Sokoksen yli-innokkaat vartijat
Olenko ainoa, jota Helsingin keskustan Sokoksen vartijat seuraa hieman turhan innokkaasti? Eipä tee enää mieli mennä sinne ostoksille kun heti vartijat tulee viereen tuijottelemaan.
Olen siis ihan tavallinen keski-ikäinen täti jolla on kalliit retkeilyhenkiset vaatteet. Heti jos olen liikkeellä villakangastakissa ja käsilaukku olalla, saan olla rauhassa ja palvelu on ystävällistä. Reppu selässä ja kuoritakissa olen varmaan liian köyhän näköinen, vaikka varustus on taatusti kallimpaa kuin peruspirkolla.
Kohtalotovereita?
Kommentit (28)
Mihin on poistunut lukittavat tavarasäiliöt kaupoista?
Minut vietiin putkaan kaksi vuotta sitten Helsingin Sokoksen vartijoiden toimesta.
En ollut tehnyt yhtään mitään väärää. Tarina on sellainen että kerron sen joskus ja pian julki.
Vierailija kirjoitti:
Minut vietiin putkaan kaksi vuotta sitten Helsingin Sokoksen vartijoiden toimesta.
En ollut tehnyt yhtään mitään väärää. Tarina on sellainen että kerron sen joskus ja pian julki.
Vartijoilla ei ole oikeutta viedä ketään putkaan. Ainoastaan poliiseilla on sellainen etuoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Mihin on poistunut lukittavat tavarasäiliöt kaupoista?
Minulla on repussa 2500e macbook pro, jos tulen töistä. En todellakaan jätä sitä mihinkään abloy classic 50 kertaa kopioidulla avaimella lukittavaan kaupan lokeroon.
No en ole kokenut koskaan mitään tollaista.
Mutta en omista reppuakaan. Lainaan lapsen vanhaa Kånkenia, jos tarvii vaikka ulkomaille ottaa. Reput ei ole mun juttu.
Kuten ei tec- ja kuoritakit tai edes toppatakit. Mulla on tasan yksi toppatakki, jota käytän ainoastaan mennessäni ratsastamaan, ja siellä tallissa hevosta varustaessa pidän siihen asti kunnes tunti alkaa.
Miksi pitää pukeutua huonosti? Siisti pukeutuminen ja edes hiukan huoliteltu ulkonäkö on kohteliaisuutta toisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijoilla ei ole oikeutta viedä ketään putkaan. Ainoastaan poliiseilla on sellainen etuoikeus.
Mutta vartijoilla on oikeus heittää sut maahan ja istua päällä tai viedä hissiin.