Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vihjaisin ystävälleni... (kiusallinen asia!)

Vierailija
23.11.2006 |

Minulla on 1 lapsi, hänellä neljä, joista kolmen kanssa hän kyläilee usein luonamme. No ei siinä mitään, mutta kun hän käyttää esim. keittiötä kuin omaansa. Lämmittelee ruokia lapsilleen, keittelee kahvia ja jättää tiskit pöydälle tai altaaseen. Sitten vetäytyy sohvalle selailemaan lehtiä ja välillä toteaa kuinka helpolla minä pääsen yhden lapsen kanssa.

Olimme siis ennen, aikoinamme, tosi hyviä ystäviä, mutta nyt alkaa ainakin mun puolelta mitta olla täynnä... Kiva ryntäillä sairaslomalaisena pitkin asuntoa lasten perässä ja tiskailla siinä välissä. Välillä olen jopa valehdellut ettei olla kotona kun hän olisi muuten ollut tulossa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidattamaan omaa laumaansa toisen kotiin ja vielä käytetään keittiötä kuin omaa. TOdella hävytöntä.

Minua inhottavat tuollaiset kolhoosi-ihmiset, jotka tuntuvat ajattelevan, että kaikki mikä on sinun on minun. Samat ihmiset usein ajattelevat myös, että mikään mikä on minun ei ole sinun...

Vierailija
2/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haluaisit etta han kayttaytyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottta itse muutaman astian (uskoakseni ap tuttava ei tee mitään viiden hengen kattauksia alku- ja jälkiruoka astioineen...?) kaapista, mitä sitten? Tai jos lukee ap:n lehteä....? Ei se selailusta kulu!;)

Minusta HYVÄT ystävät voivat käyttyäytyä kotonani samoin kun esim. äitini/siskoni, eli vettä saa ottaa, mikroa käyttää jne. ILMAN lupaani:)

Vierailija
4/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo nyt ainakin kuulostaa kummalliselle! Olin ihan ihmeissäni noista monista vastauksistakin.. Siis ei mulle tulis ikinä mieleenkään kenenkään toisen kotona ottaa kysymättä jotain ruokia jne. Ei vaikka oltais kuinka hyviä ystäviä, ja vaikka toinen ei siitä olisi millänsäkään. Ymmärrän tosi hyvin ton, että se ärsyttää. Etenkin, kun tuo kuulosti siltä, ettei ollut mitenkään ainutkertainen tapaus.

Todellakin sun pitää vaan yrittää ystävällishenkisesti kertoa tuntemukses sille kaverillesi. Varmasti ymmärtää, kun selität, etenkin, jos teillä on (ainakin ollut) hyvät välit.

Vierailija
5/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoo vierestä kun penskat heittelee tavaroita ja levittelee ympäri taloa. Eikä tee elettäkään että siivoais niitä pois ennen lähtöään. Eikä tarvii lastenkaan siivota. Ärsyttävää! Sillon kun lapset on meillä ilman äitiään niin siivoavat jälkensä eikä heillä muutenkaan sillon ole tapana heitella leluja ympäriinsä ja riehua kuin heikkopäiset. Vaan sillon kun äiti on mukana. Omat penskat on ihan ihmeissään ja aina vähän peloissaan kun kuulevat että he ovat tulossa kylään.

Vierailija
6/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla noin ajattelematon? Alan kyllä päivä päivältä vaan enemmän ja enemmän ihmetteleen joidenkin ihmisten käytöstä. Miten voikaan olla niin itsekkäitä, töykeitä, ajattelemattomia...ihmisiä??? Enkä nyt siis tarkoita vain tätä asiaa vaan muutenkin. Kuinka monta päivää tuollaiset ihmiset pilaavatkaan, aargh. Toivottavasti en itse ole mikään sellainen...öh.

Vierailija
7/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekkään en tykkää ku kotia sotketaan, mutta lapset saa leikkiä ja lelut saa olla leväällään varsinkin kun on vieraita. Ruokaa saa lämmittää, eli jos on lapsille pilttipurkkeja yms. Ja puuronkin saa keittää. Kahvit toivonkin keittävän, koska en itse juo niin pelkään siitä tulevan pahaa, siis jos on hyvä ystävä tai sukulainen. Keitän toki itsekkin ja katan pöydän eli ei ole kyse siitä etteikö tarjottaisi mitään. Yleensä tarjoan ystäville ruuankin jos on kauemman aikaa kylässä. Vieraitten ei tarvitse tiskata meillä, saa toki ja laittaa vaikka astiat koneeseen suoraan jos haluaa, mutta en suutu vaikka ne jäisivät pöydällekkin. niin ja lehtiä saa lukea ihan niin paljon ku tykkää!!

