö luota mieheen? Jos et, onko jotain erityistä syytä olla luottamatta?