Jos olet sairaslomalla ja oikeasti sairas niin ethän sinä voi jaksaa juosta siivoilemassa ja lasten perässä! Eihän sun tartte muuta tehä kuin lukea lehteä ja valitat kuinka kipeä olet, jospa ystäväsi tajuaisi auttaa sinua. Kyllä oot muuten nipottaja!

Mitä ystävien pitäs tehä kylässä. Istua sohvalla ja odottaa että passaisit kaiken valmiiks nokan eteen? Ja että lasten pitäs istua kanssa kädet ristissä sohvalla sanomatta mitään. Onneksi ei ole tuollaisia ystäviä.

Vierailija:

Minulla on 1 lapsi, hänellä neljä, joista kolmen kanssa hän kyläilee usein luonamme. No ei siinä mitään, mutta kun hän käyttää esim. keittiötä kuin omaansa. Lämmittelee ruokia lapsilleen, keittelee kahvia ja jättää tiskit pöydälle tai altaaseen. Sitten vetäytyy sohvalle selailemaan lehtiä ja välillä toteaa kuinka helpolla minä pääsen yhden lapsen kanssa.

Olimme siis ennen, aikoinamme, tosi hyviä ystäviä, mutta nyt alkaa ainakin mun puolelta mitta olla täynnä... Kiva ryntäillä sairaslomalaisena pitkin asuntoa lasten perässä ja tiskailla siinä välissä. Välillä olen jopa valehdellut ettei olla kotona kun hän olisi muuten ollut tulossa.

Vierailija
8/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain mielenkiintoista luettavaa? Etkä nostaisi persettäsi sohvalta, vaikka mikä olisi.

Jos hän alkaisi huomautella, sanoisit ihan ystävällisesti, että ai, eikö täällä saakaan olla niin kuin sinä olet meillä?

Vierailija
9/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tiskit mihinkään karkaa, vaikka et juuri heti paikalla niitä tiskaisikaan. Ja pitäisikö hänen lastensa sitten olla nälässä teillä käydessään, jos kerran ei saa ruokiakaan lämmittää? Hyvähän se on, jos ystävä on omatoiminen sen sijaan että odottaa sinun passaavan koko porukkaa!

En ymmärrä ongelmaa?

Vierailija
10/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakin pitää tehdä ja se ottaa sun sairautesi takia koville, sano se ääneen. Että " voisitko nostaa nuo, mun selkä ei kestä kumartelua" tms.

Vierailija
11/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaisia kavereita kuin ap:lla. Tiedän kuitenkin, että he ovat omatoimisia siksi, että eivät halua passuuttaa minulla itseään. En odotakaan, että vieraat tiskaisivat meillä omat tiskinsä. Minusta on myös sopimatonta alkaa siivoilla vieraiden läsnäollessa. Kestän siis heidän puuhastelunsa hammasta purren :)

Vierailija
12/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa, jos ystävät " uskaltavat" olla kotonamme rennosti ja ovat omatoimisia, sen sijaan että odottaisivat palvelua. Kaikkien hyvien ystävien kanssa toimimme kyllä juuri noin, vuoroin vieraissa. Ja pitäähän lapsille ruokaa antaa, siitäkin huolimatta että tiskiä tulee. Tuleehan siitäkin tiskiä, kun itse keität ja tarjoat ystävällesi kahvia, vai etkö sitten tarjoa? Pitäsköhän sun ottaa vähän rennommin...nyt nipotat kyllä turhasta.

Vierailija
13/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä ei ole oma-aloitteinen, jos se ei myös korjaa jälkiään. POintti ei ole se, koska ne tiskit tistaktaan vaan se, kuka ne tiskaa. Kun ne ei ole kämppiksiä, ei AP:n hima ole kaverin hima, ja kyllä ihminen saa itse määritellä sen, miten hänen kodissaan ollaan. Jos AP:ta

AP, sano sille kaverillesi. Sano " hyvän sään aikana" eli älä odota siihen hetkeen kunnes olet ihan raivona ja ulosanti sen mukaista. Eiköhän ystävällinen mutta tiukka " Hei, voisitko ystävällisesti pestä ne käyttämäsi astiat" kerran tai kaksi sanottuna riitä siihen, että kaverisi alkaa kiinnittää huomiota omiin jälkiinsä.

Se, ettet tahdo tavata kaveriasi tuon takia on selkeä merkki siitä, että asialle on tehtävä jotain.

Vähän ryhtiä, nainen! Muista, että se on sun kotisi.

Vierailija
14/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ilkeäisi jättää esim. omatoimisesti likaamiani astioita levälleen kenenkään kotiin.

Eli ystäväni tulee lukemaan lehtiä, uppoutuu omiin ajatuksiinsa ja olettaa että kyllä ne lapset siinä sivussa menevät.

-ap-

Vierailija
15/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kysymättä menisi kokkailemaan tai ottamaan astioita käyttöön, tai lukemaan mitään lehtiä.